Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Det där gäller ju oss alla. Vi är ju alla ungdomligare än vår ålder. :)

När det gäller att vara "ung till sättet", vet jag inte varför det skulle vara att föredra, eller vad det innebär.

Det har hänt att jag har gissat att någon på buke är sådär 10-20 år yngre än hen sedan visar sig vara (när hen någon gång nämner sin ålder), och då betyder ju det att jag har uppfattat personen som väldigt omogen, inte ungdomlig i positiv mening (vad det nu är).

När det gäller utseendet är det väl mest praktiskt om man ser ut att vara ungefär så gammal som man är?

Haha oftast är bilden 10 år gammal de använder.

Jag kollade på en profil för en kvinna idag, alla hennes foton hade en datumstämpel i hörnet, det visade sig att alla var från 2007. :) Så det är nog en ganska allmän grej att ta gamla foton.

Jag tycker det är schysst att skriva vilket år fotona är ifrån i profilen.

Hur menar du att det är praktiskt ...att se ut ungefär så gammal som man är ? och bara för man är ungdomlig i sättet behöver det väl inte betyda att man är omogen ??

Jag kollade på en profil för en kvinna idag, alla hennes foton hade en datumstämpel i hörnet, det visade sig att alla var från 2007. :) Så det är nog en ganska allmän grej att ta gamla foton.

Är utseendet så viktigt då? ;)

eller så har man inte så mycket bra kort på sig själv ....jag har ett från 2012

Är utseendet så viktigt då? ;)

Nej, definitivt inte. Men om man använder väldigt gamla foton så känns det som om man vill dölja sitt rätta jag och då ställer jag mig frågan om detta bara gäller fotot eller om det finns annat som personen i fråga försöker dölja.

Fördelen med att se ut som sin ålder är ju att folk behandlar en som om man är sin ålder.

Eller tex när man sitter på ett möte med män och någon enstaka procent kvinnor i 50-70 års ålder så är det bra att dom vet att man är den ålder man är med den erfarenhet man har istället för 10 år yngre med 10 år mindre erfarenhet t ex.

Ålder vilket folk oftast kopplar ihop med mognad är ändå en viss pondus.

eller så har man inte så mycket bra kort på sig själv ....jag har ett från 2012

Nja... i dagens samhälle är det ju så lätt att slänga upp mobilkameran och fota sig själv, så det är nog lite dålig ursäkt :D

Undrar om det hade varit godkänt att ta studentbilden från 1999 eller är det lite missvisande! :p

Nej, definitivt inte. Men om man använder väldigt gamla foton så känns det som om man vill dölja sitt rätta jag och då ställer jag mig frågan om detta bara gäller fotot eller om det finns annat som personen i fråga försöker dölja.

Jag tänker nog på att personen inte är nöjd med sitt utseende riktigt och tycker att just de bilderna är snyggast. Men jag tänker nog så för att jag själv skulle kunna göra så. :o Eller ha en bild på en streckgubbe :D

Hur menar du att det är praktiskt ...att se ut ungefär så gammal som man är ? och bara för man är ungdomlig i sättet behöver det väl inte betyda att man är omogen ??

Min ålder säger ju en del om ungefär vilken sorts erfarenheter jag kan tänkas ha gjort i mitt liv, särskilt när det gäller allting som har med tidsaspekter att göra.

Ungdomlig i sättet, vet jag som sagt inte vad det är. Mitt exempel gällde ett par olika nick på buke, som jag har uppskattat som ungefär 10-20 år yngre än de sedan visade sig vara, och det tolkade jag i sin tur som ett visst mått av omognad hos dem, ja.

Om någon gissar att jag är 20 år yngre än jag är utifrån vad jag skriver, så tar jag faktiskt inte det som en komplimang.

Jag tog det inte heller som en komplimang när jag fick visa leg på Systembolaget vid fyllda 40.

Fördelen med att se ut som sin ålder är ju att folk behandlar en som om man är sin ålder.

[...]

Ålder vilket folk oftast kopplar ihop med mognad är ändå en viss pondus.

Jotack... Jag fick visa leg på Ica när jag köpte energidryck i höstas. Jag är 28. Får ibland frågan av mina fårklippningskunder om vilken gymnasielinje jag går på för att göra praktik som fårklippare. Det faktum att jag kör bil, har egen F-skatt osv räcker tydligen inte för att jag ska se vuxen ut.

*kl*
Jag tolkar alltid "känner sig yngre" som en ursäkt för att ragga på de som är betydligt yngre. Märkligt med alla som känner sig så mycket yngre och tycker alla andra blivit stofiler, att de ändå inte kan hitta någon av alla de andra som känner sig mycket yngre? Statistiskt sett borde det ju inte vara så svårt att hitta en jämnårig som känner sig lika ung i sinnet, fast kroppen är ju inte 20 år yngre och det var kanske mer det än hjärnan som var intressant? :sneaky:

Sen finns det de som kringgår det uttrycket genom att ange en annan ålder :p
Mitt ex (som jag träffade på HP) hade angett att han var 53, tog ett halvår innan jag råkade få se när han var född, och nej han var visst 58:o

Särskilt ungdomlig var/är han inte heller och jag gav upp när jag märkte att han ff satt på HP, och dessutom hade kontakt med tjejer 20-30 år :(

...och då betyder ju det att jag har uppfattat personen som väldigt omogen, inte ungdomlig i positiv mening (vad det nu är).

När det gäller utseendet är det väl mest praktiskt om man ser ut att vara ungefär så gammal som man är?

Det där låter inte så genomtänkt tycker jag. Menar du att en 35-åring per automatik är omogen? Folk ÄR över lag ungdomligare än för x antal år sedan och det finns naturligtvis 45-åringar som är gummiga/gubbiga och så finns det 45-åringar som är ungdomliga - rör sig på ett ungdomligt sätt, klär sig ungdomligt och bara ÄR ungdomligare helt enkelt.

...och gällande utseendet så ser jag inga som helst fel eller opraktiska saker i att se 10 år yngre ut. Jag älskar det!! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
996
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 110
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 972
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 256

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka