Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

Funderar på bästa sättet att bli av med gamla hästgrejer. Några tips? En del grejer är typ 15 år gamla, måste kolla skick på lädergrejer.
Det beror helt på vad det är för grejer, men i slutändan är det ändå Marketplace som är bäst att sälja på tycker jag. Alternativt Facebook-grupp om det är specialsaker.

Om det inte finns en bra häst-second hand i närheten där du bor och kan lämna in. Det är så smidigt.

Själv letar jag småmaskiga hönät så jag är kund på det ifall du har. Samt ett westernbett (snaffle) i 12,5 cm i mässing/guld/roligare än vanligt plain.
 
Det beror helt på vad det är för grejer, men i slutändan är det ändå Marketplace som är bäst att sälja på tycker jag. Alternativt Facebook-grupp om det är specialsaker.

Om det inte finns en bra häst-second hand i närheten där du bor och kan lämna in. Det är så smidigt.

Själv letar jag småmaskiga hönät så jag är kund på det ifall du har. Samt ett westernbett (snaffle) i 12,5 cm i mässing/guld/roligare än vanligt plain.
Tack för tips! Häst-second hand har jag försökt kolla efter men inte hittat någon som verkar ha öppet. Men om nån känner till att det finns nån runt Uppsala med omnejd kan ni hojta till :)

Tyvärr har jag inget sånt!
 
Tack för tips! Häst-second hand har jag försökt kolla efter men inte hittat någon som verkar ha öppet. Men om nån känner till att det finns nån runt Uppsala med omnejd kan ni hojta till :)

Tyvärr har jag inget sånt!
Förr fanns det i.. Knutby. Men vet inte om den är kvar?

Jag har nog hönät men är inte hemma just nu @Ramona
 
Har ni sett att Vinted börjat med statistik?
Lite kul att se hur mycket man sålt för och hur mycket man får in om man säljer dom annonser som ligger uppe 🤣
Screenshot_2024-07-12-14-16-52-705_fr.vinted-edit.jpg
 
Har inte sålt något idag, men jag gick både in och ut från Hööks utan att få något med mig.
...det var dock nära att både ett par ridskor på 70% rabatt och en sadel följde med hem ... :angel:

Behövde ringa till sambon och be honom prata vett med mig :cool:
 
Tack för tips! Häst-second hand har jag försökt kolla efter men inte hittat någon som verkar ha öppet. Men om nån känner till att det finns nån runt Uppsala med omnejd kan ni hojta till :)

Tyvärr har jag inget sånt!
Jag har sålt i en i järfälla, pålle och Mimmi. Fungerat väldigt smidigt, vi har satt pris på sadlarna och hon på resten och jag har sålt MASSOR via dom.
 
Jag har sålt i en i järfälla, pålle och Mimmi. Fungerat väldigt smidigt, vi har satt pris på sadlarna och hon på resten och jag har sålt MASSOR via dom.

Nu när jag googlade på Pålle och Mimmi inser jag att min man åker förbi där en gång i veckan.

Fick du det sålt snabbt? :)
 
Jag fick nyss ett prisförslag som ja accepterade på Tradera. Ett par skor som jag verkligen gillar - bekväma som tusan och superfina - men som jag inte vågar använda eftersom de är för lösa i tyget på mina fötter (har plats för ett högre fotvalv än jag har), vilket på just den modellen gör att sulan släpper från foten när jag t.ex går i trappor = stor risk att trampa rejält snett (högklackade, så det skulle kunna bli en riktigt tjusig fraktur det..). Det är synd, men bra att de får flytta vidare och förhoppningsvis användas ett tag till!
 
Jag fick ett par shorts i retur för posten tabbade sig (de låg på postkontoret i SJU MINUTER innan de gick i retur!) och nu vill hon inte köpa om dem 😞 Det var många intresserade när jag la ut dem först, men nu har inte ens någon favoritmarkerat
IMG_5660.jpeg
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 409
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 888
Senast: kma
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 257
Senast: Calmiche
·
Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
9 635
Senast: lbb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp