Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Jag skrev ett inlägg ang att det är frustrerande att som kvinna ständigt nedvärderas till ett objekt, ett yttre skal till för att vara fin för män. Pontiacfarmers svar på det var att berätta vilka yttre drag han gillar.

Vad var det för fel på det då ?? !!

Sammanhanget, martha.
Ursprungligen postat av kimmis87

Det är precis som Pepson2 skriver. Man ser verkligen att man i deras ögon förvandlas till ett stycke kött som helst bara ska finnas i andra änden av deras kuk, och när de är klara så ska man helst bara försvinna därifrån.

Det är inte ett dugg kul kan jag tala om.

Man ser tydligt att de inte respekterar en som människa. .

Migo höll med.

Och då förklarar pontiacfarmer att han personligen faller för smilgropar i stället.:grin:

jaja-det är som det är- skrivet är skrivet :D
det är insidan som räknas sägar alla. men det är ju det yttre man får syn på först
/s

Men förstår du inte att det inte kan vara en kommentar till Man ser verkligen att man i deras ögon förvandlas till ett stycke kött som helst bara ska finnas i andra änden av deras kuk, och när de är klara så ska man helst bara försvinna därifrån.

De här tjejerna pratar ju om något de mår verkligt dåligt av.:confused:

KL
Var in på dejtingsajten och kollade min mejl. Där fanns ett mejl! Det innehöll ett enda ord: "svårt". Jag har aldrig haft kontakt med den personen förut...

Men förstår du inte att det inte kan vara en kommentar till Man ser verkligen att man i deras ögon förvandlas till ett stycke kött som helst bara ska finnas i andra änden av deras kuk, och när de är klara så ska man helst bara försvinna därifrån.

De här tjejerna pratar ju om något de mår verkligt dåligt av.:confused:

Riktigt dåligt tillomed skulle jag vilja säga. Jag kan knappt ta komplimanger alls i dagsläget, utan blir förbannad direkt :o Jag har lagt om min klädstil från tajt och ganska avslöjande till löst sittande, ganska ocharmerande kläder. Detta har tyvärr inte hjälpt det minsta, så det känns som att det sitter i något annat, något som inte går att ta på riktigt.

Och nej, jag är inte SÅ snygg. Verkligen inte, jag är snarare en ganska ordinär tjej som är 26 år med en normal kroppsbyggnad.

Jo jag vet, du berättade ju nyss om det i en annan tråd. Jag tror att du behöver samtalshjälp med att reda ut det där, dina dåliga erfarenheter ställer till det ordentligt för dig.

Jo, jag vet att du har helt rätt. Men tyvärr kostar psykologhjälp ca 700/40 min, och det har jag bara inte råd med.

Jag gjorde det näst bästa och anmälde mig som frivillig till psykologprogrammet och kommer där få prata med en student. Allt kommer att filmas :nailbiting:
Men förhoppningsvis så kommer jag få resultat av det hela iaf :)

Klart det är nervöst, det är svårt att prata om sina nojor. Men när man väl sitter där kan det vara hur skönt som helst. Det är bara innan den känns skräckinjagande.

KL
Var in på dejtingsajten och kollade min mejl. Där fanns ett mejl! Det innehöll ett enda ord: "svårt". Jag har aldrig haft kontakt med den personen förut...

Jag ser framför mig en människa som sitter bakbunden och fjättrad vid en stol. Tidigare fanns det mänskliga paketet i ett annat rum, men efter att ha uppbådat sina sista krafter har denne person lyckats småstudsa sig fram till en Internetterminal. Lyckligtvis var den både påslagen och påloggad på en för denne helt obekant site.

Efter många fruktlösa försök har denne med sin näsas hjälp lyckats få fram ett meddelandefönster, och har med svetten drypande i pannan lyckats hamra in följande bokstäver i ett försök till att kontakta omvärlden:

S V Å R T

...då stolen slant lite, kroppen riste till - och vänsterörat touchade musen, som tyvärr skickade iväg meddelandet.

Så du kan verkligen inte se ett problem i att sitta och maila komplimanger ang kroppen till tjejer som är hälften av ens egen ålder?

Varför skulle jag bli glad över att Björnar, 67, tycker att mitt hår är fint? Och varför känner sig Egon, 59, tvungen att maila och berätta att jag är sexig och att han hoppas på att få kontakt, trots att jag är 28 och uttryckligen avböjer liknande inviter i min presentation?

Det handlar inte om att vara snäll och tycka om en hårfärg, det handlar om makt, objektifiering och misogyni!

Riktigt dåligt tillomed skulle jag vilja säga. Jag kan knappt ta komplimanger alls i dagsläget, utan blir förbannad direkt :o Jag har lagt om min klädstil från tajt och ganska avslöjande till löst sittande, ganska ocharmerande kläder. Detta har tyvärr inte hjälpt det minsta, så det känns som att det sitter i något annat, något som inte går att ta på riktigt.

Och nej, jag är inte SÅ snygg. Verkligen inte, jag är snarare en ganska ordinär tjej som är 26 år med en normal kroppsbyggnad.
Du/ vi ska ju inte behöva må dåligt, ändra vårt beteende eller klädstil för att det finns män i världen!

Jag ser framför mig en människa som sitter bakbunden och fjättrad vid en stol. Tidigare fanns det mänskliga paketet i ett annat rum, men efter att ha uppbådat sina sista krafter har denne person lyckats småstudsa sig fram till en Internetterminal. Lyckligtvis var den både påslagen och påloggad på en för denne helt obekant site.

Efter många fruktlösa försök har denne med sin näsas hjälp lyckats få fram ett meddelandefönster, och har med svetten drypande i pannan lyckats hamra in följande bokstäver i ett försök till att kontakta omvärlden:

S V Å R T

...då stolen slant lite, kroppen riste till - och vänsterörat touchade musen, som tyvärr skickade iväg meddelandet.
Ja, det var troligtvis så. :) Om det inte var så, var det inte nåt lysande kontaktförsök...

Så du kan verkligen inte se ett problem i att sitta och maila komplimanger ang kroppen till tjejer som är hälften av ens egen ålder?

Varför skulle jag bli glad över att Björnar, 67, tycker att mitt hår är fint? Och varför känner sig Egon, 59, tvungen att maila och berätta att jag är sexig och att han hoppas på att få kontakt, trots att jag är 28 och uttryckligen avböjer liknande inviter i min presentation?

Det handlar inte om att vara snäll och tycka om en hårfärg, det handlar om makt, objektifiering och misogyni!
Nåja, jag är lite äldre än så och de som kontaktar mig är ungefär hälften så gamla som jag... (Inte de jag varit på dejt med, jag har lite urskiljningsförmåga...)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
991
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 107
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 937
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 250

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka