Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Det är klart att jag visste det. Och jag hade noll intresse av honom tills han började ösa kärleksförklaringar över mig och förklara hur perfekt och underbar jag är. Det pågick under flera månader innan jag sakta började öppna mitt hjärta.

Och givetvis kan man bli kär i upptagna människor med. Att bli kär är ju inte direkt något man väljer.

Jag förstår inte hur du menar att den situationen skulle uppstå? Jag har aldrig hamnat i den märkliga situationen trots en del krogliv och dejande. Folk rusar inte från och lägger armen runt en. Det kommer senare när man pratat en stund och man signalerar att det är ok.
Smekningar i förbifarten däremot har jag råkat ut för och det ser jag som tafs från drägg. De som gör så bryr sig ju inte om mina signaler utan kör sitt race.
Plus att det signalerar sex, så det är nog ett bra sätt att få ragg/ons. Att man vill vara lite fysisk helt enkelt, typ "jag är sugen så jag petar lite här för att se om du är det också".

Jag TROR att det som menas är vid en situation där man redan dejtar vederbörande, man pratar och gör saker tillsammans men inget "händer". Så inte dessa beröringar på någon random person som tex går förbi :)

Jag TROR att det som menas är vid en situation där man redan dejtar vederbörande, man pratar och gör saker tillsammans men inget "händer". Så inte dessa beröringar på någon random person som tex går förbi :)

Exakt precis så uppfattade jag frågeställningen jag baserat mina svar på.

Och det är just i det fallet som jag tycker att tipset eller metoden är underlig. Det betyder alltså att man dejtar, men man har ingen aning om huruvida det finns ömsesidig attraktion eller inte, och därför måste man "testa" det genom att småtafsa lite.

Om man är så osäker på om kroppskontakt är välkommen, så är den inte det, skulle jag säga. Och just därför att man inte vet om det är välkommet, så är det kladdigt att oförhappandes stjäla sig till en smekning.

Och det är just i det fallet som jag tycker att tipset eller metoden är underlig. Det betyder alltså att man dejtar, men man har ingen aning om huruvida det finns ömsesidig attraktion eller inte, och därför måste man "testa" det genom att småtafsa lite.

Om man är så osäker på om kroppskontakt är välkommen, så är den inte det, skulle jag säga. Och just därför att man inte vet om det är välkommet, så är det kladdigt att oförhappandes stjäla sig till en smekning.

Du har aldrig nätdejtat, va?

Har du varit med om en första irl-date efter endast nätkontakt?
Har du varit med om en andra date irl efter endast nätkontakt + en fika på café - en andra date då man mera "på riktigt" kollar om den tidigare positiva uppfattningen stämmer?

Det är många stunder av ovisshet och tolkande och kännande..

Har du varit med om en andra date irl efter endast nätkontakt + en fika på café - en andra date då man mera "på riktigt" kollar om den tidigare positiva uppfattningen stämmer?

Jag tycker i detta fall exakt som Petruska, om det är någon man dejtar så är det ännu märkligare att man inte kan läsa kroppsspråk. Varför känns det mer naturligt att smeka i farten på en dejt än att närma sig lite försiktigt?
Nej jag tycker fortf att en hand på armen eller rörelse mot personen är naturligare och låter motparten visa om den trivs eller ej.

Jämfört med nästan alla andra sociala situationer, så är ju just en nätdejt en uttalad dejt där båda vet att båda är ute efter att kolla om man möjligen skulle kunna bli ihop med den andra. Det utesluter ju snarare än ökar osäkerheten i en massa frågor.

Att sedan du och jag relaterar till andra på väldigt olika sätt, står ju helt klart. Men det är inte nätet och nätdejting som är vattendelaren i det fallet, utan snarare olika personligheter.

Det där sättet som du tolkar på, är komplett främmande för mig.

Jag har varit med om sådana dejter. Därför använder jag mig av min egen erfarenhet och tolkning av verkligheten när jag skriver detta.

Jag brukar kunna läsa kroppsspråket hos den jag dejtar. Detta sker tämligen omedelbart. Innan personen ens kommit fram och hälsat kan man se tecken på intresse/ ointresse, känslomässigt tillstånd mm.

En andra dejt, eller tredje, där någon, som jag själv bedömer som oviss, osäker, börjar stryka mig på ryggen, utan att jag på något sätt visat att beröring är OK, skulle få mig att direkt dumpa den personen.

Nästan alla mina nätdejtningar har avslutats med en kram. Då känner man oftast om den kommer från hjärtat eller bara är vänskaplig eller till och med högst pliktskyldig.

Javisst. Kroppen pratar sitt eget språk. Orden som kommer ut vår mun kan ibland säga samma sak som kroppen, ibland inte. Ett ord, som brukar användas i sammanhanget, är "magkänsla".

Om man är så osäker på om kroppskontakt är välkommen, så är den inte det, skulle jag säga.

Okej, då är kroppskontakt av alla runt omkring mig inte okej någonsin, då jag alltid är osäker!

Ptr

Precis min tanke, kramen är ju ett utmärkt avläsningsinstrument, börjar den andra klappa dig på ryggen är det inte läge för hångel ;).

Jag menar den klassiska kompiskramen helt frånkopplat er tidigare diskussion som smekning. När någon börjar hamra/klappa en på ryggen som män gör när de visar att de kramas men på ett "manligt kompisvis" då är det inte läge för hångel. Då har man delgivit att man hamnat i kompisfacket :D.

Ryggdunken kanske jag borde skrivit för att vara extra tydlig.

*kl*
Börjar tro att jag är död, eller iaf inte har något liv. :(

Jag har varit småförtjust intresserad av en man som jag inte träffat på drygt två år, vi har hörts lite under tiden och jag trodde tidigare att det var ensidigt men för ca 6 månader sedan började jag tro att han var lite svag för mig med. Nu åkte han 60 mil för att träffa mig och när han kom hade vi knappt något att säga varandra! :crazy:

Det har varit trevligt, men en hel del tysta tillfällen då vi inte haft så mycket att säga varandra. Jag vet inte om vi båda har varit för rädda för att säga eller göra något eller om intresset inte varit ömsesidigt, men han har åkt igen och jag vet inte om det var lika bra eller om jag ska vara ledsen. :arghh:

Känner mest tomhet, det var pirrigt innan och jag gillar honom men vet inte alls vad han vill. Förra gången tog han första steget, men nu visste nog ingen av oss vem som skulle göra något alls utan allt blev hängande i luften. Jag skickade ett sms där jag skrev att jag hoppades det gick bra på vägen, vi kommer höras efter helgen och ses igen om en knapp månad av andra orsaker, men jag vet inte om vi kommer höras mer i övrigt.

Jag kommer inte ihåg hur man gör! Jag vet inte ens om jag kan känna alls längre, eller om allt är så igenbommat att det hinner dö innan jag kan öppna igen. Vad gör jag, sticker ut huvudet utan att veta om jag är beredd att gå hela vägen eller ens riskera nacken? :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
995
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 108
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 939
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 253

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat