Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Jag menar på allvar det här som en seriöst intresserad fråga: Vad är det med ordet som upprör? Varför?

Så minns jag inte dina tidigare inlägg om ämnet, men OK. Jag kanske blandar ihop dig med någon annan.

Kl:
Loggade in på HP. Hade fått mail:
"Jag tror på dig Girlie;-) *bortagetnamn*
*bortagetmobilnummer*"
.
Det såg bekant ut - jodå, jag fick ett exakt likadant för 3-4 veckor sen.

Girlie... alltså jag fyller 39 år väldigt snart. Och snubben är 7 år yngre. Hur tänker man när man skickar något sådant? :banghead:

Kl:
Loggade in på HP. Hade fått mail:
"Jag tror på dig Girlie;-) *bortagetnamn*
*bortagetmobilnummer*"
.
Det såg bekant ut - jodå, jag fick ett exakt likadant för 3-4 veckor sen.

Girlie... alltså jag fyller 39 år väldigt snart. Och snubben är 7 år yngre. Hur tänker man när man skickar något sådant? :banghead:

Tänker å tänker- frågan är väl om han tänkte med stora eller lilla huvudet ;)

Å nu får jag väl på tafsen för att jag skrev så- men det bjuder jag på ju
ska försöka få nån å ta nåt bra kort på mig på julbordet imorgon kväll ;)
/s

*kl*

Har ju som sagt skapat ett konto på HP.
Sjukt mkt konstigt folk som mailar och flirtar, och vad tror de när de skriver "Hej. allt bra?". Någon mer kommentar eller fråga kan de väl få fram?

Men i vilket fall som helst, så är det EN som har utmärkt sig från mängden. Har mailat fram och tillbaka med honom hela dagen igår. Herre gud, man blir ju typ beroende. Bara mååååste in och kolla om han svart ;) haha. Hur roligt som helst. Sen vad han skriver och om det är verklighet eller inte, visar ju sig om det skulle blir intressant.
Men så överraskad att det skulle vara så kul och dessutom beroendeframkallande :o:D!

Förstår precis vad du menar:D

KL

Ska man bara ta lite avstånd och låta allt rinna ut i sanden eller ge någon form av förklaring till varför man inte vill fortsätta träffas/dejta? Vän är jag såklart gärna med honom:)
Vill ju inte vara taskig eller ohyfsad.

Han verkade så lovande i början men nu känns det bara tråkigt för det enda han gör är att gå med på att träffas och hör av sig lite då och då, men på en väldigt artig nivå. Vet inte riktigt vad han villO_o
Allt känns bara väldigt tungrott.

Eller gör likadant tillbaka! Om du brukar svara direkt på hans mess, kan du ju dra ut på det en dag eller så...

JAAA - spela spelet!

eller nä. Varför göra sig annorlunda än man är?
Spela spelet? Varför ska man vara "på" hela tiden? Allt behöver inte gå så snabbt... Man kan behöva tid att fundera, inte ansättas med frågor hela tiden...

Han kanske är en slow starter? Vill du veta - fråga.

Ja kanske det. Vet inte riktigt hur/vad jag ska fråga i så fall?
Vi har ju bara träffats 3 gånger hittills så jag anser mig inte ha någon rätt att kräva någonting. Men samtidigt är det inte så roligt att anstränga sig och träffa någon som bara försöker vara artig eller inte kan säga nej..

En av nackdelarna med nätdejting är, tycker jag, att det ska gå så fort... Därför jag kom med förslaget ovan... Om han är osäker, ge honom tid att reflektera...

Eller gör likadant tillbaka! Om du brukar svara direkt på hans mess, kan du ju dra ut på det en dag eller så...

Jag hör inte av mig speciellt ofta utan har låtit honom höra av sig, just eftersom jag inte vetat om han har varit intresserad. Men svarar alltid positivt och är inte efterhängsen..

Försöker smyga in komplimanger osv men får inga tillbaka:p Vill ju att han ska veta att jag är intresserad.

En av nackdelarna med nätdejting är, tycker jag, att det ska gå så fort... Därför jag kom med förslaget ovan... Om han är osäker, ge honom tid att reflektera...

Fort behöver det inte gå...det vore bara skönt om att veta om det finns något intresse övht.

Ska man bara ta lite avstånd och låta allt rinna ut i sanden eller ge någon form av förklaring till varför man inte vill fortsätta träffas/dejta? Vän är jag såklart gärna med honom:)
Vill ju inte vara taskig eller ohyfsad.

Han verkade så lovande i början men nu känns det bara tråkigt för det enda han gör är att gå med på att träffas och hör av sig lite då och då, men på en väldigt artig nivå. Vet inte riktigt vad han villO_o
Allt känns bara väldigt tungrott.

Jag hör inte av mig speciellt ofta utan har låtit honom höra av sig, just eftersom jag inte vetat om han har varit intresserad. Men svarar alltid positivt och är inte efterhängsen..

Försöker smyga in komplimanger osv men får inga tillbaka:p Vill ju att han ska veta att jag är intresserad.

Det låter som om din snubbe är släkt med min snubbe, och situationerna med varandra.

Jag har bestämt mig för att anamma "spelet" i meningen att jag tänker skita helt i att höra av mig på en vecka eller så, och istället se om han själv tar några initiativ som säger mig något. Bara svara kort och neutralt om han tar kontakt på ett "artigt", svårtytt sätt, och se om det triggar honom till att själv komma igång.
I andra fall tänker jag dricka mig modig och messa iväg en hintande fråga om han är intresserad. Blir det ett nej ska jag väl på något sätt framföra att jag förstår, men i alla fall gärna har kvar honom som vän.

Tycker sådana här situationer är asjobbiga. Jag tar "gärna" en diss men inte när det blir svårtytt och jobbigt som nu.

Senast ändrad:

Jag förstår det, man vill ju absolut känna att det finns ett ömsesidigt intresse. Har ni någon gnista? Är det flirtigt när ni ses?

Så länge det är den där grrrwow-känslan så har jag kört på, så får allt reda ut sig senare. Men utan den skulle jag ha avslutat.

Jag förstår det, man vill ju absolut känna att det finns ett ömsesidigt intresse. Har ni någon gnista? Är det flirtigt när ni ses?

Så länge det är den där grrrwow-känslan så har jag kört på, så får allt reda ut sig senare. Men utan den skulle jag ha avslutat.

Vi är inte flörtiga, förutom på första dejten. Dock fick jag flörtiga fylle sms en natt, något jag tog med ro och trodde att kanske den senaste dejten skulle kunna fortsätta i samma anda..men neeeej. Tillbaka till samma artighetsläge.
Så nej, den där grrwow känslan finns inte där tyvärr ( även om jag tror den skulle kunna komma om han öppnade upp sig lite)

Men hur ska man avsluta det? vet inte riktigt vad jag ska säga...

Alltså, jag är rätt osmidig när det gäller sånt där, och går väldigt hårt på känsla. Alltså skulle jag ha svårt att fortsätta efter dejt tre om vi utan vidare kunnat hålla händerna i från varandra.

Jag hade nog gett det en chans till om killen var rar och trevlig och snygg och intressant, och i såna fall kört en intim (vin)kväll hemma. Hade det inte lett till nåt spännande hade jag bara gett upp faktiskt.

Hur man ska avsluta vet jaginte, jag har tidigare bara vesslat mig ur grejer faktiskt :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
991
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 107
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 935
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 250

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vaginal vs kejsarsnitt
  • Vad gör vi? Del CCIX
  • Remisser 1177

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat