Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Ha, ha, nej det är mest nördigt ;) (fast nörden är ju det nya sexiga så :sneaky:)! Åh andra sidan är det ganska normativt manligt att nörda in så där totalt på en sak.

Haha ja, han är väldigt nördig. Jag tycker att det är fint, gillar generellt människor som är väldigt nördiga när det gäller något speciellt :)

Kanske är det väldigt manligt att nörda in totalt på nåt, har faktiskt inte funderat på det. Jag är bara glad att det inte är typ WW2 eller nåt han snöat in på, det vore så sanslöst deppigt att behöva lyssna på.

Själv är jag insnöad på att läsa feministiska grejer. Tur att han inte har nåt emot att lyssna på feministiska rants! :D

Ja, om det nu är så. Vissa gör det säkert, men inte alla. Det är ju inte säkert att Pepsons tolkning är den "rätta".

Nej, så klart inte.

Vi är ju könsstereotypiska, mer eller mindre. Stereotyperna skulle inte finnas annars.

När jag säger att jag rider och har en häst, avser jag ju inte att säga att jag är en supernormal vit medelklasskvinna med ett intresse som är rätt typiskt för gruppen och därigenom framställa mig som en "riktig kvinna". Men jag blir inte särskilt förvånad om det är så någon tolkar det. (Och hellre det, än att de säger att hästar är bäst på smörgås.)

Själv håller jag på att tjata hål i huvudet på mina stackars vänner om;
A) Hur dålig Fifty shades är
B) Hur bra Jenny Trout är

Apropå feministiska rants...

Haha.. hur kom det sig att du tror att de vill ha någon som städar åt dem? Tidigare erfarenheter? Jag frågar inte för att vara elak utan jag tycker det är intressant vad folk tolkar in i texter?

Jppo.... i den ålderskategori jag söker är just pysslande hemmafru ofta en våt dröm...

Erkänner att jag har en hel del fördomar mot män i övre medelåldern och deras (brist på) jämställdhet.

Jag stickar och virkar inte heller. Även det har någon gång varit problematiskt (bland kvinnor!)
Att jag är lite teknisk och gillar att lösa problem samt är skapligt handlingskraftig irriterar också vissa.

Så, jag sniffar noga efter tecken på önskningar om pyssel, underdånighet, städmani eller våpighet....

Kanske är det ovanligt bra att jag slutat läsa nätdejtingsidor.;)

Hihi :D

Jag är ju också "i din ålder", ungefär...;) Jag vet med mig om att jag "ser snäll ut", enligt många :) Därför föredrar jag att träffa människor IRL, eftersom jag då kan visa mina spiknitar, som en liten markering :)

Inget "hemmafru- material", alltså... ;)

Själv håller jag på att tjata hål i huvudet på mina stackars vänner om;
A) Hur dålig Fifty shades är
B) Hur bra Jenny Trout är

Apropå feministiska rants...
Och detta kära du är anledningen till att du är min ideala partner. Vi skulle kunna ranta ihop tills death do us part!

Ha ha ha - det där beskriver väldigt väl även de något äldre männen.
Minns särskilt en lönnfet man som hade en surmulen bild på sig själv pösande i soffan i bara kallingar men med en cowboyhatt på huvudet.

Otaliga är fiskebilderna - vad får dem att tro att jag vill ha en man som inte är hemma utan åker iväg och fiskar stup i kvarten??

Och MC-bilderna. Med eller utan poserande ägare. I mina ögon patetiskt. Dessutom har jag haft tre vänner genom livet som förolyckats i MC-olyckor. Plus att jag har en kropp som värker av att sitta stilla. Så nej tack. Aldrig i livet att jag åker MC.

Sedan tillkommer alla de där som vill att kvinnan ska flytta hem till dem och beskriver sitt hem.
Tack, jag bor bra där jag bor.

Nej - jag nätdejtar inte längre.

Fast det är ju bra att de visar sin rätta sida. Då är det bara att klicka förbi tex cowboyen i soffan!

*kl*

Vet inte om detta kommit upp tidigare.

Men av någon anledning började jag läsa om stjärntecken i helgen som va. Och det var nästan kusligt så bra det passade in på mig hur jag är.
Och man kan även se hur bra man passar ihop med andra stjärntecken. Och även där blev jag lite paff O_o.

Hur väl stämmer det in på er? Och de ni har haft förhållande med/Dejtat?

Här är en rolig att läsa

Tycker det var lite kul att läsa, även att jag inte riktigt tror på det ;)

Jag tror inte heller på horoskop. Jag kan bara konstatera att jag, Fisk, bara haft förhållanden med Jungfrur. Och min senaste crush är fisk precis som jag.

OT, men jag skulle aldrig få för mig att kolla textrutorna efter dold text, men jag har ju inte ens 10000 inlägg här på snart tretton år :D

OT, men jag skulle aldrig få för mig att kolla textrutorna efter dold text, men jag har ju inte ens 10000 inlägg här på snart tretton år :D

Kollar aldrig heller men tydligen blir den dolda texten synlig om man svarar med citat (märkte det idag. Har också varit på Buke i 13 år)). Råkade få syn på Mandalakis dolda text...vad det nu var för idé med den...

Nej, kollar gör man nog inte (om det inte är i en chattråd där det är flitigt använt). Men det kommer ju upp i citatsvaret.

Vit text, syns om man markerar inlägget eller citatsvarar.

Ofta är det uppenbart att det står mer i inlägget, t ex att det känns oavslutat eller är större tomrum än normalt.

*kl

Om jag minns rätt hade min sambo bild på sig själv med:
*Barnbarn (fast det visste jag ju inte då)
*Hagen på gården
*MC och myndig son (på samma)
*Röd merca cab

Vilket var ett väldigt representativt urval sett såhär i efterhand :D Bästa vännen som gjorde kontot så det var väl inte så underligt att det blev hyfsat bra.

Jag stickar och virkar inte heller. Även det har någon gång varit problematiskt (bland kvinnor!)
Att jag är lite teknisk och gillar att lösa problem samt är skapligt handlingskraftig irriterar också vissa.
QUOTE]

Låter som du träffat på tråkiga människor.. De flest jag känner bryr sig inte om vad andra har för intressen.. Att inte gilla ngn för de inte gillar att pyssla låter märkligt..

Vilka män dras du själv till? Är det så att du har valt såna män som är ute efter ngt annat?
Även jag har stött på män som vill ha en hemmafru men jag har också träffat på en hel del som inte är så... Har du haft otur och inte träffat rätt eller dras du till män som söker annat än vad du vill ha?

Det jag inte begriper är att du borde vara jäkligt intressant för rätt många vettiga karlar.

Ptr

Vilka män dras du själv till? Är det så att du har valt såna män som är ute efter ngt annat?
Även jag har stött på män som vill ha en hemmafru men jag har också träffat på en hel del som inte är så... Har du haft otur och inte träffat rätt eller dras du till män som söker annat än vad du vill ha?

Försöker klä av mig offerkoftan :o

Nu är det så att det aldrig funnits några mängder män i mitt liv. Jag blir lätt attraherad men det är nästan aldrig besvarat. Senast det var ömsesidig attraktion var väl ....28 år sedan...

Ska jag raljera lite så attraheras jag av breda axlar och skarpa hjärnor

KL
Ja, nu vet jag ju att jag kan vara en aning överdrivet kritisk...

Men jag har mejlat ett tag med en jämnårig man på en dejtingsajt (Wow! :) ) och har nu börjat irritera mig på att han avslutar sina mejl med "Kramizzzzzzz". Jag ryser!

KL
Ja, nu vet jag ju att jag kan vara en aning överdrivet kritisk...

Men jag har mejlat ett tag med en jämnårig man på en dejtingsajt (Wow! :) ) och har nu börjat irritera mig på att han avslutar sina mejl med "Kramizzzzzzz". Jag ryser!

Men berätta det då!

Han kan ju inte ha en aning, eftersom han skriver så!

I hela hennes liv hade hon letat efter den perfekte mannen, när hon hittade honom fick hon dock nobben. För han letade efter den perfekta kvinnan.

Aousch.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
988
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 106
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 929
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 250

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Bildtråd
  • Födda-24