Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Hmmm... Jag tror att alla (män o kvinnor) har någon slags "drömpartner" som de försöker hitta. Det kan nog komplicera inledningsvis i umgänget, eftersom båda försöker leva upp till någon slags drömbild. Tror kanske att det är vanligare vid nätdejting?

Med åren inser man att man inte kan vara någon annan än sig själv, så det är ju bara hoppas att det dyker upp någon som anser att det är drömmen... och jag letar faktiskt efter en "vanlig" människa, men alla jag möter verkar försöka vara någon annan och det gillar jag inte riktigt...

Senast ändrad:

Känner igen mig i din berättelse, var lite likadant när jag träffade mitt ex; vi var mesar och kallade oss för kompisar i ett halvår innan vi blev ihop på riktigt. När jag träffade nästa kille (numera min man :)), så bestämde jag mig för att köra med "raka puckar", jag orkade verkligen inte leva i ovisshet, så jag sa till honom: Jag är jättekär i dig, och sedan dess så har det varit vi. :)

Så här enkelt är det: han är kär i dig och du är kär i honom, men ingen av er vågar säga det till den andra för att båda är osäkra/vågar inte riktigt tro på att den andra känner likadant. Så: SPEAK OUT! Spill inte mera tid nu! :D

Det var fint att höra, tänkte på din historia igår när var hemma hos honom på middag och popcorn :) men jag vågade fasen inte säga något nu heller!!!!! MEN jag gläds åt att det blivit en skillnad i atmosfären igen. Det går i snigelsteg och är tveksamt, men när vi flyttade från matbordet till soffan skedde ett framsteg! Jag slängde en filt där jag hade tänkt sitta i soffan. (Samma hörn som jag brukar ta) Och då satte han sig exakt där istället för en egen fotölj som han ALLTID gjort hemma hos sig fram till nu. Och jag passade på att sätta mig lite onödigt nära för att kolla läget. A small step for mankind but a giant leap for me. Planen är att våga bli mer och mer offensiv fast gradvis, för att undersöka vart gränsen går, om det finns en gräns. Pusha lite och se vad som händer. Tills jag vågar prata om hur jag känner för honom.

Hursomhelst. Träffen med tjejen han dejtade (i tre veckor) är fortfarande inbokad. Med hotell en helg i grannstan om två veckor. Hon bor annars sådär 100mil härifrån. Så länge hon finns med i bilden känner jag att jag har svårt att fullt ut ge mig hän. Det är ju liksom inte så positivt att han fortfarande vill träffa henne. Men allvarligt talat så varför skulle han INTE så länge jag bara står här med en kölapp i handen som ett annat spån och dessutom ger honom relationsråd. :banghead: :banghead: :banghead:

Antingen så är det ju så att hon är The One eller jag när det kommer till kritan. Och ingen vill vara andrahandsvalet.

Imorgon kommer han hit med sina tre kompisar från huvudstaden som jag aldrig träffat, så skall vi hänga lite och sedan dra ut på "bus". Inte bästa läget att ta upp känsliga frågor, men när fasen är rätt tillfälle.

Hmmm... Jag tror att alla (män o kvinnor) har någon slags "drömpartner" som de försöker hitta.
Precis. Och nu har jag insett att jag kan klicka i nästan vartenda kriterie på omöjliga listan med den här kompisen.
Jag m-å-s-t-e våga sätta vänskapen på spel/prov/på sin spets och ta upp ämnet.

Senast ändrad:

*kl*

Vet inte om detta kommit upp tidigare.

Men av någon anledning började jag läsa om stjärntecken i helgen som va. Och det var nästan kusligt så bra det passade in på mig hur jag är.
Och man kan även se hur bra man passar ihop med andra stjärntecken. Och även där blev jag lite paff O_o.

Hur väl stämmer det in på er? Och de ni har haft förhållande med/Dejtat?

Här är en rolig att läsa

Tycker det var lite kul att läsa, även att jag inte riktigt tror på det ;)

*kl*

Hur skulle ni tolka detta?

Jag har en kollega, med sambo och två barn.
Han är väldigt trevlig.

Sista tiden (säg 2-3 veckor) så hänger han gärna och ofta inne hos mig på mitt kontor. Han kikar in, innan han hunnit klä av sig jackan och så stannar han ett tag och pratar (och jag pratar ju så klart med honom). Eller så kommer han in någon gång helt plötsligt, sen kan han stanna i sådär 30 min lr nåt.
Han frågar, lyssnar och bryr sig. Men är väldigt neutral.
När jag skulle klippa mig nu i veckan blev han lite "anti". Jag har ganska långt hår och sa att när jag fyller 30 ska jag klippa det till axlarna (men det är något år kvar). Vilket han absolut inte tyckte. Han tycker att det är fint med långt hår. Dagen efter jag klippt mig kom han in och gjorde tummen upp och sa att det var snyggt. Han kommenterar att det är snyggt med det röda nagellacket jag har på mina naglar. Kan lägger fram små komplimanger, men väldigt försiktigt och fortfarande "neutralt".

Jag gillar det. Jag tycker om honom. Han är som sagt väldigt trevlig och jag trivs i hans sällskap och tycker det är trevligt att han kikar in. Men jag vet inte riktigt vart jag har honom, vad vill han? Vill han något? Eller är det bara min singelhjärna som spökar? Min singelhjärna som känner sig lite ensam just nu :p.

Haha, jag inbillar mig säkert :o:D

Hmmm... Jag tror att alla (män o kvinnor) har någon slags "drömpartner" som de försöker hitta. Det kan nog komplicera inledningsvis i umgänget, eftersom båda försöker leva upp till någon slags drömbild.

Jag tänker väl mest att den där idén om en drömpartner ofta verkar vara kopplad till diverse föreställningar om kön och om Skillnader Mellan Könen, vilket enligt min enkla mening verkar vara som gjort för att få till riktigt hopplösa relationshistorier.

I diskussionerna i tråden, tycker jag att det verkar vara en vanligare problem att folk (kvinnor) försöker göra sig sådana att dejten ska vilja ha dem, än att man har orealistiska förväntningar på den andra personen.

Får jag vara glad nu då?;) Vi har bestämt dag för då han ska komma till mig :)

Då ser vi alla fram emot den 19 oktober :D

;)

Men allvarligare: kul! Hoppas det går bra. :) Men det är tråkigt att du är så snabb att ta på dig offerkoftan. Finns väl inte en dejtingtråd där ingen skrivit "jag tror att han är upptagen" - men när någon skriver det till dig så tjurar du om att folk försöker få dig att må dåligt.

Hmmm... Jag tror att alla (män o kvinnor) har någon slags "drömpartner" som de försöker hitta.

Det tror nog inte jag. Jag tror att det de främst letar efter är en drömsituation - alltså en relation där den andra fantastiska personen bara älskar dem, är ärlig och trogen och beredd att leva ett fantastiskt gemensamt liv med mycket kärlek.

Det är nog därför så många sliter halvt ihjäl sig för att med våld trycka in varje person med den minsta partnerpotential i den där bilden av den kärleksfulla relationen.

Senast ändrad:

vad han vill vet bara han. men det verkar ju som att han tycker du är trevlig på ett eller annat sätt.
varför fråga vad det är han vill - vad vill du? eller vad vill du inte?

*kl*

Jag har en kollega, med sambo och två barn.
Han är väldigt trevlig.

Sista tiden (säg 2-3 veckor) så hänger han gärna och ofta inne hos mig på mitt kontor. Han kikar in, innan han hunnit klä av sig jackan och så stannar han ett tag och pratar (och jag pratar ju så klart med honom). Eller så kommer han in någon gång helt plötsligt, sen kan han stanna i sådär 30 min lr nåt.
Han frågar, lyssnar och bryr sig. Men är väldigt neutral.
När jag skulle klippa mig nu i veckan blev han lite "anti". Jag har ganska långt hår och sa att när jag fyller 30 ska jag klippa det till axlarna (men det är något år kvar). Vilket han absolut inte tyckte. Han tycker att det är fint med långt hår. Dagen efter jag klippt mig kom han in och gjorde tummen upp och sa att det var snyggt. Han kommenterar att det är snyggt med det röda nagellacket jag har på mina naglar. Kan lägger fram små komplimanger, men väldigt försiktigt och fortfarande "neutralt".

Jag gillar det. Jag tycker om honom. Han är som sagt väldigt trevlig och jag trivs i hans sällskap och tycker det är trevligt att han kikar in. Men jag vet inte riktigt vart jag har honom, vad vill han? Vill han något? Eller är det bara min singelhjärna som spökar? Min singelhjärna som känner sig lite ensam just nu :p.

Haha, jag inbillar mig säkert :o:D

Det låter ju som att han gillar dig. Men.. om det kan bli ngt ytterligare är ju omöjligt att säga. Han kanske bara vill flirta lite på jobbet eller så kanske han vill ta det vidare. Enda sättet är väl för dig att ta reda på det är väl att vara aktiv och fråga. Eller avvakta med risk för att du aldrig får ngt svar..
Sen är ju frågan vad du vill.. Vill du att det ska bli ngt mer?

men när någon skriver det till dig så tjurar du om att folk försöker få dig att må dåligt.

Tjurar?? Jag tjurar inte. Börjar bara mer och mer tycka synd om dem här som känner sig tvungna att ta till en mer elak ton beroende på vem de svarar. De som gör så uppfattar jag iaf att har en dålig självkänsla och försöker hävda sig och vara så mycket bättre.

Har noterat att det finns några andra som också ofta får onödigt nedvärderande svar av vissa användare, medan andra med liknande bekymmer får svar i en helt annan ton.

Nå, Buke är Buke

Senast ändrad:

Som en flört på jobbet. (Om en sådan innefattar sex eller inte, varierar ju, och i den detaljen har jag inga tolkningsförslag i det här fallet.)

Min första gissning var att han är bög, men det ändrar egentligen inget (förutom att sex kanske blir lite mer osannolikt, i alla fall med dig inblandad).

Tjurar?? Jag tjurar inte. Börjar bara mer och mer tycka synd om dem här som känner sig tvungna att ta till en mer elak ton beroende på vem de svarar. De som gör så uppfattar jag iaf att har en dålig självkänsla och försöker hävda sig och vara så mycket bättre.

Men varför tolkade du det som elakt när någon trodde att han kanske var upptagen?

Men varför tolkade du det som elakt när någon trodde att han kanske var upptagen?

Nu har du inte läst ordentligt igen... Klart att folk får tro att han är upptagen! Inget elakt i det!!
Tycker bara det är intressant att "någon" tycker jag skall vara misstänksam nu. Jag är säker på att han inte är upptagen, men det får jag tydligen inte vara.

Jag tänker väl mest att den där idén om en drömpartner ofta verkar vara kopplad till diverse föreställningar om kön och om Skillnader Mellan Könen, vilket enligt min enkla mening verkar vara som gjort för att få till riktigt hopplösa relationshistorier.

I diskussionerna i tråden, tycker jag att det verkar vara en vanligare problem att folk (kvinnor) försöker göra sig sådana att dejten ska vilja ha dem, än att man har orealistiska förväntningar på den andra personen.
Jag tror att båda könen har en tendens att försöka motsvara sin dejts, uttalade eller outtalade, önskningar! Alla är så j-la desperata o vill så gärna få till det, att de gör sitt yttersta för att anpassa sig till de krav, som de tror att den andra har...

Titta bara på alla bilder på dejtingsajterna! (Nu ser ju jag bara männens bilder, eftersom jag registrerat att jag letar en man.) Där visar männen gärna upp:
a. sin bara överkropp ("den här kan bli din") (även andra kroppsdelar exponeras...)
b. sin nyvaxade bil (Gärna av exklusivare märke, signalerar ekonomisk status)
c. sin motorcykel (ekonomisk status, "ungdomlighetsmarkör")
d. sitt hem (ekonomisk status, "det här kan du få")
e. sin jakt/fiskelycka (uråldrigt? "jag bidrar till försörjningen"?)

De visar upp en bild av sig själva, som de tror är attraktiv hos kvinnorna.

Jag är, som du kanske märker, lite less på nätdejtingen just nu :)

Naturligtvis har jag läst. Och det är just sånt där som det får jag tydligen inte vara som ger det där tjuriga intrycket.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
988
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 106
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 930
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 250

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka