Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Fick precis det som kanske är det bästa öppningsmail jag någonsin fått. Och detta från en kille som varken har bild eller presentation :sneaky:

Vad gör du idag då? Kan vi byta nr o smsa imorrn?

Har inte svarat än:o

Jag fick oxå ett spännande öppningsmail idag faktiskt :D

Hej, förlåt om jag säger det, men du har jätte fina bröst :)

Alltså, seriöst, jag har inga utmanande bilder på min profil, ingen bild där jag inte bär BH, så vad motiverar sådana kommentarer??

Jag skällde iaf ut karln efter noter och han tycker jag var tråkig och bitter för alla tjejer han kände skulle uppskatta en sådan "komplimang".
Hur är det då? Hur skulle ni ta en sådan "komplimang"?

Han såg heller ingen mening med att läsa profiltexten eftersom han inte tyckte det spelade så stor roll. Han tyckte att om man uppskattade hur den andre såg ut så var det de viktigaste, att man kunde bygga vidare på det.

Jag skällde iaf ut karln efter noter och han tycker jag var tråkig och bitter för alla tjejer han kände skulle uppskatta en sådan "komplimang".

ÅÅÅÅÅÅÅHHHHHH vad jag stör mig på snäll-frikortet! :wtf::yuck::wtf::yuck:

Tyvärr verkar många anse att man inte behöver respektera andras vilja och gränser, om man lindar in det i något "snällt". När jag var lite yngre var det mer eller mindre varenda gång jag var på krogen som folk tafsade på mig på rumpan. Och jag fick ofta höra (t o m från mina vänner :meh:) att jag skulle ta det just som en komplimang. Bah, så om han gör det för att vara "snäll", så behöver han inte fråga om jag vill ha hans händer på min kropp??!

Jag fick oxå ett spännande öppningsmail idag faktiskt :D

Alltså, seriöst, jag har inga utmanande bilder på min profil, ingen bild där jag inte bär BH, så vad motiverar sådana kommentarer??

Han såg heller ingen mening med att läsa profiltexten eftersom han inte tyckte det spelade så stor roll. Han tyckte att om man uppskattade hur den andre såg ut så var det de viktigaste, att man kunde bygga vidare på det.

:yuck: Slem! Han alltså ;)

Delvis kl,

Jag har ganska svårt att visualisera mig scenariot med beröring vid osäkerhet. Tror nog att känner jag mig osäker så är det inte ok men om föremålet tokflörtar men inte rör mig så kanske man vill testa röra. Skulle tycka alla sätt var obehagliga om jag inte ville blir berörd av vederbörande men samtidigt skulle nog alla sätt gå bra att rör mig på om jag gick som katten runt het gröt :p Men hur jag själv skulle göra, ingen aning :o

Jag försöker också komma på hur det "brukar" gå till. Jag tror att det vanligaste är att båda helt enkelt märker på varandras sätt och rörelser och sådant om det hela kommer att gå till kroppskontakt eller inte. Alltså mer ömsesidigt än att den ena testar att ta lite i den andra och ser vad som händer då. Eller åtminstone så pass ömsesidigt så att om den ena vågar sig på att ta lite i den andra, så har den andra på något sätt signalerat att det är välkommet med sina åtbörder.

Och så som TomasN skriver. Om man kramas så där lite "rituellt" när man ses elle skiljs åt, så märker man ungefär hur landet ligger.

Jag tror iofs att det är vanskligt att utgå från hur "det brukar gå till", eftersom vi uppenbarligen har så olika vanor. Jag är också rätt van vid att kramas vid avsked, men det skulle inte ge mig någon som helst ledning i om det är okej att gå vidare. Om det är en väldigt kort kram utan att våra kroppar direkt möts, så är det ett rätt uppenbart no-no. Men allt som är mer än så skulle inte få mig att tro att det är något mer än vän. Mina vänner kramar jag också gärna längre och närmre, utan att jag för den skull vill något mer än just vänskap. Just avskedkramarna anser jag inte vara något att gå på...

Jag är normalt sett allergisk mot all form av tafsande, men just att ta någon lite lätt på ryggen när man går förbi tycker jag kan vara lämpligt när det är dags att ta reda på om det finns något nästa steg. Det är sån lätt beröring och dessutom på ett "okänsligt" område så det skulle jag inte känna mig obekväm i om jag inte är på, men det är tillräckligt för att visa att kroppskontakt är okej om den andra också är på. Att lägga armen om en känns väldigt mycket mer i min värld :nailbiting:

Självklart görs detta efter att man haft ordentlig ögonkontakt, det är nummer ett. Man börjar INTE pilla på folk man inte åtminstone haft ögonkonstakt och leende med.

Men hur ska den som blir smek och smitberörd reagera för att man ska veta att det är läge att gå vidare? Det är liksom gjort och över utan att man hinner reagera på det. Om någon lägger armen om en eller tar ens hand eller liknande så kan man lite fint säga tack men nej tack eller ja tack mer tack.

Men någon som bara rör vid en i flykten blir liksom svårare att reagera på och det borde även vara svårare att läsa av för den som berör.

Att lägga armen över nån är väl knappast ett försiktigt sätt att se om denne vill ha fysisk kontakt. :crazy:

Men hur försiktig behöver man vara? Det är inte direkt sexuellt ofredande nivå. Det är på ungefär samma kyska nivå som en kram.

Jag ser det lite så här, man sitter hemma hos någon och tittar på en film. Man makar sig närmare och ser vad som händer, den andra lägger armen om en, man lägger huvudet mot axeln. Man är i hamn...

Jag måste säga att jag nog aldrig behövt analysera så här noga hur jag egentligen går till väga för att få till den där fysiska kontakten. Ofta blir det nog så att man makar sig lite närmare och ser hur den andra reagerar. Kryper den upp på ärmstödet är det inte läge. Verkar den nöjd tar man det ett steg till eller väntar och ser om den gör något move.

Går lite halva vägen var...

Senast ändrad:

*kl* Jag upptäcker till min förvåning att jag som alltid trott att jag var världens mest okramiga och stela människa, uppenbarligen inte är så stel som jag trott :D.

Varför skulle man inte hinna reagera? Man ska väl inte springa förbi och ta på nån. Jag mig att det hela händer i samband med kanske blickar och leenden och att man ändå är så pass nära utan att vara klängig.

Men hur ska den som blir smek och smitberörd reagera för att man ska veta att det är läge att gå vidare? Det är liksom gjort och över utan att man hinner reagera på det. Om någon lägger armen om en eller tar ens hand eller liknande så kan man lite fint säga tack men nej tack eller ja tack mer tack.

Men någon som bara rör vid en i flykten blir liksom svårare att reagera på och det borde även vara svårare att läsa av för den som berör.

Jag tolkade frågan som att det efterfrågades ett icke-verbalt sätt att gå från att bara prata till att vara mer fysisk, utan att den som blir "utsatt" behöver känna sig obekväm om denne inte är lika på. Att lägga armen över någon, så att denne måste ta bort armen och säga "nej tack" är för mig att ha gått över den gränsen. Uppförstorat x 1000 är "överraskningssex" när man sover och killen penetrerar en. Okej om killen drar sig ur om tjejen säger "nej tack", enligt vissa, inte okej utan att fråga (verbalt eller icke-verbalt) FÖRST säger andra.

Att otvunget snabbt röra lite vid någon när denna går förbi eller liknande (i kramsituationen kan det ju vara att ta bort något från tröjan/jackan på den andra innan kramen t ex) tycker jag är mildare form av beröring än att lägga armen om. Och sedan tycker jag att det är läge att invänta den andra. Självklart inte lika direkt som när man lägger armen om, men varför måste det gå på en sekund? Jag tolkar situationen som att båda är lite avvaktande, kanske pga blyghet eller osäkerhet på den andre, och att frågeställaren vill ta initiativ. Om båda är superpå, öppna, och beröringstörstiga så går det väl rätt snabbt av sig självt...

Jag kommer inte ihåg den ursprungliga situationen som frågan ställdes i. Är det en person man uppenbarligen dejtar, och utan förhållande så kommer man inte träffas mes, så kan det nog vara läge att pusha på lite istället för att gå försiktigt fram. Jag är dock oftare i situationer att det är en potentiell vän eller kompisars vänner och det kanske inte blir något av det heller om jag varit för pushig och det inte var besvarat, så jag utgår ifrån att försiktigare läge. Men har man inget att förlora så kan man ju köra på :)

Jag tror iofs att det är vanskligt att utgå från hur "det brukar gå till", eftersom vi uppenbarligen har så olika vanor.

Jag menar i hur det "brukar" gå till i de fall då jag är inblandad. Citationstecken därför att det ju inte direkt är ett dagligen återkommande problem.

Att andra gör på andra vis, framgår med all önskvärd tydlighet av tex den här tråden. Och att det inte finns något generellt "brukar" eller "regler" för hur förhållanden inleds, står helt klart för mig. (Även om mycket tyder på att många efterfrågar även regler, förutom hur det brukar vara.)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
995
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 108
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 939
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 253

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat