Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Ett sätt att få till en puss/kyss kan vara att när du kramar honom oxå ger en puss på kinden, får du rätt gensvar så tittar han troligtvis på dig och sen kommer kyssen ;)

Så brukar jag göra på krogen för att "kolla" så att mina närmanden är ok liksom, brukar funka bra. Man märker om det inte var vad de hade tänkt sig eller om de vill ha mer.

Låter ju väldigt lätt! ;)
Är rädd att jag inte är så smidig bara:o, men ett bra tips :)

Jag mailade tillbaka och hintade lite om att jag nog hade haft honom som lärare. Tänkte att han kanske kom ihåg skräckeleven och skulle få en möjlighet att springa åt andra hållet, men han svarade igen så nu känns det lite bättre :) . Han ville ta med mig ut och åka långfärdsskridskor framöver, så det verkar inte helt kört. Jag misstänker dock att det slutar med både ben- och armbrott, men det låter ju kul iaf :)

Det är svårt det där när båda är försiktiga. Jag är också väldigt försiktig så det händer inte mycket om killen är likadan, hehe :D . Du får testa att vara lite mer på. Antingen blir han glad eller så springer han åt andra hållet och då var det nog inte så mycket att ha ändå ;)

Aha, det låter ju bra! :) Kul med skridskor, det kan nog bli en bra dejt!

Ja, jag får väl anstränga mig lite helt enkelt. Uppskattas inte det så har jag det nog bättre själv :p.

*kl*
Jag tolkar alltid "känner sig yngre" som en ursäkt för att ragga på de som är betydligt yngre. Märkligt med alla som känner sig så mycket yngre och tycker alla andra blivit stofiler, att de ändå inte kan hitta någon av alla de andra som känner sig mycket yngre? Statistiskt sett borde det ju inte vara så svårt att hitta en jämnårig som känner sig lika ung i sinnet, fast kroppen är ju inte 20 år yngre och det var kanske mer det än hjärnan som var intressant? :sneaky:

Jag tycker att man stannade av mentalt nångång i 20-årsåldern, så jag känner mig definitivt yngre än mina snart 46. Skulle däremot inte känna mig särskilt bekväm bredvid en 20 år yngre man.

Men jag gör nog samma tolkning som du faktiskt.

Peta lite på honom då du går förbi t.ex. En liten smekning över ryggen.

Nja, smekning över ryggen i förbifarten skulle inte jag gilla. Creepy. Bättre med en naturlig gest som att flytta sig lite närmare eller lägga handen på armen eller Armen runt skuldrorna, en gest som både kompisar och älskande kan göra utan att det är konstigt. Tycker jag alltså ;)
Smekning i förbifarten skulle kännas lite som att den andre tar sig friheter som man inte hinner hindra.

Jag känner mig precis så gammal som jag är, snart 47, däremot är min kropp mycket yngre, faktiskt snyggare än när jag var 30 men det är så kallade ilandsproblem ;)

Jag känner mig precis så gammal som jag är, snart 47, däremot är min kropp mycket yngre, faktiskt snyggare än när jag var 30 men det är så kallade ilandsproblem ;)

Men tycker du att du är så väldigt mycket mer annorlunda mentalt nu mot vad du var när du var t ex 20?

Jag har såklart lite bättre tålamod nu än vad jag hade förr och sådär, men min personlighet är ju på nåt vis exakt densamma nu som när jag var i 20-årsåldern.

Jag tror liksom inte att man blir mer "vuxen", man blir bara äldre.

Det är jättestor skillnad på mig jämfört när jag var i 20-årsåldern. Det beror nog på att så mycket hänt sedan dess. Jag har en helt annan syn på livet, relationer och ja det mesta :). Men det beror säkert mycket på när man "landar" i livet och vad som händer runt omkring en vid olika tillfällen.

Peta lite på honom då du går förbi t.ex. En liten smekning över ryggen.

Nej, det där låter obehagligt. Som att snabbt stjäla sig rätten att ta på någon utan att lämna ut något alls av sig själv samtidigt. Jag skulle ta mycket illa upp.

Nej, det där låter obehagligt. Som att snabbt stjäla sig rätten att ta på någon utan att lämna ut något alls av sig själv samtidigt. Jag skulle ta mycket illa upp.

+Morgaine.

Skulle ni tycka att det var obehagligt vem som än gjorde det? Om det är en person som ger en det där pirret, även då?

Jag skulle tycka det var rätt mysigt. Om det var någon som jag vill ska ta på mig alltså, inte annars.

Om det var någon jag ville skulle ta i mig, men som ännu inte hade gjort det, skulle jag hellre se att hen närmade sig mer öppet och självutlämnande, inte smög sig till något som om hen inte vågade stå för det.

Nja, smekning över ryggen i förbifarten skulle inte jag gilla. Creepy. Bättre med en naturlig gest som att flytta sig lite närmare eller lägga handen på armen eller Armen runt skuldrorna, en gest som både kompisar och älskande kan göra utan att det är konstigt. Tycker jag alltså ;)
Smekning i förbifarten skulle kännas lite som att den andre tar sig friheter som man inte hinner hindra.

Hur mycket hinner man hindra om den andra sätter handen på armen eller ännu värre armen runt en?

Tycker att en ryggsmekning i förbifarten är en tydlig gest att man gärna har lite kroppskontakt, och vill den andra det också så är det bara att kontra.

Tänk om man sitter där med någons arm om en och inte alls vill!:eek:

Som att snabbt VISA att man gärna har lite kroppskontakt - inte att stjäla nåt alls.
En "öppningsfras".

...och tänk om det är någon som du inte vill ha närmare kontakt med som flyttar sig lite närmare eller lägger handen på armen eller armen runt dina skuldror.
Svårt att ta sig ur det! Lättare att inte svara på smekningen över ryggen, tycker jag.

Hur mycket hinner man hindra om den andra sätter handen på armen eller ännu värre armen runt en?

Tycker att en ryggsmekning i förbifarten är en tydlig gest att man gärna har lite kroppskontakt, och vill den andra det också så är det bara att kontra.

Tänk om man sitter där med någons arm om en och inte alls vill!:eek:

Håller med, det hade jag verkligen tyckt varit obehagligt. :crazy: Det hade jag nog kunnat tycka var obehagligt även om det var nån jag ville skulle ta på mig.
Jag vill hellre ha väldigt lätta flyktiga beröringar än "hålla" fast beröring.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
995
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 108
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 939
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 253

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat