Sv: Allmänna dejtingtråden
Det där med komplimanger kan ju vara svårt.
Jag själv ger inte komplimanger om utseende speciellt ofta alls, för mig är det självklart att personen i fråga är snygg. Alla människor är snygga, det gäller bara att titta på dem på rätt sätt, därför har jag svårt att ge utseende komplimanger. Att jag själv sedan inte alls uppskattar komplimanger ang mitt utseende hör nog till saken lite. Jag är fruktansvärt trött på att höra hur snygg jag är, jag tycker ju att det är en rätt oviktig sak. Dessutom brukar killar som kommenterar ens utseende bara vilja en sak med, och då skrivs de snabbt av från min lista
Jag ger hellre komplimanger över hur någon är som person, hur denne tänker eller liknande. Men det tar ju ett tag innan man lär känna personen så pass väl att man kan ge en sådan komplimang.
KL
En helt ärlig fråga, ta inte illa upp, frågan är till alla.
Hur orkar ni??
Dejtande är det värsta jag vet. Spänningen, osäkerheten och den där personlighetsförändringen man går igenom när man blir förälskad är ju fruktansvärd!!!
Jag vill gärna ha någon, helst vill jag hoppa till stadiet där man bor ihop, eller är särbos, men där man iaf vet precis vart man har varann.
Men jag orkar verkligen inte med vägen dit! Framförallt inte den där förhoppningen man får när det verkar gå åt rätt håll, och det sedan bara går käpprätt åt helvete, åter igen. Hur hanterar ni dessa förluster på ett bra sätt?
Jag själv tappar hoppet väldigt lätt och håller alla män på minst en armlängds avstånd.
Jag blir tyvärr förälskad ganska så lätt när jag väl släpper in någon, och där ligger väl delar av problemet.
Men seriöst? Hur orkar ni? Varför orkar ni?