Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Tror de flesta män inte förstår att ett frågetecken betyder att det handlar om en fråga, och en fråga skall besvaras...

Tror de flesta män inte förstår att ett frågetecken betyder att det handlar om en fråga, och en fråga skall besvaras...

Alla frågor måste inte besvaras. Den som får frågan avgör själv om den vill svara på den eller inte.

Det är klart att man avgör själv!
Men väldigt ofta om jag i nätdejting (eller annars i skrift) ställt en fråga till en man som t.ex "Har du några husdjur?", "Gillar du att sjunga?" "Jobbar du imorgon?"eller annat enkelt så låter mannen bli att svara.
Min uppfattning är iaf att männen inte ser frågetecknen lika tydligt som vi kvinnor ;)

Och ska vi se det på det viset så är det både en och annan kvinna som ser frågetecken efter vartenda fragment av rad man skriver, ja även av raderna som kanske finns mellan raderna med.

Ptr

Både en och annan gång så har jag funderat mycket på de frågetecken jag hittat, eller för all del saknat.

Försökt att svara så gått jag kan på nåt med frågetecken ibland, fast jag mest uppfattat det som ett konstaterande. Att bara skriva: -Just så, eller liknande när jag uppfattat det som ett konstaterande där den andre tycks uttrycka vad man beskrivit, ja det duger inte. Ibland ska det vara inget och ibland förväntas en uppsats.

Förväntningar och förväntningar på förväntningar, hela tiden är det detta.

Varför tycks vi ställa till det så att jag hamnar där igen, skivan känns repig?

Ptr

Jag tycker det är bra när jag får frågor, då vet jag ju vad jag ska prata om plus att det visar att det finns ett intresse från den jag pratar med.

(Pratar = mailar i det här fallet) :)

Det är väl lika sannolikt som att det skulle ske i rlf ? De gäller bara att boka en date? ;)

Jo men vid en direktkontakt (dvs irl) känner men ju direkt om det "finns något", att dejta en massa som direkt vid möte känns "fel" tilltalar inte längre.... Har kanske varit med för länge???

Har dock inte träffat så många, oftast har det runnit ut i sanden...:crazy:

Och ska vi se det på det viset så är det både en och annan kvinna som ser frågetecken efter vartenda fragment av rad man skriver, ja även av raderna som kanske finns mellan raderna med.

Ptr

Fast det är ju en helt annan sak...

kl, jag stängde kontot efter 2 dgr :p ...träffa/dejta? en snubbe 2 ggr , ute med dogsen , trevlig men inget för oss ...inledde en mailkonversation med en annan kille som slutade med att han fråga om vi kanske bara skulle sexa :D ...men nääää..sex kan man ju fixa om det är det som är viktigast med nån man vet vem det är i såfall...men han var inge otrevlig eller så

Blev nyfiken på nätdjungeln bara o kan konstatera att det är inget för mig , som att kolla lösgodis o bara ta det man tycker om , fast det kan finnas massa gott där det inte syns utanpå

*kl*
Efter 4,5 år som singel har jag tagit tag i nätdejtingen igen. Har provat tidigare med mindre lyckat resultat :p

Lyckades få till en dejt i mellandagarna, en det var nästan kusligt så lika vi var. Nästan samma födelsedatum och -år (skiljer 12 dagar), samma personlighet, samma upplevelser, samma intressen och till råga på allt nästan identiska reg.nr på våra bilar :confused: . Efter ett par träffar insåg vi dock att vi var alldeles för lika för att det skulle bli nåt annat än vänskap :)

Idag fick jag mail från en annan kille. Inser efter hans andra mail att jag har haft honom som datalärare för några år sen och gjorde bort mig totalt i den kursen :o :p . Har inte riktigt bestämt mig för fortsättningen. Han är ju både snygg och smart, men det är ju lite läskigt att ha haft honom som lärare måste jag säga :nailbiting:

Klart att du ska dejta igen :)!
Det är ju jättekul :D(om än liiite jobbigt emellanåt:meh:)!

Ang datakillen, känner du att han är intressant, så strunta fullständigt i att du haft honom som lärare! Gillar ni varandra så ska ju inte det sätta käppar i hjulet ;)! Kör, säger jag :D!

*kl*
Själv har jag ju dejtat en kille två gånger än så länge. Vi hörs via kik varje dag, och har gjort i ca 2 veckor. Vi ska ses på fredag igen, hemma hos honom :o! Vi pratar bara och har gett varandra en kram när vi träffats och när vi går. Det är inte direkt flörtigt mellan oss. Men jag är inte en sån som flörtar hej vilt, och det verkar inte han heller vara. Jag vill ju gärna att vi ska gå åt rätt håll sas, och inte att vi båda fegar ur. En puss/kyss hade ju inte varit helt fel :o, men att ta såna steg är inte så naturligt för mig. Jag ska kanske försöka mig på att vara lite mer flörtig? Eller? Men hur isf :p?

Ta av dig på överkroppen och sätt dig i hans knä.

Ett gammalt beprövat sätt, iaf på Buke :)

Ett sätt att få till en puss/kyss kan vara att när du kramar honom oxå ger en puss på kinden, får du rätt gensvar så tittar han troligtvis på dig och sen kommer kyssen ;)

Så brukar jag göra på krogen för att "kolla" så att mina närmanden är ok liksom, brukar funka bra. Man märker om det inte var vad de hade tänkt sig eller om de vill ha mer.

Jag mailade tillbaka och hintade lite om att jag nog hade haft honom som lärare. Tänkte att han kanske kom ihåg skräckeleven och skulle få en möjlighet att springa åt andra hållet, men han svarade igen så nu känns det lite bättre :) . Han ville ta med mig ut och åka långfärdsskridskor framöver, så det verkar inte helt kört. Jag misstänker dock att det slutar med både ben- och armbrott, men det låter ju kul iaf :)

Det är svårt det där när båda är försiktiga. Jag är också väldigt försiktig så det händer inte mycket om killen är likadan, hehe :D . Du får testa att vara lite mer på. Antingen blir han glad eller så springer han åt andra hållet och då var det nog inte så mycket att ha ändå ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
995
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 110
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 940
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 253

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat