Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

Woho. 2 kassar till Återvinningen (ok sopsäckar) En papperspåse med jackor/kläder till second hand (orkar inte sälja)

Fått sålt kap/gersåg, Blivit av med den gigantiska ljusstaken som bara tog plats samt flyttat ut en garderob till vedbon för förvaring där istället. Vilket fungerade kanonbra.

Mindre bra att jag köpt en gigantisk stor PAX garderob men vad den sväljer mycket!
Jag köpte också en paxgarderob i våras så nu har jag en stor 6-lådors hemnesbyrå tom som väntar på transport ned till förrådet, ytterligare ett par byrålådor tomma, 1,5 fast garderob tom och flera kallaxlådor tomma 😁 Vet inte riktigt vad jag ska göra med allt som är tomt 😅
 
Jag köpte också en paxgarderob i våras så nu har jag en stor 6-lådors hemnesbyrå tom som väntar på transport ned till förrådet, ytterligare ett par byrålådor tomma, 1,5 fast garderob tom och flera kallaxlådor tomma 😁 Vet inte riktigt vad jag ska göra med allt som är tomt 😅
FYLL DET INTE! :rofl:

Garderoben är verkligen kanon. :love: Än så har jag inte heller fyllt den till brädden så jag hittar saker. Underbar känsla :D
 
FYLL DET INTE! :rofl:

Garderoben är verkligen kanon. :love: Än så har jag inte heller fyllt den till brädden så jag hittar saker. Underbar känsla :D
Jag ska försöka 😅🤣 Tanken är att sortera upp det jag har kvar så jag får bättre översikt på allting och att det blir mindre trångt i lådorna

Min också! Jag har velat ha en garderob med spegelskjutdörrar i evigheter men jag har inte haft råd, men så hade jag sådan tur att de som bodde i pojkvännens lägenhet när han fick den inte ville plocka med sig sin garderob så jag fick köpa den för 1000kr 😁 Jag var inne på Ikea och räknade och den skulle kostat 7000 ny 😶 Så jag är nöjd!
 
Sitter och funderar vad jag ska rensa härnäst. Vilket borde kanske vara lådan med "viktiga papper" och i det sätta även kvitton som jag... tryckt ovanpå pärmen där de ska vara:rofl: Men så otroligt tråkigt. Prova en miljard strumpbyxor som säkert inte passar istället? :nailbiting:

Fick hem ett av mina felaktigt placerade paket, skulle inte förvåna mig om personen är här med tanke på hur "Elly"-aktigt presentpapper som den var inslagen i:D enhörningar och allt, sånt är trevligt!
 
Ni som säljer på vinted. Jag förstår inte riktigt hur ni beräknar fraktkostnaden eftersom den ser så olika ut på olika saker?
 
Ni som säljer på vinted. Jag förstår inte riktigt hur ni beräknar fraktkostnaden eftersom den ser så olika ut på olika saker?
Man anger storlek på varan enligt alternativ typ liten/mellan/stor (de ger exempel) och så sätter Vinted en siffra när varan läggs upp. Inget man behöver fundera över eller kontrollväga som det verkar vara på Tradera (enbart köpt där). Till viss del påverkas det säkert av vilka länder man skickar till men sånt sköter Vinted. Bland mina favoriter verkar frakten vara dyrast från Polen nu trots typ linnen. Vet dock att jag sett frakt kring 50 inom Sverige på någon liten vara nyligen :nailbiting:
 
Oh, jag var just inne i förrådet för att lämna lite saker.... och vad ser jag då?! En låda där det var böcker så tog in 14 st för att rensa ut. Vissa las in i listan på Storytel, några sparades då de inte finns där men blir en påse att lämna på närmsta tågstation:bump:
 
Har blivit av med en hylla/skåp idag, mamma hämtade den då hon behövde en ny och jag ville bli av med den. Perfekt! 😁

Passade på att rensa och kasta en massa gammal leklera, målarböcker, uttjänta tuschpennor etc samtidigt. Otroligt skönt.
 
Haha när jag hade häst så räknade jag allt i höbalar.
”Gå på bio? Njäää, det är ändå 4 höbalar!” 😅
Första gången jag fick parkeringsböter (hade inte varit avgift där tidigare och jag såg inte nya betalningsapparaten) så räknade jag att det var en säck havre.....det var slutet av 70talet så jag vet inte hur den jämförelsen står sig idag.
 
Jag har hittat fyra gamla routers i förrådet, några som hört till gamla abonnemang jag haft och något är en annan persons av samma typ. Vad gör jag med dem? Företagen som tillhandahållit dem har inte efterlyst dem, och jag har ingen användning för dem.
 

Liknande trådar

Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
26 340
Senast: ptr
·
Kropp & Själ På sedvanligt manér så har jag spenderat senaste veckorna med att läsa otroligt mycket om den här pusselbiten som fick allt att falla på...
Svar
10
· Visningar
2 084
Senast: Rosett
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 265
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 763
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Amma till valpar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp