Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Säkert. Det är dock rätt få som är intressanta för mig![]()
KL
Ja, nu vet jag ju att jag kan vara en aning överdrivet kritisk...
Men jag har mejlat ett tag med en jämnårig man på en dejtingsajt (Wow!) och har nu börjat irritera mig på att han avslutar sina mejl med "Kramizzzzzzz". Jag ryser!
Men berätta det då!
Han kan ju inte ha en aning, eftersom han skriver så!
Eller get over it? Att börja en kontakt med att uppfostra den andre i skrivkonst låter inte så framgångsrikt.
Eller get over it? Att börja en kontakt med att uppfostra den andre i skrivkonst låter inte så framgångsrikt.
Finns det inga lägen mellan att inte säga något och att uppfostra?
Jag tror faktiskt att jag väljer att låta det passera, eftersom jag inte riktigt vet hur jag skulle formulera det på ett "snyggt" sätt.Jag behöver kanske inte läsa hans mejl ända till slutet=
![]()
Det du kallar diskussion om språkets påverkan på bilden av en människa låter inte exakt synonymt med "Jag ryser!"![]()
Pepson2 skrev:Det kan ju finnas orsaker till att skriftspråket är bristfälligt, som den som skriver inte vill diskutera med en ytlig bekantskap.
Och i mina öron låter det jättespydigt. Om någon på fullaste allvar frågade mig vad jag vill förmedla med ett särskilt ord, till exempel om jag skrivit "fett värdelöst!", så skulle jag direkt tänka "pretentiösa tönt". Vilket i och för sig vore rätt bra för jag skulle aldrig orka dejta nån som ska sitta och hacka på eller ifrågasätta mitt språk.Att fråga någon vilken bild av sig själva de vill förmedla med avslut som "kjamizz" ställs alltså helt ärligt från min sida,
"...nyfiken liten flicka"![]()