Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

*kl*

Sitter här hemma nu efter min första dejt med en kille som har ganska stor potential att leda till något seriöst. Han är riktigt fin.
Åkte från dejten med ett smile på läpparna och känslan att jag ville ringa upp honom på en gång och boka in en ny dejt :o.

Var ju så klart tvungen att ringa och prata med min bästa vän. Och berättade vad jag kände. Hon varnade mig för att höra av sig för snabbt, då det ofta kan skrämma iväg killarna. Man får helt enkelt inte vara för het på gröten.

Så, när ska jag höra av mig och tacka för dagen? Han har inte hört av sig ännu...
Och kan ju tillägga att han verkade positiv till att ses igen. Det kändes inte som att det bara var från mitt håll sas.
(och vi avslutade dejten ca 17.30, så det är ju några timmar sedan nu.. :p)

*kl*

Sitter här hemma nu efter min första dejt med en kille som har ganska stor potential att leda till något seriöst. Han är riktigt fin.
Åkte från dejten med ett smile på läpparna och känslan att jag ville ringa upp honom på en gång och boka in en ny dejt :o.

Var ju så klart tvungen att ringa och prata med min bästa vän. Och berättade vad jag kände. Hon varnade mig för att höra av sig för snabbt, då det ofta kan skrämma iväg killarna. Man får helt enkelt inte vara för het på gröten.

Så, när ska jag höra av mig och tacka för dagen? Han har inte hört av sig ännu...
Och kan ju tillägga att han verkade positiv till att ses igen. Det kändes inte som att det bara var från mitt håll sas.
(och vi avslutade dejten ca 17.30, så det är ju några timmar sedan nu.. :p)

Hade det varit jag som varit i bilden så skulle jag hört av mig middagstid imorgon- då hade man ev kunnat träffas imorgon kväll igen iom att morgondagen är ledig dag ;) - men det är ju jag det
/s

Tja om han är det minsta sportintresserad så tittar han säkert på hockey nu:D

JVM-final......

Han hörde faktiskt av sig nu :)
med kommentaren "kanontrevligt" :)
Och ja, han kollar på hockeyn :D... jag med...

kl
Det sägs vara bilder från ryska dejtingsidor/profiler. Någon bild hade jag sett tidigare, så det kan vara en typisk nätkarusell - ihoplockat men det ser onekligen ut som udda profilbilder ändå.

http://www.buzzfeed.com/daves4/completely-unexplainable-russian-dating-site-pictures

Jag förstår inte vad ni har för problem med dessa ryska herrar.

#1 är intresserad av hushållsarbete.
#2 visar gärna känslor.
#4 gillar att vara propert klädd.
#5 tycker om att vara slätrakad.
#6 håller sig i form.
#7 är uppdaterad inom kosmetikavärlden.
#9 är en from människa.
#11 är en virtuos bland mattknytare.
#14 är försäljare för den lokala kostymen Apmani.
#15 är förtjust i hundar.
#16 är en sann estet.
#18 har ett förflutet inom jordbruket.
#19 är svag för vilda djur.
#21 är katten bland hermelinerna iförd kalasbyxa.
#23 har ett varmt hjärta.
#24 är stretchinstruktör, kan informera om rökningens faror.
#25 kan hantera sin mobil i besvärliga miljöer.
#bonusbilden är nästan tennisproffs.

kl

Jag funderade på en sak faktiskt. Om man dejtar någon, när anses man ha ett förhållande?

Hur vet man om han anser sig inte ha ett förhållande och istället dejtar med sängsällskap?

Enya, du är väl inte seriöst orolig för att du inte skulle kunna få kontakt på en datingsite? Om du skriver som du gör här så är det inget problem. Det funkar ju här eller hur? :D

Sen får man räkna med att det är få som man får den där riktiga kontakten med, och ännu färre som det helt klickar med. Precis som det är i livet för övrigt.

Klart jag är! :eek: Jag är inte ens hälften så intressant när man lär känna mig IRL konstigt nog, så på fullt allvar lär det vara svårt med kontakt. Dejting IRL är kört, jag har svårt att prata med okända och så skulle jag inte orka spela spelet. Höra av mig efter en viss tid, inte för snabbt, låta den andre ta kontakt osv osv som tydligen är brukligt. Allt enligt dejtingmönstret :D

Men ni kan dejta lite för mig också så slipper jag bekymret med allt det där med dejtingångest, kärleksbekymmer, olycklig kärlek och att inte passa ihop.

Ja, ni har ju den "svåra" uppgiften att sålla bland alla mail ;)
Ni slipper försöka formulera och komma på intressanta mail som 1/10 inte ens bryr sig att svara på :)

Fast skulle jag skriva en ordentlig presentation och ha en bild så skulle jag inte få många vettiga svar. Hade jagi nte haft bild så hade jag nog fått mer svar! Sålla bland mailen är antagligen lika möjligt för mig som att vinna på Bingolotto utan att köpa en triss! :o

Jag kanske borde testa, i forskningssyfte? :D

"Du, jag känner att det här är så bra så jag är inte intresserad av andra. Hur känner du för att vara "exklusiva"?

KL

Mitt VIP-medlemskap går ut den 10 januari och jag ska inte förnya det. Jag orkar inte mer, blir alltför ledsen.

De senaste dagarna har jag fått två meddelanden - kors i taket!
Det ena från en man 60+ som vill prata i telefon. Rökare dessutom. Jag svarade att jag helst håller mig till mötesplatsens mail tills jag känner honom bättre och så frågade jag vad han ville prata om. Berättade vänligt en hel del om mig själv och frågade om honom. Han svarade inte på frågorna utan bara med ytterligare en enrading. Så till slut la jag ner.

Det andra var en åtta år yngre man några mil bort. Han presenterar sig som att han tycker det är "dags att stadga sig" ( vid 46 års ålder :eek: ). Att han inte rör på sig mer än nödvändigt, att han gärna sitter på biblioteket och läser. Han vill gärna ha någon som klär sig modemedvetet och har snygg frisyr. Han gillar dessutom kvinnor med former (varför han då skriver till en kvinna med ett bröst pusslar mig...) Först i priolistan ligger aktivt sexliv. (Elaka jag undrar om han haft något sexliv förut?).

Inget av detta kändes som det skulle klicka.

Jag pratade med en trevlig man i 55-årsåldern igår, han hade jättemycket vettiga saker att säga (vi diskuterade politik, människosyn och invandring. Han kontaktade mig med en reflektion över mina tydliga politiska ståndpunkter i presentationen) och kändes inte alls så verklighetsfrånvänd som de du beskriver. Ska jag bussa ihop er? (HP)

Jag pratade med en trevlig man i 55-årsåldern igår, han hade jättemycket vettiga saker att säga (vi diskuterade politik, människosyn och invandring. Han kontaktade mig med en reflektion över mina tydliga politiska ståndpunkter i presentationen) och kändes inte alls så verklighetsfrånvänd som de du beskriver. Ska jag bussa ihop er? (HP)

Nae... Jag håller på att lägga ner det här.

Dessutom har jag begränsat mig till max 8-10 mils radie för att det ska vara något sånär hanterbart att ses regelbundet. Misstänker att din kontakt bor längre bort än så...

Men tack ändå.

Jag känner lite så med, jag började höras med en snubbe som är trevlig och så, vi har träffats för lite sen med. Fortfarande trevlig, hel och ren. Men jag tycker mest det är lite jobbigt, jag vet liksom inte vad jag ska göra med det O_o. Vill jag verkligen ha en relation :meh: eller ens dejta :nailbiting:. Det är liksom lugnare att hänga hemma med katten och stickningen, snart är det ju vår med och då ska jag ju ut till stugan och pyssla och har inte alls tid med någon man :cautious:!

Jag känner lite så med, jag började höras med en snubbe som är trevlig och så, vi har träffats för lite sen med. Fortfarande trevlig, hel och ren. Men jag tycker mest det är lite jobbigt, jag vet liksom inte vad jag ska göra med det O_o. Vill jag verkligen ha en relation :meh: eller ens dejta :nailbiting:. Det är liksom lugnare att hänga hemma med katten och stickningen, snart är det ju vår med och då ska jag ju ut till stugan och pyssla och har inte alls tid med någon man :cautious:!

Det där känner jag såväl igen!!!
Längtar efter att ha någon nära men när det kommer till kritan känns det mest jobbigt:p
Antar att det är annorlunda om man verkligen fastnar för någon rejält, men tycker det känns väldigt osannolikt att det skulle ske via nätet

Det är väl lika sannolikt som att det skulle ske i rlf ? De gäller bara att boka en date? ;)

Jo det är en tanke.

Har kört lite i skogen idag med Malle, kommer in blöt lerig och grinig, äter och vilar lite sen ut i regnet och ställa sig vid sågen några timmar.

Nu drar skolan igång igen, åker före sju och är sällan hemma före åtta. Som vilken långdagsarbetare som helst.

Fått kramas nån gång ibland sådär, på nåt vis ganska lagom.
Men ensamt är det
Ptr

Senast ändrad:

Det där känner jag såväl igen!!!
Längtar efter att ha någon nära men när det kommer till kritan känns det mest jobbigt:p
Antar att det är annorlunda om man verkligen fastnar för någon rejält, men tycker det känns väldigt osannolikt att det skulle ske via nätet

Så tänkte jag också tills jag trillade över en som gjorde mig nervös och lite pirrig redan innan vi träffats.
Kan väl iofs inte säja att jag fastnat rejält än, men mer än jag trott skulle ske iaf.

Jag tycker att det jobbiga ligger i just att känna nånting. Allting blir så jävla läskigt då liksom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
995
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 110
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 944
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 253

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka