Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Lite allmänna reflektioner också.
Jag har följt er här i tråden och läst nästan allt.
Det som slår mig är ju detta med hur svårt det är att göra rätt liksom. Speciellt på nätet. Fast spelar det egentligen nån roll? När det kommer till kritan så är det väl känslan som är det viktiga.
Jag råkade på en person nyss som gjorde mig pirrig redan innan vi setts och ännu mer pirrig efter vi setts. Egentligen så har han gjort en massa "fel" som skulle ha fått mig att dissa honom om det hade varit nån annan. (han har såklart gjort en del "rätt" också :p )
Men känslan är där så det spelar ingen roll.

Fast för mig så är den där känslan en nackdel för då blir jag livrädd istället och strular till det bara för det. :meh:

Om man känner det där pirret så är det väl helt ok att höra av sig tidigt? Tänk dig själv om du kände pirr, skulle du ha något emot att den andra hörde av sig 5 min efter att ni sa hej då?? Skulle inte tro det va? :p

Och frågan är ju då... Vill ni verkligen dejta någon som inte känner det där pirret för er?? Jag vet att jag inte vill det, men det är ju en fråga som var och en får fundera på. Inget är rätt eller fel, en del måste växa med personen för att känna pirret, andra vet direkt om den människan är något för den.

Men hur vet man att den andra känner det pirret? Om han inget säger menar jag.

Man hör av sig så mkt man vill, och blir den andre besvärad så kände denne mest troligt inte pirret :D

KL

Jag blev just kallad Overly attached girlfriend :o

Senast ändrad:

Man hör av sig så mkt man vill, och blir den andre besvärad så kände denne mest troligt inte pirret :D

KL

OT

Jag blev just kallad Overly attached girlfriend :o

Men hur vet man om den blir besvärad om den inget säger? Usch hatar sånt här, man ska lista ut både det ena och det andra, folk är ju inte bra på att vara öppna och ärliga utan... slutar bara svara om de tycker att man är ointressant. Nu har jag inte direkt dejtat, i alla fall inte som jag minns, men jag tänker på vänskapsrelationer. En del slutar ju på samma sätt och sånt där är så trist.

Om någon inte svarar så svarar de inte av 2 möjliga anledningar.

Antingen så vill de inte svara= de är inte intresserade

Eller så kan de inte svara, och kommer därmed svara lite senare.

Så prova! Det värsta som händer är att du skickar sms/mail eller vad du nu använder för mkt och inte får något svar.

Jag dejtar inte :D Jag bara diskuterar svårigheterna med dejtandet :D Jag har ingen att dejta och med tanke på hur svårt det verkar vara så är det en god idé att inte göra! Dessutom ska jag ju flytta till Nyköping, onödigt att dejta i Skåne :p

Jag är nyfiken på hur man gör bara, jag har ju inte dejtat, jag var så lyckligt lottade att det var kärlek vid första ögonkastet med min man, från hans sida också. Så vi hoppade nästan över dejtandet, tror jag. Och jag ville inte ens ha sex förrän efter en månad och det kändes så skönt att slippa den pressen, jag som inte är bra i sängen ;)

Det är verkligen ett komplext spel det här med dejting. Jag som inte har varit intresserad av dejting på flera år försöker nu ta upp det igen och upptäcker va himla svårt och tidskrävande det är.
Kan man inte spelets regler verkar det kört :p

Ja, det verkar onekligen kört faktiskt! Jag skulle inte stå ut! :eek: Men jag är lite nyfiken på hur många som skulle visa mig intresse om jag la upp en profil! :o:D

Det gör jag också, tycker nästan det är lite tramsigt med de här "reglerna" om hur man ska dejta.

Nä precis. Och just att man måste göra rätt annars blir det fel. Jisses, kan folk inte prata med varandra istället, som vuxna.

Nej det kan dom inte och det gäller inte bara vid dejting. Folk kan verkligen inte bara prata med varandra som vuxna människor...

Nej verkar inte så. Och jag är inte bättre jag, ibland kniper jag igen om saker jag borde ta upp istället för att bära på det som en hemlis.

Jag är inne på samma tanke. Skit i reglerna. Det man vill, är väl att hitta någon som passar en själv? Och hur ska man kunna det, om man spelar ett spel? Om den andre spelar ett spel? Som ingen riktigt vet reglerna till..?

Verkligen. Jag tror inte att de gör annat än förstör faktiskt.

Varför kan inte folk bara bete sig som ute i Det Verkliga Livet?

Har senaste dygnet mailat med en man som i presentationen är 55, änkling, högskoleutbildad, egen företagare och anger inkomsten till "hög".

Han har skrivit enradingar. Jag berättar och frågar. Han skriver att jag attraherar honom. När jag ber honom berätta om sig själv får jag inga svar utan han skriver sånt som "du är bestämd, det gillar jag". Att han vill gå hand i hand.
Han undrade om jag var en varm KVINNA. Eh - va?

Så nu i eftermiddag har jag blockat honom. Kan en högskoleutbildad man inte skriva hela meningar eller svara på enkla frågor har jag inget intresse av honom.

Jag hatar spel... det kanske förklarar e del.

Det gör jag också, tycker nästan det är lite tramsigt med de här "reglerna" om hur man ska dejta.

Men det är väl ingen som tvingar en att spela spelet. Det finns ju en massa regler för hur man ska bära sig åt i inledningsstadiet när man mailar, jag bryr mig inte om dem utan de jag tycker är intressanta skickar jag mycket mail till och frågar en massa saker. Jag skriver också utförliga svar. Och hittills verkar det fungera bra.

Det sägs ju att man ska hålla på och göra uppehåll i mailandet ibland för att öka intresset, dvs skicka mail typ tre dagar och sedan göra uppehåll i 1-2 dagar.

Men det är väl ingen som tvingar en att spela spelet.

Nej, jag håller med dig. Jag har själv dejtat mycket men några "spelregler" har jag aldrig orkat bry mig om. Och jag var världsbäst på att dejta typ :D

Har dock aldrig nätdejtat men det bör ju vara samma princip.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
995
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 110
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 940
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 253

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka