Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Hur mycket hinner man hindra om den andra sätter handen på armen eller ännu värre armen runt en?

Tycker att en ryggsmekning i förbifarten är en tydlig gest att man gärna har lite kroppskontakt, och vill den andra det också så är det bara att kontra.

Tänk om man sitter där med någons arm om en och inte alls vill!:eek:

Jag hade studsat till om någon gjort så på mig utan att jag hade varit beredd på det. Hellre då att ta i handen eller armen. Att lägga armen runt mig är inget någon gör frivilligt skulle jag tro... :sneaky: I alla fall bara en gång. Gillar inte när folk tafsar. Men att ta på mig om det är någon jag gillar eller en vän eller liknande är en helt annan sak och det är ju där jag tycker att man ska börja. En smekning på ryggen är tafs tycker jag.

...och tänk om det är någon som du inte vill ha närmare kontakt med som flyttar sig lite närmare eller lägger handen på armen eller armen runt dina skuldror.
Svårt att ta sig ur det! Lättare att inte svara på smekningen över ryggen, tycker jag.

:nailbiting:

Som att snabbt VISA att man gärna har lite kroppskontakt - inte att stjäla nåt alls.
En "öppningsfras".

Jo, jag förstår att du menar så. Men som du ser är vi några som inte skulle ta det så, och det kan ju vara bra att känna till.

Fast då är vi där igen ;) Man måste ju vara sig själv, när man skriver, talar och kroppsspåk, sen hitta någon som gillar en precis som man är :) Annars är det ganska stor risk att det tar slut ändå :)

Har hamnat i en miljö där det är mer accepterat med kontakt. Har varit svårt att vänja sig men känns rätt bra.

Lite svårt att anpassa mig till lagom bara, men jobbar på det. Jobbigt är det att lära om.

Handlar en hel del om tillit och tolerans till att olika beter sig olika. Men lätt är det inte alltid för en annan som tidigare nog helst ville ha ett tryggt förhållande med nån som kom innanför min bekvämlighetszon på nån eller ett par meter.

Ptr

Och jag kan få fullkomlig panik om någon rör mig på armen och handen ska vi inte ens tala om! :eek:

Alla är vi olika, det bästa är att göra det som känns naturligt för en, passar man ihop så uppskattar förhoppningsvis den andra personen samma sak som en själv.

Men tycker du att du är så väldigt mycket mer annorlunda mentalt nu mot vad du var när du var t ex 20?

Jag har såklart lite bättre tålamod nu än vad jag hade förr och sådär, men min personlighet är ju på nåt vis exakt densamma nu som när jag var i 20-årsåldern.

Jag tror liksom inte att man blir mer "vuxen", man blir bara äldre.
Jag raljerade lite, det är så mycket snack om att man ska känna sig yngre än man är. Vad är ålder förutom siffran i passet? Ja, jag är definitivt en mycket bättre person nu än när jag var ung, kanske inte helt annorlunda men mer slipad liksom.

Nätdejtingtråden hade passerat sitt bäst före antal inlägg, så nåt nytt behövs väl, kan inte se om nån hann före. Det visar sig

Den senaste omgången handlade allt mer om inte bara nätdejting så rubriken kan väl vara lite mer öppen?

Föregående öppnare skrev att tråden behövs, och jag håller med!

Ptr

Rubriken tedde sig inte riktigt som jag först tänkte, men men, nu är den tydligen där!
Nån som vill dejta mig :)

KL

Jahopp, karln jag träffade började vela om det var mig eller sambon han ville ha igen. Han var så himla säker på att jag var "the one" och att han inte kunde leva utan mig. Jag gick givetvis på den bullshiten IGEN.

Denna gång så sa jag till honom att jag inte tänkte låta honom behandla mig som en trasdocka längre utan att han var tvungen att bestämma sig för hur han ville ha det. Och la till att han inte skulle höra av sig förens han hade bestämt sig, och bestämde han sig för att vara kvar med sambon så behövde han inte höra av sig överhuvudtaget igen.

Sedan lyssnade vi på varandras andetag i typ 20 min eller nåt sånt, sedan sa jag helt enkelt ha det så bra, hej då. Och That's it.

Jag hoppas nu verkligen att jag pallar att säga nej om han hör av sig.

Han upptäckte att han visst hade känslor för sin sambo iaf när han berättade för henne att han känslor för en annan. Och ärligt talat, även om han skulle välja mig så vill inte jag ha en man som har känslor för någon annan. Aldrig i livet!

Jag är arg och besviken på honom, men mest på mig själv, att jag tillät honom behandla mig så. Att jag åter igen satte mina egna behov långt efter någon annans.

Nu känner jag att det får vara nog. Jag vill aldrig mer dejta, aldrig mer hoppas. Det slutar ju på samma jävla sätt varenda gång. Inte så att jag har varit "den andra kvinnan" förut, men det blir ändå att de kommer på att jag nog inte var något för dem, lagom tills att jag har kärat ner mig ordentligt.

Jag blir så trött. Jag trivs ju hyfsat ensam, varför måste en del män leta sig in i mitt liv, i mitt huvud, i mitt hjärta? Det är ju så fruktansvärt meningslöst! Jag vill helst av allt bara vara ifred!
Jag har egentligen stort behov av närhet, alldeles för stort. Men jag har en översocial hund och en häst som pussas med tungan så jag borde kunna nöja mig med det. Ändå nånstans så har man hoppet kvar, varför? Jag vill inte det. Jag vill bara acceptera mitt öde som evig singel och gå vidare.

Jag har inte riktigt följt turerna omkring ditt dejtande, men när du skriver att din dejt har en sambo så antar jag att du träffat en man som alltså inte är singel.

Den minan har jag också gått på och sedan dess har jag en princip att aldrig beblanda mig med någon som inte är färdig med sitt "gamla liv". Ont i hjärtat kan man få ändå liksom...

Men det fina med livet är att kärleken består, men föremålen växlar.
;)

Haha, ja jag har haft den tanken med innan. Men när någon bokstavligt talat öser kärlek över en, talar om att man är deras livs kärlek och skriver långa kärleksförklaringar.... Ja, då är det svårt att hålla sig borta. Jävligt svårt tyvärr. Han har ett sätt med ord, kan beskriva saker så otroligt ingående.

Jag vet en gång hur han beskrev hur det kändes i honom när han tittade på mina händer, och det var en lååååång utläggning. Likaså om mina läppar, inte bara hur de ser ut, utan hur jag använder dem. Han lägger märke till varenda liten detalj, och uppskattar oxå varenda liten detalj.

Jag höll mig på armlängds avstånd så länge jag kunde. Sen trillade jag dit helt enkelt.

Man är ju mest van vid att höra typ "Öh, snygga tuttar du har bruden" Eller liknande saker. När någon kommer in och gör som han då... Ja... Det blir svårt.

Men händer det igen så kommer jag blocka personen både på telefon, fb och alla andra ställen vi kan tänkas ha kontakt.
Jag hoppas iaf att man lär sig av sina misstag.

Hur lärde du känna honom då ? Jag tänkte att du borde väl ha vetat från början om han var upptagen ? :)

Man kan bli kär i folk även om de inte är singlar.

Hur mycket hinner man hindra om den andra sätter handen på armen eller ännu värre armen runt en?

Tycker att en ryggsmekning i förbifarten är en tydlig gest att man gärna har lite kroppskontakt, och vill den andra det också så är det bara att kontra.

Tänk om man sitter där med någons arm om en och inte alls vill!:eek:

Det handlar inte om att hindra något, det handlar om samspel. Om någon går förbi och smeker i förbifarten så hinner inte jag registrera vem eller ge respons. Helt enkelt någon som tar sig en frihet mot mig. En sneaker som tafsar lite helt enkelt.

Om någon flyttar sig närmare kan jag välja om jag vill stå kvar, flytta mig bort eller flytta mig emot personen. Rör jag mig bort så förväntas personen backa igen. Små subtila rörelser alltså, inga shottis-steg direkt. ;-)
Är någon så bufflig att den inte märker att armen är oönskad så puttar man bort den eller går sin väg.

...och tänk om det är någon som du inte vill ha närmare kontakt med som flyttar sig lite närmare eller lägger handen på armen eller armen runt dina skuldror.
Svårt att ta sig ur det! Lättare att inte svara på smekningen över ryggen, tycker jag.

Jag förstår inte hur du menar att den situationen skulle uppstå? Jag har aldrig hamnat i den märkliga situationen trots en del krogliv och dejande. Folk rusar inte från och lägger armen runt en. Det kommer senare när man pratat en stund och man signalerar att det är ok.
Smekningar i förbifarten däremot har jag råkat ut för och det ser jag som tafs från drägg. De som gör så bryr sig ju inte om mina signaler utan kör sitt race.
Plus att det signalerar sex, så det är nog ett bra sätt att få ragg/ons. Att man vill vara lite fysisk helt enkelt, typ "jag är sugen så jag petar lite här för att se om du är det också".

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
995
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 108
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 939
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 253

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat