Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

*kl*
Varför dejtingsiter inte är bra för min människosyn:

En kort radda plattityder om sig själv och så ett stycke om vad som söks;

"Jag har önskemål om en kärleksfull och glädjerik relation. Min smak när det gäller tjejer är relativt bred så det spelar ingen roll om ni är brunetter eller blondiner o.s.v.[...] Trevliga typer känns viktigare än de bildsköna dryga typerna."

:banghead::banghead::banghead:

Kl

Jag tog steget och vågade mig på att fråga lite försiktigt, på ett trevligt och öppet sätt vart han stod i det hela. Och fick ett bra svar tillbaka:)
Kändes riktigt bra.

Så nu får man se vad som händer:)

Vad bra att det löste sig :)

mvh är uppenbart alldeles för omogen för att ge bra råd angående dejting :o

Det där med komplimanger kan ju vara svårt.
Jag själv ger inte komplimanger om utseende speciellt ofta alls, för mig är det självklart att personen i fråga är snygg. Alla människor är snygga, det gäller bara att titta på dem på rätt sätt, därför har jag svårt att ge utseende komplimanger. Att jag själv sedan inte alls uppskattar komplimanger ang mitt utseende hör nog till saken lite. Jag är fruktansvärt trött på att höra hur snygg jag är, jag tycker ju att det är en rätt oviktig sak. Dessutom brukar killar som kommenterar ens utseende bara vilja en sak med, och då skrivs de snabbt av från min lista :sneaky:

Jag ger hellre komplimanger över hur någon är som person, hur denne tänker eller liknande. Men det tar ju ett tag innan man lär känna personen så pass väl att man kan ge en sådan komplimang.

KL

En helt ärlig fråga, ta inte illa upp, frågan är till alla.

Hur orkar ni??

Dejtande är det värsta jag vet. Spänningen, osäkerheten och den där personlighetsförändringen man går igenom när man blir förälskad är ju fruktansvärd!!!
Jag vill gärna ha någon, helst vill jag hoppa till stadiet där man bor ihop, eller är särbos, men där man iaf vet precis vart man har varann.

Men jag orkar verkligen inte med vägen dit! Framförallt inte den där förhoppningen man får när det verkar gå åt rätt håll, och det sedan bara går käpprätt åt helvete, åter igen. Hur hanterar ni dessa förluster på ett bra sätt?
Jag själv tappar hoppet väldigt lätt och håller alla män på minst en armlängds avstånd.

Jag blir tyvärr förälskad ganska så lätt när jag väl släpper in någon, och där ligger väl delar av problemet.

Men seriöst? Hur orkar ni? Varför orkar ni?

ahmen tack! :D det var snällt sagt! :love:

Gokväll i stugorna- jag trodde jag hade perfekt utgångsläge på min ide tidigare i veckan- att fråga om fikadejt kombinerat med julskyltning idag- käns ju rätt säkert för kvinnor med mycket folk ute osv ... började lite försiktigt i onsdags. skrev till några- skrev till några i torsdags å i fredags - en till igår-sammanlagt 8 st fick frågan- 6 har läst men inte svarat-2 svarade "glöm det va".... så en julskyltning kombinerat med en fika med stickan var nog inte så lockande för singelkvinnor mellan 30 å 40 som jag trodde ;)- nåväl- inte ger vi upp nu- bättre lycka nästa gång kanske:p
den som lever får se :D

/s

Men har du haft nån kontakt med kvinnorna tidigare?

Är det inte bättre att börja med att lära känna dem och sedan säga att ni kan ses? Det där kan ju lätt ses som dussinraggande annars - som att du kan tänka dig att träffa vem som helst, utan att ens ha varit i kontakt med dem.

Är det inte bättre att börja med att lära känna dem och sedan säga att ni kan ses? Det där kan ju lätt ses som dussinraggande annars - som att du kan tänka dig att träffa vem som helst, utan att ens ha varit i kontakt med dem.

Tja- vågar man inte fråga så får man ju inte några svar ju:D
Jag skrev inte heller till några nya förren det var läst el besvarat...
å med dessa 2 denna veckan så är det 5 som svarat på allt jag skrivit i år ju - förvisso har allt varit nej men det löser sig nog 2018 kanske:p
Jag hade ju bara velat gå på julskyltning ju...........
/s

Senast ändrad:

Varför frågade du inga kvinnor 40-50, som väl är mer i din egen ålder om jag inte missminner mig? Det var ju ändå bara för att kolla julskyltning ;)

Enligt din profil är du 42. Tror du verkligen att det är mer sannolikt att en 30-åring skulle vara intresserad än att en 45-åring skulle vara det?

Känner igen mig i en del av det du skriver om att orka

Men det där med att karlar bara skulle vilja en sak bara för att de ger en komplimang! Nehe det är så dumt på riktigt! Nog för att det kan finnas sådana, finns allt en och annan tjej med som bär sig åt så har jag upptäckt.

Om någon förtjänar en komplimang så blir det ju konstigt om man ska skämmas för att man tycker så, vi har tröskat det några varv.

Jag gör nog likadant, när jag väl tillåter mig att känna något så blir det så väldigt, och att då råka ut för att det inte passa skär hårt i själen. Men ska man låta dem som gör så mot en styra ens liv?

Ptr

Jag skulle nog inte gå på dejt med någon som i första meddelandet frågar efter en dejt. Jag vill nog skicka några meddelanden fram och tillbaka (gärna ganska många) först.

Känns inte seriöst om någon bara skriver "date?", typ.

Hade jag inget bättre för mig och nätdejtade så skulle jag nog kunna tacka ja till en sådan spontan grej :)

De män som jag har träffat har bara haft det intresset tyvärr. Så för mig är det en sanning.

Det är ju inte dem som styr ens liv, det är ens egna känslor.

Ingen i tråden verkar vilja svara på hur de orkar, jag är uppriktigt sagt nyfiken, för jag känner att jag verkligen är trött på att försöka. Och nätdejting verkar inte alls fungera för mig. Jag får ofta kommentarer om hur fina bröst jag har och jag stör mig något fruktansvärt på det.

Hur förtjänar man en komplimang om sitt utseende? Jag tycker det är ett väldigt konstigt resonemang, jag föddes såhär, vad har jag förtjänat???

Ok om man är vän med nån och de har tränat, gått ner/upp i vikt eller liknande, det kan förtjäna en komplimang, absolut. Men av en främmande människa?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
991
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 107
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 935
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 250

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Hovrandsartros
  • Lymfangit