Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Jag tycker det är ett väldigt konstigt resonemang, jag föddes såhär, vad har jag förtjänat???

Ok om man är vän med nån och de har tränat, gått ner/upp i vikt eller liknande, det kan förtjäna en komplimang, absolut. Men av en främmande människa?

Men herregud. Det är verkligen inte så många som får sponana komplimanger om sitt utseende - varför gnälla.

Om någon vill säga något positivt till en är det väl bara att tacka och ta emot. Jag har några gånger fått spontana komplimanger för min klädsel några gånger och blir glad varje gång. Resonerar som så att om någon ser något så pass fint att de vill komplimera det är det väl bra!

Att du ser baktankar bakom varje försök att säga något snällt till dig känns lite som... onödigt misstänksamt?

Men herregud. Det är verkligen inte så många som får sponana komplimanger om sitt utseende - varför gnälla.

Om någon vill säga något positivt till en är det väl bara att tacka och ta emot. Jag har några gånger fått spontana komplimanger för min klädsel några gånger och blir glad varje gång. Resonerar som så att om någon ser något så pass fint att de vill komplimera det är det väl bra!

Att du ser baktankar bakom varje försök att säga något snällt till dig känns lite som... onödigt misstänksamt?

Ja, varför gnälla? Kanske för att männen, som ger dessa komplimanger, har så svårt att föra ett normalt samtal med en, svårt att se en i ögonen... Deras ögon är fastnaglade lite längre ner!

Ska man "tacka och ta emot" när läkaren säger "Du ser ung och hälsosam ut"? Låter iofs inte så farligt, men kombinerat med att hans blick glider över ens kropp... Eller att gynekologen rekommenderar att man ska börja med konditionsträning "eftersom det är bättre mot klimakteriebesvär än styrketräning, även om styrketräning ger dig en snygg kropp", kombinerat med samma blick...

Jag har noterat att samhället blivit mer utseendefixerat, sedan förra svängen jag var singel, men det kan gå till överdrift...

Jag har även varit på några nätdejter, med män som verkat trevliga och normala när vi mejlat (ibland i nån vecka innan) men som reagerar likadant när vi möts IRL.

Men, jag ska kanske inte gnälla, över att jag ses som ett objekt och inte en person?

Ja, varför gnälla? Kanske för att männen, som ger dessa komplimanger, har så svårt att föra ett normalt samtal med en, svårt att se en i ögonen... Deras ögon är fastnaglade lite längre ner!

Ska man "tacka och ta emot" när läkaren säger "Du ser ung och hälsosam ut"? Låter iofs inte så farligt, men kombinerat med att hans blick glider över ens kropp... Eller att gynekologen rekommenderar att man ska börja med konditionsträning "eftersom det är bättre mot klimakteriebesvär än styrketräning, även om styrketräning ger dig en snygg kropp", kombinerat med samma blick...

Jag har noterat att samhället blivit mer utseendefixerat, sedan förra svängen jag var singel, men det kan gå till överdrift...

Jag har även varit på några nätdejter, med män som verkat trevliga och normala när vi mejlat (ibland i nån vecka innan) men som reagerar likadant när vi möts IRL.

Men, jag ska kanske inte gnälla, över att jag ses som ett objekt och inte en person?

Kanske är jag helt fel person att reagera över det?
Jag som aldrig råkat ut för det. Faktiskt fått min första komplimang för mitt utseende från en man så sent som i år, vid 54 års ålder.

Om det är sexism det handlar om då är det just det. Inte själva komplimangen i sig. Eller? Då är det väl sexismen man ska gnälla över. Inte att människor delar ut komplimanger??

...så med dessa 2 denna veckan så är det 5 som svarat på allt jag skrivit i år ju...

Om du fått fem svar under ett helt år, som lett fram till noll och intet - så tror jag att ditt konto behöver en seriös remake.
Om du inte har någon kontakt alls som skriver till dig idag, så är nog det enklaste att avsluta kontot - och starta upp ett nytt. Efter att du har spikat en plan.

Ett nytt konto är alltid intressantare än ett som gått på årslång tomgång.

Skaffa en handfull helt nya fotografier, gör en helt nyskriven presentation - uppfinn ett helt nytt nick.
Du behöver till detta ändra målgrupp. Är du 42, sätt då typ +/-7 år. Spela i din division.
Som presentation kanske du skulle bygga på "Bonde Söker Fru - I Riktiga Livet-versionen", eller något annat som inte ser ut som alla andras grå och intetsägande presentationer.
Det som står allra först i din presentation är det som syns när folk skannar av vad som finns.

Som sagt- det var en spontan sak det här med julskyltningen.. å iom att bara 2 personer svarat tillbaks på mina meddelanden under året som gått-1 härifrån buke - så är det ju inte så lätt å höras några veckor innan ev dejt förfrågan ju :(
nån kanske hade tyckt att det var en trevlig grej att testa-om dom inte haft nåt annat för sig- yngsta jag frågade var 33 å äldsta 41
gjort är gjort å kan inte göras ogjort:D
å som en annan sa- hur orkar ni dejta ?
ska jag säga som bara får nej hela tiden:D
man är van vid motgångar som bonde å mekaniker- vi bryr oss tydligen inte:p

snart dags å nanna- blev 55 timmar på 5 dagar nu i veckan-hjoppas denna veckan blir lugnare:D
/s

Det är precis som Pepson2 skriver. Man ser verkligen att man i deras ögon förvandlas till ett stycke kött som helst bara ska finnas i andra änden av deras kuk, och när de är klara så ska man helst bara försvinna därifrån.

Det är inte ett dugg kul kan jag tala om.

Man ser tydligt att de inte respekterar en som människa. Och ärligt talat, man blir ihop med personen, insidan mao. Inte tusan spelar utsidan någon större roll i det långa loppet. Attraktion är viktigt i ett förhållande, ja! Och jag tar gärna emot komplimanger för mitt utseende längre in i "förhållandet", men de första dejterna vill jag inte höra något om det. Det är väldigt uppenbart att personen uppskattar mitt utseende ändå, annars hade denne ju inte tagit kontakt.

Det är möjligt att det är onödigt misstänksamt, men hittills har det blivit bekräftat VARENDA gång, utan undantag.

Om du fått fem svar under ett helt år, som lett fram till noll och intet - så tror jag att ditt konto behöver en seriös remake.
Om du inte har någon kontakt alls som skriver till dig idag, så är nog det enklaste att avsluta kontot - och starta upp ett nytt. Efter att du har spikat en plan.

Ett nytt konto är alltid intressantare än ett som gått på årslång tomgång.

Skaffa en handfull helt nya fotografier, gör en helt nyskriven presentation - uppfinn ett helt nytt nick.
Du behöver till detta ändra målgrupp. Är du 42, sätt då typ +/-7 år. Spela i din division.
Som presentation kanske du skulle bygga på "Bonde Söker Fru - I Riktiga Livet-versionen", eller något annat som inte ser ut som alla andras grå och intetsägande presentationer.
Det som står allra först i din presentation är det som syns när folk skannar av vad som finns.

Si-det var tips som heter duga :)- ska kopiera ner det tills nästa försök- stänger ner kontona vid nyår å raderar alla- lägger energin på mina bilar igen i några år................
ger mer resultat än grubblerier å ont i hjärtat :crazy:
/s

Men gnäll inte :/ :P (Jag känner igen varenda ord du skriver och det skrämmer mig... Men iofs skönt att höra att någon har samma erfarenhet som jag :) )

Det är precis som Pepson2 skriver. Man ser verkligen att man i deras ögon förvandlas till ett stycke kött som helst bara ska finnas i andra änden av deras kuk, och när de är klara så ska man helst bara försvinna därifrån.

Det är inte ett dugg kul kan jag tala om.

Man ser tydligt att de inte respekterar en som människa. .

PRECIS så.

Si-det var tips som heter duga :)- ska kopiera ner det tills nästa försök- stänger ner kontona vid nyår å raderar alla- lägger energin på mina bilar igen i några år................
ger mer resultat än grubblerier å ont i hjärtat :crazy:
/s

du kanske ska visa dig ute, gå på buggkurs , måla ...eller gå roliga kurser o träffa folk ..finns väl singelkvällar på krogen t ex ..mm mm

En del faller för olika saker förstår jag - själv är jag svag för kvinnor med smilgropar å humor å ett glatt humör:D

/s

Men perfekta bröst, långt hår och en smidig vältränad kropp "som tillbehör" kanske kan få dig att bortse från smilgroparna? Åtminstone ett tag?

du kanske ska visa dig ute, gå på buggkurs , måla ...eller gå roliga kurser o träffa folk ..finns väl singelkvällar på krogen t ex ..mm mm

..................................
Mmmm- 4 lördagskvällar på harrys gav inget i höstas :p..MÅLA.. hade ju 5a i teckning hela skoltiden ;)
har chaufförer som sagt att jag måste lära mig å dansa ja.....:o
Hmmmm... snart semester i 5 veckor- ska fundera under den tiden :D
/s

Senast ändrad:

Men perfekta bröst, långt hår och en smidig vältränad kropp "som tillbehör" kanske kan få dig att bortse från smilgroparna? Åtminstone ett tag?
Har ingen betydelse- jag är då sannerligen inte perfekt själv ska du veta
men det gör inget om hon är nåt kilo lättare än mig :D
dvs under 90 panner:p

/s

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
991
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 107
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 937
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 250

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka