Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Men du verkar ju bli så våldsamt upprörd hela tiden. Hur orkar du?

Aha, det är nog därför jag får så få kontakter sen jag fyllde fotoalbumet- alla mina bilder är tagna under någon typ av aktivitet. Längs vandringsleder, på slädtur med hundarna, på hästryggen, på hovslagarjobb eller när jag leker med långsvärdsfäktning. Folk tror kanske (med rätta) att jag inte är så villig att lägga tid på dejtande? ;)

Dina bilder är inte så könsstereotypa.

De får dig att framstå som självständig, vältränad, har ett eget liv (ffa) o det verkar inte vara så eftersökt...

Kan roa sig själv? Vilken värld lever du i?

De, som jag kommit i kontakt med via dejtingsidorna, vill att den de träffar ska dela deras intressen och delta aktivt... Vilken hästmänniska vill slösa tid på en lång fisketur eller tre timmars nöjesåknig på mc, när man i stället skulle kunna sitta på hästryggen den tiden? Dessutom: Långa fisketurer, mc- turer mm + hästeriet= När ska jag sova?

Detta skriver jag under på!
Mitt ex älskade båtar. Jag gillar också båtar så jag tyckte det var ett plus. Sedan insåg jag att denna kille lät inte sin båt vintervila. Nej, det handlade året runt om att åka dit, se att preesenningen låg som den skulle, vandra upp och ner långs bryggor trots värkande fötter och tjata om hur synd det är att det är långt till våren och kolla vilka båtar som fortfarande ligger i, samt diskutera olika båtar.
Och så skulle man tvätta, vaxa, lacka hela vintern också. Grejer skulle hämtas för att lackas. Och då skulle man även putsa den lite när man ändå var där. Och gå på bryggorna lite. Suck. Så höll det på.
Det tog ofta tre timmar. En tur med båten kunde ta fem timmar. Då fick man inte gå iland och det fanns intgen toa. Jätteskoj. Där satt jag och drömde om stallet och en toalett.
I stallet fick man däremot inte vara tre timmar, där skulle det gå fort.

Inom nätdejtingen verkar det ju snarast vara en "fördel" om kvinnan inte har några intressen, då kan de ju ägna sig åt MANNEN på heltid...

Jag reagerar snarare på att man framställer sig könsstereotypt, på det vis som Pepsons lista illustrerar. Typ: "här har du mig, en riktig man".

Ja, om det nu är så. Vissa gör det säkert, men inte alla. Det är ju inte säkert att Pepsons tolkning är den "rätta".

Ja, men du förstår väl att ditt stalljobb, dina tre timmar, tog tid från hans/ ert båtliv?

Dina bilder är inte så könsstereotypa.

De får dig att framstå som självständig, vältränad, har ett eget liv (ffa) o det verkar inte vara så eftersökt...

Tänkte samma. Lite hästbilder anses gulligt. Men så många avancerade grejer signalerar en speciell självständig person som inte är nöjd med soffan utan vill ha action.

Att en man könsstereotypiskt gillar att fiska är inte mer patetiskt än att en tjej könsstereotypiskt gillar hästar.

Jag tycker att det där är lite problematiskt ibland när mitt hästintresse kommer på tal. Just genusaspekten av det, och hur det kan påverka hur samtalet sedan går vidare. Att genusaspekten finns där, kan jag ju inte göra något åt, men den jag pratar med har ju viss makt över sin respons.

Jag tycker alltså inte att könsstereotypa intressen är patetiska, men jag tycker inte heller alltid att det är helt lätthanterligt.

Va? Skulle jag kunna ha fel? (Jo, vänta nu det hände faktiskt en gång 1973, på våren tror jag att det var, att jag hade fel ;) )

Kul! Kom med fler tolkningar! Jag är öppen för förslag! :)

Nu är du onödig!! Jag skriver här för att få svar på det jag frågar/undrar över! Skulle jag inte vilja ha svar så skulle jag givetvis inte skriva här! Plättlätt ekvation!

Men det jag skrev var handlade inte om svar, utan om frågor. När du får frågor på det du skriver så blir du ofta stött i varierande grad.

(Om du inte vill verka upprörd, använd färre utropstecken ;) )

Odds på att svaret nu innehåller begreppet ordknulleri: 1,0

:-)

Om det är som du påstår så är det väl i det närmaste mitt bekymmer.
Nu är det inte som du påstår, så det är inget bekymmer - inte ens för mig.
Jaså? För nedanstående känns ju lite lätt upprört? Om du inte är så upprörd som du verkar så kanske du ska fundera över hur du skriver? Att säga att folk med våld försöker få dig att må dåligt och sedan slänga in tre frågetecken känns ju liksom inte helt sansat.

Suck! Alltså varför tillåter ni mig inte glädjas??? Varför ska ni med allt våld försöka få mig att må dåligt???
Ny lyckas inte, så ni kan sluta nu!

Jag VET att han varken är gift eller sambo! Så är det!!

Hintar du nu om att jag är oönskad här??

Att man vill presentera sina intressen, helt enkelt. Om du lägger ut en bild av dig och din häst, gör du det för att visa att du är "en kärlekstörstande tjej som pysslar med ponnisar"?

Du ser, det går att göra vilka elaka tolkningar som helst.

Ja, men du förstår väl att ditt stalljobb, dina tre timmar, tog tid från hans/ ert båtliv?

Ja, så var det verkligen. Fast jag kände mig bestulen på min tid. Om jag åkte dit o han till båten så var han besviken över att vi aldrig umgicks. Om han åkte till stallet skulle vi bara mocka fort. Max en halvtimme skulle vi vara där. Hästen behövde bara mat o skötsel, rida o mysa kunde jag göra när han slapp vara med.
Bitter? Jag? :o

Tycker du att det var en elak tolkning? Seriöst?

Jag upplever det så att många (män) gör just den tolkningen :)

Nej, alltså, lätthanterligt vet jag väl inte om jag skulle kalla det men inte nödvändigtvis något som måste vara ett problem. Om jag träffar en fantastisk kille och han råkar spela fotboll så ser jag inte alls att det behöver vara ett problem. Eller ens besvär.

Men sen skulle jag liksom inte falla för en machosnubbe heller så det känns liksom som en ickefråga för mig. Blir jag intresserad av någon är det för att han INTE är macho och då behöver inte ens ett könsstereotypt intresse vara ett problem.

Min sambo är helt ointresserad av sport (och avskyr rätt intensivt fotboll) men otroligt intresserad av rymden, han har ett teleskop som han tillbringar många kvällar utomhus med för att titta på planeter och allt vad det är. Är det könsstereotypiskt?

Du kallar folk patetiska för att de fotar sin MC med eller utan sig själva. Så otroligt trist syn på sina medmänniskor tycker jag. Likaså att du inte vill dejta någon med en fiskebild - för att du inte vill att han ska vara borta så mycket. Låter otroligt likt alla dessa läskiga män som har problem med tjejer som rider och är i stallet mycket.

Jag har en annan uppfattning vad det gäller eventuella partners. Jag vill vara med någon som brinner för något. Om det så är jobbet, frimärkssamling, löpning eller hunden - det ska finnas en passion för något, vad som helst. Så länge det inte är vitmaktmusik :p så är det inte så viktigt exakt vad det handlar om.

Du påminner mig lite om en fd vän till mig - hon kallade en gång sin egen mamma för patetisk för att hon gillar inredning. Så otroligt sorgligt att döma folk utefter vad de har för hobby, vad är det som gör att hennes hobby (löpning) eller dina intressen är så mycket mer värda än någon annans?

Hoppsan så många kommentarer det kom på det inlägget.

Människor får väldigt gärna ha egna intressen. Folk utan intressen är dödligt tråkiga. Glöd är sexigt :D

Men när de enda bilderna i albumet är på döda fiskar på en klippa, eller på ett fiskespö - då undrar jag. Var är människan?
Oftast är det helt OK om det finns bilder på annat också. Men om den enda bilden är på just MCn eller på en död fisk??

Jag är lite skadad kanske av bekanta som fiskar ALL ledig tid. Eller åker MC på just ALL ledig tid. För att itne tala om de som jagar jämt. Vad vill de hitta för typ av kvinna? Någon som städar åt dem?

Jag föredrar människor som har varierande intressen och som kanske kan vara öppna för att pröva på nya saker i livet. Precis som jag själv vill.

Jag drar mig tillbaka. Har svårt att hitta rätt ord uppenbarligen.

Jag tror jag är med på hur du menar men samtidigt känns det lite dubbelt när du skriver såhär

Jag föredrar människor som har varierande intressen och som kanske kan vara öppna för att pröva på nya saker i livet. Precis som jag själv vill.
För ditt förra inlägg signalerade liksom precis exakta motsatsen.

Det är lustigt, du brukar ryta till när du tycker att nån stackars man här blir för kritiserad men själv är du liksom superkritisk mot män. Så kritisk att ett foto på en motorcykel får dig att kalla dem patetiska. För mig går det inte riktigt ihop.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
988
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 106
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 930
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 250

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka