Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

Kastat ett gäng kläder i en sopsäck, de har redan blivit utrensande men legat i en blå Ikea kasse plus dräkt omkring i garderoben.
La utrensande kläder som kan säljas i kassen istället. Gick igenom min låda med strumpbyxor, och för att vara någon som aldrig använder det längre har jag sjuka mängder, kanske 25 par? 🤦🏼‍♀️ Alla är hela, men har nog några år på nacken så vet inte om det bara är att slänga?
 
Gick igenom min låda med strumpbyxor, och för att vara någon som aldrig använder det längre har jag sjuka mängder, kanske 25 par? 🤦🏼‍♀️ Alla är hela, men har nog några år på nacken så vet inte om det bara är att slänga?
Hoarda så när du väl behöver kan det få gå sönder något par men du ändå har backup:idea:

Har också en sån låda, hade ehm turen att senaste paret gick sönder under användning så kunde slänga efteråt
:D Första gången jag hade strumpbyxor på sisådär... 7 år? Funderar dock på att försöka pröva igenom lådan då jag tror några par är lite för korta och strumpbyxor som man behöver dra upp... nope inte värt det

Av någon knäpp anledning köpte jag ett par nya till tillfället som jag även dissade pga de var fel färg samma dag som eventet
:o
 
Hoarda så när du väl behöver kan det få gå sönder något par men du ändå har backup:idea:

Har också en sån låda, hade ehm turen att senaste paret gick sönder under användning så kunde slänga efteråt
:D Första gången jag hade strumpbyxor på sisådär... 7 år? Funderar dock på att försöka pröva igenom lådan då jag tror några par är lite för korta och strumpbyxor som man behöver dra upp... nope inte värt det

Av någon knäpp anledning köpte jag ett par nya till tillfället som jag även dissade pga de var fel färg samma dag som eventet
:o
Nja, jag har aldrig strumpbyxor längre, mest för att jag bara går i tillräckligt långa klänningar nu för tiden så jag kan gå barbent eller med cykelbyxor 🤣 bättre hiva iväg dom (har dessutom ett billigt 5-pack från Lindex oöppnat plus 3 olika andra strumpbyxor fortfarande i förpackning).
 
Fick precis en beställning på 10 plagg av samma köpare på Vinted. Såg nu när jag packar det att ett utav plaggen har en fläck från blekmedel som jag inte såg när jag fotade det. Jag kan skicka med det så får hon det gratis om hon vill, men hur gör man bäst i appen? Går in och annullerar köpet på just det plagget? Vad händer med hela ordern då, görs den om automatiskt eller måste hon beställa om allting?
 
Störig grej precis när jag är i rensartagen: den lokala second hand-butiken har stängt för inlämning hela sommaren… Så antingen får jag spara på allt som är stämplat som bortskänkes eller åka en längre bit.

Bebiskläder är förresten nästa grej på rensarlistan. Det kommer frigöra en hel del förvaringsutrymme :up:
 
Störig grej precis när jag är i rensartagen: den lokala second hand-butiken har stängt för inlämning hela sommaren… Så antingen får jag spara på allt som är stämplat som bortskänkes eller åka en längre bit.

Bebiskläder är förresten nästa grej på rensarlistan. Det kommer frigöra en hel del förvaringsutrymme :up:
Är det Öppen hand som är stängt? (Om jag minns rätt på din bostadsort 🙈) Skit isåfall, vi hade tänkt köra grejer från dödsboet dit ju. 😩🙈
 
Fick precis en beställning på 10 plagg av samma köpare på Vinted. Såg nu när jag packar det att ett utav plaggen har en fläck från blekmedel som jag inte såg när jag fotade det. Jag kan skicka med det så får hon det gratis om hon vill, men hur gör man bäst i appen? Går in och annullerar köpet på just det plagget? Vad händer med hela ordern då, görs den om automatiskt eller måste hon beställa om allting?
Kan du inte kontakta köparen, alternativt skicka med en lapp och be hen kontakta dig så du kan swisha en återbetalning när hen får paketet? 😊 Så det inte blir tokigt i appen?
 
Sålt ett linne som legat länge för 11 kr. Alltid något. Men när jag öppnade Vinted och kollade mer noga så var det visst köpt som en bundle.
Så nu får jag iväg ett par dyrare byxor och blir samtidigt av med flera 11kr plagg som ingen visat intresse för på länge. :banana:
 
Jag tycker det går jättesegt på vinted just nu? Lägger ut nya saker någon gång i veckan men det är totalt stiltje, inte ens någon som favoritmarkerar? Kanske har helt fel varor ute iofs, men allt är billigt och jag har lagt 50% på bundles från andra plagget. Tips?
 
Jag tycker det går jättesegt på vinted just nu? Lägger ut nya saker någon gång i veckan men det är totalt stiltje, inte ens någon som favoritmarkerar? Kanske har helt fel varor ute iofs, men allt är billigt och jag har lagt 50% på bundles från andra plagget. Tips?
Tycker också det går segt. Innan det jag sålde tidigare idag, var det nästan en månad sen jag sålde något sist. Någon enstaka favoritmarkering där jag på endel gett nytt prisförslag, men ingen som nappat då heller.

Har förvisso haft semesterläge på ett par veckor men hände inte mycket innan dess heller...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 409
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 888
Senast: kma
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 260
Senast: Calmiche
·
Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
9 636
Senast: lbb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp