Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Så fort någon ställer en fråga på dina inlägg så börjar du prata om ordknulleri eller som nu, punktknulleri. Jag förstår att du tycker att det är jätteskojiga ord med de bidrar bara till intrycket att du har hemskt svårt att tåla något annat än medhåll. Du kanske skulle få ut mer av att blogga istället, och stänga av kommentarfunktionen.

a. sin bara överkropp ("den här kan bli din") (även andra kroppsdelar exponeras...)
b. sin nyvaxade bil (Gärna av exklusivare märke, signalerar ekonomisk status)
c. sin motorcykel (ekonomisk status, "ungdomlighetsmarkör")
d. sitt hem (ekonomisk status, "det här kan du få")
e. sin jakt/fiskelycka (uråldrigt? "jag bidrar till försörjningen"?)

Allt det där sorterar jag som just föreställningar om kön. Samtliga går också fetbort för min del, just därför. Sådant står jag inte ut med.

Så fort någon ställer en fråga på dina inlägg så börjar du prata om ordknulleri eller som nu, punktknulleri. Jag förstår att du tycker att det är jätteskojiga ord med de bidrar bara till intrycket att du har hemskt svårt att tåla något annat än medhåll. Du kanske skulle få ut mer av att blogga istället, och stänga av kommentarfunktionen.

Hintar du nu om att jag är oönskad här??

Som sagt, du ger ofta ett lite tjurigt intryck. Just nu blir ju dina inlägg ett efter ett som en illustration av tjurigheten.

Jag kan ju bara säga att mina bästa dejter, där jag upplever att vi passat bäst ihop, är dejter som jag träffat IRL. Där har jag gått på MIN magkänsla och inte låtit någon dejtingsajt matcha ihop mig med någon...

Min syster och jag blev ihopmatchade en gång. :D

Vi är galet olika på ytan och galet lika under ytan, så jag tycker nog att just den matchningsfunktionen briljerade lite, även om inavelsproblematiken inte bör förringas.

Att du kanske skulle få ut mer av att blogga - för att slippa frågor på det du skriver. Du blir ju bara arg av dem.

Titta bara på alla bilder på dejtingsajterna! (Nu ser ju jag bara männens bilder, eftersom jag registrerat att jag letar en man.) Där visar männen gärna upp:
a. sin bara överkropp ("den här kan bli din") (även andra kroppsdelar exponeras...)

De visar upp en bild av sig själva, som de tror är attraktiv hos kvinnorna.

Ha ha ha - det där beskriver väldigt väl även de något äldre männen.
Minns särskilt en lönnfet man som hade en surmulen bild på sig själv pösande i soffan i bara kallingar men med en cowboyhatt på huvudet.

Otaliga är fiskebilderna - vad får dem att tro att jag vill ha en man som inte är hemma utan åker iväg och fiskar stup i kvarten??

Och MC-bilderna. Med eller utan poserande ägare. I mina ögon patetiskt. Dessutom har jag haft tre vänner genom livet som förolyckats i MC-olyckor. Plus att jag har en kropp som värker av att sitta stilla. Så nej tack. Aldrig i livet att jag åker MC.

Sedan tillkommer alla de där som vill att kvinnan ska flytta hem till dem och beskriver sitt hem.
Tack, jag bor bra där jag bor.

Nej - jag nätdejtar inte längre.

Men alltså - fiske och mc, det är ju intressen. Om än könsstereotypa.

Man ska väl inte förtiga sina intressen på en dejtingsajt? Eller framstå som en tråkmåns som inte har några? I synnerhet bland folk med ett så tidsslukande intresse som hästar borde det vara välkommet med någon som kan roa sig själv.

Det håller jag med om, fiske blir väl alltmer tidsödande dessutom, i takt med överfiske etc. En utmärkt hobby för en hästänkling.

Jag reagerar snarare på att man framställer sig könsstereotypt, på det vis som Pepsons lista illustrerar. Typ: "här har du mig, en riktig man".

Jag har verkligen inga problem med en partner som tränar och fiskar, men om han själv verkar knyta det till sin maskulinitet, så får jag problem med honom.

(Att jag sen nog snarare föredrar att min partner är lika blödig som jag och inte vill döda fiskar, är kanske mer parentetiskt.)

Kan roa sig själv? Vilken värld lever du i?

De, som jag kommit i kontakt med via dejtingsidorna, vill att den de träffar ska dela deras intressen och delta aktivt... Vilken hästmänniska vill slösa tid på en lång fisketur eller tre timmars nöjesåknig på mc, när man i stället skulle kunna sitta på hästryggen den tiden? Dessutom: Långa fisketurer, mc- turer mm + hästeriet= När ska jag sova?

Du kallar folk patetiska för att de fotar sin MC med eller utan sig själva. Så otroligt trist syn på sina medmänniskor tycker jag. Likaså att du inte vill dejta någon med en fiskebild - för att du inte vill att han ska vara borta så mycket. Låter otroligt likt alla dessa läskiga män som har problem med tjejer som rider och är i stallet mycket.

Jag har en annan uppfattning vad det gäller eventuella partners. Jag vill vara med någon som brinner för något. Om det så är jobbet, frimärkssamling, löpning eller hunden - det ska finnas en passion för något, vad som helst. Så länge det inte är vitmaktmusik :p så är det inte så viktigt exakt vad det handlar om.

Du påminner mig lite om en fd vän till mig - hon kallade en gång sin egen mamma för patetisk för att hon gillar inredning. Så otroligt sorgligt att döma folk utefter vad de har för hobby, vad är det som gör att hennes hobby (löpning) eller dina intressen är så mycket mer värda än någon annans?

Titta bara på alla bilder på dejtingsajterna! (Nu ser ju jag bara männens bilder, eftersom jag registrerat att jag letar en man.) Där visar männen gärna upp:

De visar upp en bild av sig själva, som de tror är attraktiv hos kvinnorna.

Glöm inte festbilden, med rödlätt hudton och dimmig blick. Gärna med ett antal urdruckna flaskor/burkar i förgrunden. Eller med en utsuddad tjej "på armen".

:wtf:

Jo, men lite patetiskt är det. Kanske inte att utöva fiske som hobby :) Men att skapa en bild av sig själv, utifrån hur man tror att att andra vill att man ska vara... Det är patetiskt!

Att du kanske skulle få ut mer av att blogga - för att slippa frågor på det du skriver. Du blir ju bara arg av dem.

Nu är du onödig!! Jag skriver här för att få svar på det jag frågar/undrar över! Skulle jag inte vilja ha svar så skulle jag givetvis inte skriva här! Plättlätt ekvation!

Aha, det är nog därför jag får så få kontakter sen jag fyllde fotoalbumet- alla mina bilder är tagna under någon typ av aktivitet. Längs vandringsleder, på slädtur med hundarna, på hästryggen, på hovslagarjobb eller när jag leker med långsvärdsfäktning. Folk tror kanske (med rätta) att jag inte är så villig att lägga tid på dejtande? ;)

Jag vill faktiskt inte döma människor så. Att en snubbe har en fiskebild på sin profil behöver inte betyda något annat än att han gillar att fiska.

Att en man könsstereotypiskt gillar att fiska är inte mer patetiskt än att en tjej könsstereotypiskt gillar hästar. Eller att shoppa. Eller nåt annat "typiskt tjejigt". Och jag kräks på män som dömer ut tjejer för att de inte har tillräckligt "riktiga" intressen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
988
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 106
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 930
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 250

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka