Ofärdig ensilageboll

fejko

Trådstartare
En av de nytillverkade hösilagebollarna gick sönder i går. Den har stått på åkern i tre dagar, kan man fodra med den eller är det olämpligt foder för hästarna?
 
Om man tejpar den omgående med tejp anpassad för att laga balar kan den klara sig. Är det nypressat så brukar den inte stå sig särskilt länge om man tar in och fodrar med den.
 
Är det bara en liten skada så tejpa noga med baltejp så snabbt som möjligt och använd den balen först av alla sen när du börjar fodra med den sen
 
Tack för alla svar men den fick gå till rådjuren i stället. Har en fd fånghäst(?), så jag vill inte mixtra med maten.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min ponny har nu stått i sjukhage i två månader och gått 20 minuters - promenader. Orsaken är inflammation i hovled och kotled...
Svar
9
· Visningar
1 025
Senast: Sirap
·
Hästvård Jag ska byta stall i månadsskiftet och fick nu mail från nya stallet och de vill att hästen avmaskas tre dagar innan inflytt. Träckprov...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 773
Foder & Strö Vi vet ju att hållbarheten på en öppen hösilagebal bara är några dagar i sommarvärme. Det finns studier gjorda på ompressning av stora...
Svar
7
· Visningar
591
Senast: Lejd
·
Hästvård Hej! Vi har nu mellan 7 och 17 minusgrader. Hästarna har tillgång till isfritt vatten ute, fodras fyra ggr om dagen med grovfoder och...
Svar
14
· Visningar
1 491
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp