Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Jag tror att om en person dissar dig för ditt första mail av nu vilken anlendning det nu kan vara så är det inte så att du är ointressant generellt utan bara att du och denna person inte matchar varandra.

Huruvida jag svarar på mail är nog mesta a) ger de mig något att svara på? och b) är jag på humör för att mailas med någon.

Så jag kan tycka att det är bra att inleda med en liten kort presentation, en fråga och något om varför man tycker att användaren verkade intressant.

Men jag har inte som krav att jag och en eventuell partner skulle ha samma intressen, samma grundvärderingar ja, samma syn på relationer ja, samma intressen (gudbevaremej:nailbiting::wtf::crazy: men måste gilla katter).

68bast är dock lite gammalt för mig känner jag, jag börjar redan oroa mig för mina föräldrars hälsa orka ha en partner i samma ålder också, vilket spring på hemmet det skulle bli O_o.

Fördelen med att se ut som sin ålder är ju att folk behandlar en som om man är sin ålder.

Eller tex när man sitter på ett möte med män och någon enstaka procent kvinnor i 50-70 års ålder så är det bra att dom vet att man är den ålder man är med den erfarenhet man har istället för 10 år yngre med 10 år mindre erfarenhet t ex.

Ålder vilket folk oftast kopplar ihop med mognad är ändå en viss pondus.

men detta är en datingtråd liksom :D ...jag känner mig verkligen inte mogen o kommer aldrig att bli mogen , men för det har jag ju erfarenheter , väldigt mycket mer än de flesta kanske ..man har ju olika erfarenheter beroende på vilka liv man haft och om vi två är lika gamla och ställs inför varandra så kommer vi ju knappast ha samma erfarenheter ändå .

dock var jag väldigt mogen o förnuftig som barn...;)

*kl*
Jag tolkar alltid "känner sig yngre" som en ursäkt för att ragga på de som är betydligt yngre. Märkligt med alla som känner sig så mycket yngre och tycker alla andra blivit stofiler, att de ändå inte kan hitta någon av alla de andra som känner sig mycket yngre? Statistiskt sett borde det ju inte vara så svårt att hitta en jämnårig som känner sig lika ung i sinnet, fast kroppen är ju inte 20 år yngre och det var kanske mer det än hjärnan som var intressant? :sneaky:

jag raggar gärna på yngre :d

Nej, ett sånt inledningsmail säger mig inte ett skit och väcker absolut noll intresse. Fast om han hade varit inom "mitt åldersspann" hade han fått trevliga och artiga svar, även om jag inte för ett ögonblick tror att vi har nått gemensamt att prata om inom områdena han räknar upp. (baserat på hur han pratar om det).

Men tror du att han är BARA det ? ...Tycker det döms lite väl hårt , men nu vill du väl inte ha en gubbe förstår jag .

Varför är det så konstigt, tycker du? Skriver man några tusen+ inlägg här så ger man ju en bild av sig själv och hur man är. Inte baserat direkt på vilket ämne man skriver mest om utan hur man resonerar kring saker och ting. Vilka värderingar man har, prioriteringar, förmåga att ta till sig och värdera information och kritik. Av det kan man definitivt bedöma mognadsgrad, tycker jag.

Varför är det så viktigt att vara mogen kan jag undra , jag klarar både jobb o ekonomi o allt annat , men jag vill banne mig inte vara mogen o ha det som främsta kriterie . jag lever hellre här o nu , att vara mogen ..det vinner man inget på när man dör , är hellre spontan galen o har roligt i detta korta liv vi lever.

Det finns inget fel och rätt, bara en massa tyckande ;).

Jag undrar mest vad det är du tycker är bra med det.

Att inneha en viss ålder innebär ju inte direkt att man ser ofräsch och sliten ut. Jag tycker att åldrande är något vackert så för mig är det inte alls självklart man vill se ung ut.

För mig är det dessutom ibland ett gissel, som tjej i en hård arbetsmiljö där man umgås med många gubbar som har mycket bestämmande rätt så gäller det att äga alla sina år och gärna några till :cautious:.

Jag vill gärna se bra ut men jag ser även gärna ut som alla de år jag är, varför skulle jag inte vilja det är min fråga. Jag vet ju vem jag var när jag var 25 varför skulle vilja se ut som då?

Tror du verkligen att Migo skulle ha så mycket utbyte av någon som anser att de har något gemensamt för att hans pappa hade en arbetshäst?

Som om hon skulle maila någon med motorsport angivet som största intresse och hänvisa till att hennes pappa körde traktor när hon var liten.

Ja jag känner mig inte som snart 40.
Jag söker dock en partner som är 40-48 år typ.
50 låter för gammalt haha.
Men man måste ha kul, inte vara för olika( har provat)
Har aldrig dejtat nån i min egen ålder eller yngre.
Vet inte varför men de känns så omogna???

Senast ändrad:

inte se gammal och sliten ut.

Fast om man ser ut att ha den ålder man har, så ser man ju gammal ut först när man är gammal. Att vara tex 50 och se ut som 50, är ju inte att se gammal ut.

Sliten, kan man ju se ut och vara i vilken ålder som helst, och det är väl inte så kul, nej.

Men det var ju inte alls vad mitt inlägg handlade om, jag har inte lagt någon värdering i mogenhet alls. Jag svarade tott som tyckte att det var orimligt att bedöma en person utifrån vad hen skrivit.

Äga alla sina år - så bra uttryckt:bow:

Det är utstrålning som attraherar, för mig. Oavsett om det gäller män eller kvinnor. En åldrad person med stark utstrålning är enormt mycket häftigare än någon som av genetiska skäl bara inte råkat bli rynkig/rund/tunnhårig än.

Alltså lekfull är väll helt ok och att ha barnasinnet kvar.

Men att vara omogen kopplar jag ihop med att inte utvecklat empati och förståelse för andra att sakna elementära pusselbitar för hur olika saker fungerar i samhället. Den del av barnet som fortfarande tror att världen cirkulerar kring hen det är det som är omoget för mig.

Tror du verkligen att Migo skulle ha så mycket utbyte av någon som anser att de har något gemensamt för att hans pappa hade en arbetshäst?

Som om hon skulle maila någon med motorsport angivet som största intresse och hänvisa till att hennes pappa körde traktor när hon var liten.

det vet man inte , som sagt å är väl personer mer än 4 meningar ...mitt ex jag var ihop med i 20 år var knappast intresserad av häst, mer än att spela på dom, jag tycker inte man borde gå med helstängt om man letar efter kärleken , även fast jag gör det ;) ..nu vet jag att migo inte letar varken efter 60 åriga gubbar eller kärleken , men att dissa ett sånt mail får mig att undra vad som egentligen man kräver av folk man inte känner ens ..finns väl tusen värre mail att få tycker jag .

Alltså lekfull är väll helt ok och att ha barnasinnet kvar.

Men att vara omogen kopplar jag ihop med att inte utvecklat empati och förståelse för andra att sakna elementära pusselbitar för hur olika saker fungerar i samhället. Den del av barnet som fortfarande tror att världen cirkulerar kring hen det är det som är omoget för mig.

Precis.

jag skulle bli ledsen om någon kallade mig omogen. Jag vill verkligen vara vuxen och mogen. Inte betraktas som ett barn mentalt.

Ja jag känner mig inte som snart 40.
Jag söker dock en partner som är 40-48 år typ.
50 låter för gammalt haha.
Men man måste ha kul, inte vara för olika( har provat)
Har aldrig dejtat nån i min egen ålder eller yngre.
Vet inte varför men de känns så omogna???

jag skulle inte säga nej till Tomas Ledin :love:

Precis. Jag har absolut inget mot folk över 60, majoriteten av mina vänner är i den åldern och vi har skitkul ihop. Och om jag mot all förmodan skulle springa på en fantastisk man i ett sånt sammanhang, så skulle inte åldern stoppa mig.

Däremot män som sitter och raggar på småtjejer på nätet, uppenbarligen helt baserat på sin egen bristande självinsikt, det är bara äckligt. Och jo, jag hoppas verkligen att jag vid 60 års ålder har utvecklats så mycket att jag tycker att 28-åringar generellt är omogna;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
996
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 110
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 944
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 256

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka