Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

det vet man inte , som sagt å är väl personer mer än 4 meningar ...mitt ex jag var ihop med i 20 år var knappast intresserad av häst, mer än att spela på dom.

Men den där 60-åringens hänvisning till pappans arbetshäst säger något utöver att han inte har något hästintresse. Den säger att han överhuvudtaget inte förstår vad Migos hästintresse betyder för henne. Och det är mycket viktigare än vilka intressen han själv råkar ha.

Men den där 60-åringens hänvisning till pappans arbetshäst säger något utöver att han inte har något hästintresse. Den säger att han överhuvudtaget inte förstår vad Migos hästintresse betyder för henne. Och det är mycket viktigare än vilka intressen han själv råkar ha.

men vad jag menar är att man måste ju inte ha samma intressen , man kan ha olika men tycka om varandra ändå ...jag tycker det var värst med att han var 60 faktiskt.

ja är inte säker på att jag skulle vilja ha en med hästar som intresse , massa jäkla bråk om hur man tycker o vill man ska ha det ...som just migos förra boyfriend som var så intresserad av hundar..behöver inte blir bra bara för att man har samma intresse menar jag

Nåja, så som din fråga var formulerad i sammanhanget, så är Lillelordens tolkning fullt begriplig.

Och samma sak gäller väl för det där med att vara ute i naturen. Nu vet jag inte vad Migo har skrivit på dejtingsidan och inte vilka bilder hon har lagt upp där, men jag vet vad hon har skrivit och visat här. Och utifrån det är det ett helt absurt att svara "ja, jag gillar också naturen".

Hade han istället svarat med att nämna någon vandring eller vad som helst i den stilen, så hade han ju visat att han har ett visst intresse. Istället för att påstå att han har det.

Suck! Att ni (ett gäng här) orkar tolka och vinkla och dra egna slutsatser hela tiden - alltid till inläggsskrivarens nackdel :(

Eller hur! Och alltid negativt! Inget är bra nog. Jag tolkadei nte din kommentar så. Och Jag tolkade Migos gubbe som lite trevande försök att ta kontakt, och lite upplysande " jag har ingen kontakt med hästar annat än...".

Och samma sak gäller väl för det där med att vara ute i naturen. Nu vet jag inte vad Migo har skrivit på dejtingsidan och inte vilka bilder hon har lagt upp där, men jag vet vad hon har skrivit och visat här. Och utifrån det är det ett helt absurt att svara "ja, jag gillar också naturen".

Hade han istället svarat med att nämna någon vandring eller vad som helst i den stilen, så hade han ju visat att han har ett visst intresse. Istället för att påstå att han har det.

PRECIS så! Är man intresserad så säger man ju inte "jag är intresserad av X", utan man pratar OM det!

Eller hur! Och alltid negativt! Inget är bra nog. Jag tolkadei nte din kommentar så. Och Jag tolkade Migos gubbe som lite trevande försök att ta kontakt, och lite upplysande " jag har ingen kontakt med hästar annat än...".

Okej, Om jag förklarar med om bakgrunden då så kanske det blir tydligare varför jag reagerar.

Säg att du på en dejtingsida anger din ålder X. Du anger att du söker vänner eller nått inom åldersspannet X-3 eller X+12. Vis av erfarenheten specifierar du tydligt i början av presentationen att äldre män än angivet inte är intressant. Du lägger ut en bild på dig tillsammans med en häst.

Så får du mail av man som är X + 33 år gammal. Han säger att han också gillar hästar och tycker du verkar mysig.

Skulle du på allvar tolka det som en uppriktigt intresserad människa som är mån om ömsesidig respekt? Han trampar ju rakt över dina ramar det första han gör!!

Och uppenbarligen finns det människor som tycker och tänker som jag ang hur man tar kontakt. Jag har fått flera mail som lett till riktigt intressanta diskussioner. Hur man skriver och vad man skriver om säger betydligt mer om en människa än deras egen beskrivning av hur de agerar. Tycker jag iaf.

Det är det många som gör. Både yngre och äldre.
Jag menar jag skriver från 35-48 och får 19- åringar som skriver eller 62-åringar.
Svarar inte på dem till slut.
Eller så skriver jag läs min profil igen.

Okej, Om jag förklarar med om bakgrunden då så kanske det blir tydligare varför jag reagerar.

Säg att du på en dejtingsida anger din ålder X. Du anger att du söker vänner eller nått inom åldersspannet X-3 eller X+12. Vis av erfarenheten specifierar du tydligt i början av presentationen att äldre män än angivet inte är intressant. Du lägger ut en bild på dig tillsammans med en häst.

Så får du mail av man som är X + 33 år gammal. Han säger att han också gillar hästar och tycker du verkar mysig.

Skulle du på allvar tolka det som en uppriktigt intresserad människa som är mån om ömsesidig respekt? Han trampar ju rakt över dina ramar det första han gör!!

Migo, för det första visste inte jag vad du skrev i din profil vilket ju påverkar vad man tycker om hans svar, tycker du inte? För det andra diskuterade jag inte åldern alls utan enbart svaret du fick av honom. Så ta bort åldern och att han klev över dina ramar och fundera på varför hans svar var goddag yxskaft, lägg därtill hur svårt det uppenbart är att ta första kontakt. Bara hans svar alltså. Säg att han vore 30 år tex och då har han ju inte ignorerat din ålder.

Han vet inte allt om dig i din presentation av dig.

Du förstod inte mitt svar. Jag skriver nämligen också att man inte alls behöver ha samma intressen.

Han kan ju läsa presentationen, tex. Folk som inte ens kan läsa de 300 nånting tecken som står där tar ju verkligen inte kontakt med mig för att de är intresserade av mig.

Men nej, oavsett ålder så är det knappast nått lysande kontaktförsök. Men jag hade besvarat det artigt om det kom från någon som verkade ha gjort ett ärligt och genomtänkt försök. Däremot har jag väldigt svårt att tro att det skulle leda nånstans, i min värld är det där ett lika "osexigt" sätt att presentera sig som om han skulle ha klappat mig på baken på krogen.

Om du bara visste Enya.
Det är 1/10 max som svarar på ens mail och sen 1/10 av dessa som det går att utföra mer än tio meddelanden innan dom slutar svara. Oftast för att dom ställer inga motfrågor och gör ingen insats att hålla diskussionen i liv.

Och det verkar för övrigt väldigt likt hur ni själva tolkar inlägg från "ett gäng här". Alltid till deras nackdel, alltid negativt:p

Vad bra att du satte in den här :p

Jag försöker att inte särskilja på så många människor här, men en del sticker liksom ut - både i negativ mening och i positiv mening.
...och jag känner igen mina fiender :meh:

Att öht betrakta medlemmar på ett diskussionsforum som "fiender"...

Det är tur att folk är olika!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
996
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 110
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 944
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 256

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vaginal vs kejsarsnitt
  • Vad gör vi? Del CCIX
  • Skottlossning på skola

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat