Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Ja, ni har ju den "svåra" uppgiften att sålla bland alla mail ;)
Ni slipper försöka formulera och komma på intressanta mail som 1/10 inte ens bryr sig att svara på :)

Sålla bland alla mail????

Tja jag får kanske 2 per vecka, oftast då med "Hej, vad gör du?".... Sånt svarar jag inte på, det är ju ingen chat direkt:p
Ja sen finns det då 19-23 åringarna som undrar om jag gillar yngre:crazy:
Nej, jag har tre barn i de åldrarna, tror INTE jag behöver fler just nu...:p

Ja, ni har ju den "svåra" uppgiften att sålla bland alla mail ;)
Ni slipper försöka formulera och komma på intressanta mail som 1/10 inte ens bryr sig att svara på :)

Har aldrig haft så jättemånga mail att sålla bland. Några stycken. Alla dom jag tyckt varit intressanta har jag fått kontakta själv. Och ibland blivit ignorerad.
Måste erkänna att ibland är set irriterande med killar som tror tjejer har det så lätt. Vi har samma problem med att folk ignorerar ena mejl.

Jag kan inte svara för alla män, men jag tycker att ett simpelt mail där man säger att man inte är intresserad är trevligt.
Tyvärr så kan det räcka med att svara öht, utan att tacka nej utan för att komma med en motfråga som man blir otrevligt bemött. Idioten ville se fler bilder på mig och jag frågade vad det var för fel på det han redan såg när han blev riktigt otrevlig och jag blockerade. :rage:

Jag måste säga att jag har svårt att förstå det beteendet, någon som inte är intresserad lär ju inte bli mer intresserad för att man beter sig som en idiot. :banghead:

Hade han fattat att han inte fattar, så att säga, hade han kunnat skriva något om att det "där med hästen verkar intressant, själv har jag en katt, hur tänker du kring relationer till olika slags djur" eller något sådant.

skulle nån fråga mig nåt sånt på första mailen skulle jag definitivt stänga den konversationen *hjälp*

Tur man är olika

:D Jag håller med om att exemplet blev krystat. Poängen är att han då hade knutit an till Migos presentation med något eget, till skillnad från hur han valde att göra.

Hade han fattat att han inte fattar, så att säga, hade han kunnat skriva något om att det "där med hästen verkar intressant, själv har jag en katt, hur tänker du kring relationer till olika slags djur" eller något sådant.

Jag träffade min förra sambo på ett diskussionsforum om ett gemensamt (icke djurrelaterat) intresse. När vi började maila kom det snabbt fram att jag hade häst och han liksom utbrast "Åh så roligt, ridit har jag visserligen inte gjort sedan jag var liten men jag gillar verkligen djur" (Vilket var helt sant, han är en av de största djurvänner jag vet).

För mig var det en jättebra reaktion. Och när vi sedan blev ihop kastade han sig in i stallivet. För honom var det ett sätt att lära sig ett nytt djur, han hade bara erfarenhet av hundar och katter innan.

Ja "alla" mina har frivilligt hängt på till stallet (inte alla dagar) och de har tom ridit emellanåt.
Det är ett jätteplus i kanten. Och jag har naturligtvis följt med på deras intressen. Såklart.

Det finns ju två sätt att se på det. Det ena att det är kul med delat intresse, det andra att stallet är nödvändig egentid. Jag kan förstå båda.

Själv fick jag nog dock tillräcklig egentid i stallet för att jag skulle tycka att det även var okej när han var med. Inte minst för att han inte gjorde det för min skull, utan för att han hade ett genuint djurintresse. Sånt gillar man ju.

Sålla bland alla mail????

Tja jag får kanske 2 per vecka, oftast då med "Hej, vad gör du?".... Sånt svarar jag inte på, det är ju ingen chat direkt:p
Ja sen finns det då 19-23 åringarna som undrar om jag gillar yngre:crazy:
Nej, jag har tre barn i de åldrarna, tror INTE jag behöver fler just nu...:p

Har du nå bilder ?
Och har du nån presentation ? Finns det inga intressen att bolla med så kan man väl fråga vad personen ifråga gör och därifrån bygga ett samtal? Jag hade då svarat på den frågan om personen verkade intressant. Det är ju svårt att bygga ett samtal när man inte känner personen.

Har du nå bilder ?
Och har du nån presentation ? Finns det inga intressen att bolla med så kan man väl fråga vad personen ifråga gör och därifrån bygga ett samtal? Jag hade då svarat på den frågan om personen verkade intressant. Det är ju svårt att bygga ett samtal när man inte känner personen.

Tycker det oftast är män utan presentation som skickar såna mail. Känns som det är för att de inte orkar anstränga sig så mkt.men de kan ju inte få så mkt till svar- jag svarar ju typ likadant tillbaka dvs "tack det är bra. Gör inget speciellt.

Jag måste bara bemöta dig.

Du ska inte prata om dig i tredje person! Stickan som liten eller bio med Stickan? Är inte ok!

Du har påstått att kvinnor är mer intresserade av kläder och att fota sig i alla sammanhang än män generellt. Det är helt galet! I min värld så gillar visar kläder och lägger ner energi och pengar på det. Andra mindre och vissa inget alls. Vissa män fotar sin outfit, sig själv i alla sammanhang och andra mindre. Precis som att det är olika för kvinnor. Personligen älskar jag att min man inte bor vid en spegel som många av mina ex gjort och min sons klädkonto är sinnessjukt. Men båda är linslöss av rang.

Du tycker det är konstigt att du inte får ragg när du söker i ett yngre åldrrspann än din egen ålder och förstår inte varför ingen vill gå ut och äta med en okänd människa på besök i stan som man inte har en kontakt med. Min fråga är ju snarare att varför i hela friden skulle man vilja det?

Och du har inte haft nån relation för att du jobbat? Jamen tjena! Har du aldrig hört talas om en person som har en relation som har ett jobb? Att jobba är väl mer en grej som höjer ens relatinspoäng mer än sänker den!

Du får dejter när du skärper dig!

kl
Det sägs vara bilder från ryska dejtingsidor/profiler. Någon bild hade jag sett tidigare, så det kan vara en typisk nätkarusell - ihoplockat men det ser onekligen ut som udda profilbilder ändå.

http://www.buzzfeed.com/daves4/completely-unexplainable-russian-dating-site-pictures

Men vad gjorde HUMELIBUMLAN i russia !!!!!!!!!!!!! ?????????????

enhanced-buzz-32412-1383766341-0.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
995
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 110
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 944
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 253

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka