Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Ungdomlig i sättet, vet jag som sagt inte vad det är. Mitt exempel gällde ett par olika nick på buke, som jag har uppskattat som ungefär 10-20 år yngre än de sedan visade sig vara, och det tolkade jag i sin tur som ett visst mått av omognad hos dem, ja.

Dömer du människor efter några inlägg på buke? Jag är inte ett dugg förvånad om jag är en av dem du menar. Kan bara upplysa er alla om att jag är mycket mer än buke och kärleksbekymmer och svallande känslor...

Jag har ett ansvarsfullt jobb, jag har några bra utbildningar, jag har bra ekonomi, jag har ett eget hus, jag sköter hus och hem, jag har goda vänner, jag är omtyckt (inte av alla förstås)...men jag är INTE perfekt. Jag har bl.a svårigheter med att känslorna alldeles för lätt rusar iväg -men jag jobbar på det. Jag känner till mina svagheter...

Åh, nu har jag äntligen hittat min drömman! Vi har massa gemensamma saker... så som att... ehh... jo, men hans pappa hade en häst!!!

"Hej på dej !
Du väcker mitt intresse och skulle bli glad om du hör av dej. Såg att du sysslade mycket med hundar och var mycket ute i natur. Jag gillar det också. Hästar är jag inte så van vid
men växte upp med häst på gården som far hade som arbetshäst.
KRAM o välkommen"

Gubben är över 60.

Det där låter inte så genomtänkt tycker jag. Menar du att en 35-åring per automatik är omogen? Folk ÄR över lag ungdomligare än för x antal år sedan och det finns naturligtvis 45-åringar som är gummiga/gubbiga och så finns det 45-åringar som är ungdomliga - rör sig på ett ungdomligt sätt, klär sig ungdomligt och bara ÄR ungdomligare helt enkelt.

...och gällande utseendet så ser jag inga som helst fel eller opraktiska saker i att se 10 år yngre ut. Jag älskar det!! :D

Jag känner mig äldre än vad jag är! Jag tycker att folk i min ålder, män, verkar så tramsiga och omogna! :o

Nej, ett sånt inledningsmail säger mig inte ett skit och väcker absolut noll intresse. Fast om han hade varit inom "mitt åldersspann" hade han fått trevliga och artiga svar, även om jag inte för ett ögonblick tror att vi har nått gemensamt att prata om inom områdena han räknar upp. (baserat på hur han pratar om det).

Men hur skriver man ett första mail? :D Hur hade du velat ha ett mail, alltså vad hade du accepterat? Ni andra? Jag har ingen aning, varken nätdejtar eller ens har nätdejtat, men här i tråden sågar ni varenda öppningsmail ni får, så då blir jag ju lite nyfiken på hur man ska skriva? Jag skulle nog riskera vara en av dem som skriver fel, misstänker jag.:o

Dömer du människor efter några inlägg på buke?

Varför är det så konstigt, tycker du? Skriver man några tusen+ inlägg här så ger man ju en bild av sig själv och hur man är. Inte baserat direkt på vilket ämne man skriver mest om utan hur man resonerar kring saker och ting. Vilka värderingar man har, prioriteringar, förmåga att ta till sig och värdera information och kritik. Av det kan man definitivt bedöma mognadsgrad, tycker jag.

Om jag blir intresserad av någon så är det troligen på grund av något de har skrivit i sin presentation. Då skriver jag inte "jag är också intresserad av Big Bang Theory" utan jag kommenterar något som knyter an till det, ex "Såg du avsnittet när Sheldon blev lurad av WilW? Jag tyckte det var jättekul att de tog in en cameo med XX"

Jag svarar på artighetsfraser också, men knappast med samma entusiasm som när det kommer intressanta mail. Och ja, jag har några intressanta konversationer igång med trevliga människor. Kanske inte med nått romantiskt intresse, men med ett socialt utbyte där vi båda har trevligt och lär oss något:) Sånt ger mig betydligt mer intresse för en ev träff, än ett mail från en okänd individ som "är intresserad av mig". Jaha, vad ska jag svara på det? Väck mitt intresse!!

Ungefär så. Fast jag skulle inte, som Tott, kalla det för att "döma". Det handlar ju snarare om att bilda sig ett slags uppfattning om personer. Vad det skulle innebära att "döma" dem, vet jag inte.

Men hur skriver man ett första mail?

Jag har INGEN aning! Har själv försökt med alla möjliga mer eller mindre engagerade och trevliga mail, men...de har nog blivit sågade på nåt forum de också, verkar det som. Det är riktigt svårt att skriva ett bra första mail - eller det är iaf riktigt svårt att få svar på ett bra första mail. :(

*kl*

Fick igår mail av en man som "söker tjejer 25 år och uppåt". Han själv är 68... :crazy:

Ja jag har förstått att är svårt. Jag hade inte ens kommit på tanken att skriva om ett tv-program te som var Migos exempel, inte för att det är en dum idé utan för att jag helt enkelt inte kommit på det. Frågan är då, är jag himla ointressant? Verkar jag himla ointressant på buke? Nätdejtingsidor borde vara lite som forum där man kan diskutera i intressanta trådar och se hur personen man finner något intressant diskuterar. Eller det kanske funkar så redan?

Jag håller med om att det skulle vara mer av diskussionsforum och mindre presentationer. För mig är det ganska ointressant att nån beskriver sig själv som glad och omtänksam, eftersom det är helt och hållet subjektivt. Mycket mer talande att se hur människor argumenterar och diskuterar.

Haha, den hade jag missat. Är nu på sida 13 och skrattar så jag inte vet var jag ska göra av mig själv. Det kanske blir en bra dag idag trots allt!

Jag vet, den är helt galet rolig:laugh:

"Hej på dej !
Du väcker mitt intresse och skulle bli glad om du hör av dej. Såg att du sysslade mycket med hundar och var mycket ute i natur. Jag gillar det också. Hästar är jag inte så van vid
men växte upp med häst på gården som far hade som arbetshäst.
KRAM o välkommen"

Gubben är över 60.

Och hur var det nu, du är inte ens 30? :yuck:

Jag är 28. Och han blev jättearg när jag påstod att han var out of line när han skickade såna mail till folk som skulle kunna vara hans barnbarn.

Jag hade nog njutit lite av att få svara typ "Tack för ditt svar men tyvärr har du nog missförstått, det var ingen morfar jag sökte" :devil:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
996
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 110
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 944
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 256

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka