Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Enya, du är väl inte seriöst orolig för att du inte skulle kunna få kontakt på en datingsite? Om du skriver som du gör här så är det inget problem. Det funkar ju här eller hur? :D

Sen får man räkna med att det är få som man får den där riktiga kontakten med, och ännu färre som det helt klickar med. Precis som det är i livet för övrigt.

Ja, ni har ju den "svåra" uppgiften att sålla bland alla mail ;)
Ni slipper försöka formulera och komma på intressanta mail som 1/10 inte ens bryr sig att svara på :)

Vad bra att du satte in den här :p

Jag försöker att inte särskilja på så många människor här, men en del sticker liksom ut - både i negativ mening och i positiv mening.
...och jag känner igen mina fiender :meh:

Du är ruskigt snabb att sucka och stöna och :( så fort en del av oss skriver något du inte gillar. Om du ser folk här som fiender så förstår jag bättre varför du så lätt tar på dig offerkoftan, faktiskt.

Om du bara visste Enya.
Det är 1/10 max som svarar på ens mail och sen 1/10 av dessa som det går att utföra mer än tio meddelanden innan dom slutar svara. Oftast för att dom ställer inga motfrågor och gör ingen insats att hålla diskussionen i liv.

Det tycker jag är det tråkigaste beteendet. Det är OK om de inte svarar på förstamailet för då är de ju inte intresserade.

Men det finns några som jag har haft kontakt där vi har skickat flera mail till varandra och det verkar ha funnits intresse eftersom de har ställt en massa frågor, sedan helt plötsligt slutar de bara att svara. Och det beror inte på att de har hittat någon för de fortsätter att vara inloggade. Och det beror inte på att jag har ställt olämpliga frågor, jag har t.ex. aldrig någonsin diskuterat något sexrelaterat i mail med någon på en dejtingsida.

Men det finns många som är jättetrevliga att prata med också, så min negativa syn på hur dejtingsidor fungerar för män har faktiskt ändrats en hel del. :)

Det kanske skiljer sig mellan olika dejtingsidor också... På badoo är tjejer sämst på svara. På Happypancake är det fler som svarar. Men utbudet är sämre.

Det där har jag funderat lite över. Är det så att man förbinder sig till ett visst intresse om man svarar på mail? Har vid flera tillfällen blivit utskälld för att jag svarat på flera mail utan att säga att jag inte är intresserad.

Då är vi ju inne på intressant dubbelbestraffning, svarar man inte alls är man en dryg skit, svarar man på diskussionen och fortsätter prata så är man en skit om det inte gjordes med den enda avsikten att planera bröllopsdatum och jag kan bara föreställa mig hur hatad man blir om man besvarar mail från personer man inte är intresserad av med just "jag är inte intresserad av dig". Eller ja, jag vet ju vilken reaktionen blir. Det är en svada av anklagande och offerkoftande, alternativt påståenden om att man är lesbisk.

Så, hur ska man svara för att inte vara dryg? "Åh drömprinsen, kom och ta mig!"

Det kanske skiljer sig mellan olika dejtingsidor också... På badoo är tjejer sämst på svara. På Happypancake är det fler som svarar. Men utbudet är sämre.

På Badoo har inget svarat än- på HP har en härifrån svarat å gett mig tips å på MP har ingen svarat än- å nu har jag sagt upp VIP efter snart 1,5 år- får leta i riktiga världen istället- eller fortsätta försöka med den jag försökt med i snart 2 år- 2014 kanske hon vill gå på dejt ju:D
/s

På MP har jag foton från 1974 till 2013
Varför i hela fridens dar då? Jag fattar inte grejen med att lägga upp bilder på hur man såg ut för 10, 20, 30 år sedan osv. Jag har absolut noll och intet intresse av vem någon okänd var då, det är vem personen är nu och hur den ser ut nu som är intressant i mina ögon. :crazy:

Men hur ska man göra? Om man trevligt svarar att man inte är intresserad får jag höra "jävla fitta" etc. Eller så börjar killen ifrågasätts exakt varför vilket blir tröttsamma diskussioner. Och om jag inte svarar är jag också en surfitta tydligen. Så hur ska man bete sig? Frågan är ställd av ren nyfikenhet då jag vill vara trevlig men ibland verkar det vara fel hur man än gör.

Varför i hela fridens dar då? Jag fattar inte grejen med att lägga upp bilder på hur man såg ut för 10, 20, 30 år sedan osv. Jag har absolut noll och intet intresse av vem någon okänd var då, det är vem personen är nu och hur den ser ut nu som är intressant i mina ögon. :crazy:

Håller med. Varför har en 45-åring bilder på sin studentskiva? Såg det på en sida häromdan.

fast jag kan tycka det är roligt att se hur folk sett ut förr också , om det inte är menat att bara ställa sig i bättre dager så folk tror man ser ut så nu...folk är olika

kl

Sen så är det som sagt kanske bara 300 bokstäver , vad är sant o vad är falskt liksom ...skulle aldrig hänga upp mig på en detingsida o tro på allt som skrivs där ...neverever chickenliver ;)

Jag kan inte svara för alla män, men jag tycker att ett simpelt mail där man säger att man inte är intresserad är trevligt.

Jag har fått allt från mail där det bara står "inte intresserad" till jättetrevliga mail där jag har fått en förklaring till vad det är som inte passar, för det mesta är det att jag inte vill ha barn som är problemet.

Bra fråga egentligen:D
Bara blev så en gång när jag scannade in lite kort till FB- å det är bara ett enda kort-på mig som 3 åring framför en traktor- resten av korten är 2012-2013 års modell- inte på traktorn utan kort på lille stickan:)
/s

Jag kan inte svara för alla män, men jag tycker att ett simpelt mail där man säger att man inte är intresserad är trevligt.

Jag har fått allt från mail där det bara står "inte intresserad" till jättetrevliga mail där jag har fått en förklaring till vad det är som inte passar, för det mesta är det att jag inte vill ha barn som är problemet.

Men om du undrar varför folk försvinner utan att säga ngt tror kag beror på dels att det inte känns meningsfullt att skicka nej tack- mejl då man ofta får ett otrevligt svar tillbaka. Sen tror jag att folk också uppfattar det olika dvs många tar inte lite mejlande på en dejtingsajt så allvarligt. Jag tror att många inte tycker att man är tvungen att svara ngt efter några mejl. Självklart är det trevligt att få ett nej- tack mejl men samtidigt tycker kag också många gör för stor grej av det. Jag menar att efter några mejl tycker jag inte man har förbundit sig till så mkt. Det händer att folk slutar skriva till mig. Tråkigt men inget jag hänger upp mitt liv på.

Senast ändrad:

Bara hans svar alltså. Säg att han vore 30 år tex och då har han ju inte ignorerat din ålder.

Tar vi bort åldern, så kvarstår ju att han har svarat en uppenbart utpräglad djur- och naturmänniska som Migo, att han "gillar hästar sedan hans far hade en arbetshäst när han var liten" samt att han också "gillar naturen".

Så pratar man ju överhuvudtaget inte med varandra. Han visar ju med sådana formuleringar enbart att han inte förstår Migos intressen.

Visst, det kan man sedan svara artigt på, vilket Migo ju själv skriver. Men det är inte en öppning till ett intressant samtal om ett gemensamt intresse, eftersom det tydligt visar att det gemensamma intresset inte finns och att han inte heller förstår vidden av intresset eller vad sådana intressen innebär. Hade han fattat att han inte fattar, så att säga, hade han kunnat skriva något om att det "där med hästen verkar intressant, själv har jag en katt, hur tänker du kring relationer till olika slags djur" eller något sådant.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
995
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 110
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 944
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 256

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka