Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

Min syster vill ha smörgåsjärnet och popcornsmaskinen och så ska hon ha mina kaffeglas som jag lovat henne sedan tidigare. Det verkar som om min dotter kommer i helgen eller liknande, KANSKE, så tänkte skicka sakerna med henne. Praktiskt ju!
 
Börjat gå igenom alla mina tyger. Gör en lista och organiserar om samtidigt. Har nu tyg överallt känns det som och har minst tre förvaringar med tyg som jag inte ens tagit fram än. Undrar vad jag har tänkt sy av allt? Nu får det iaf vara köpstopp på tyg - utan undantag!
 
Jag har ballat ur fullständigt. Renoverar toaletten och hela huset är fullt med grejer och det är kaos! Päronen var och hjälpte mig tapetsera lite och farsan tyckte att det var bekymmersamt att jag hade det så stökigt. 😂 :angel1: Dessvärre drog jag hem en kommod jag ärvt, men haft i förvaring någon annanstans. Den passade inte alls bra på renoverade toaletten så nu står den i vägen i mitt sovrum.
 
Spionens snuffelmatta är populär fortfarande, men hans andra aktivitetsleksaker är för lätta och han borde få nya....:angel: det innebär alltså att jag borde sälja dem och få in några kronor så att jag kan köpa någon ny till honom ju!

Tänkte på det nu när jag dels läste om tyger som man har för mycket över (snuffelmatta görs ju av typ tyg :D ) och att jag gav spionen en medicinkartong med frolic i när jag tagit en ny medicin (varför man ens förvarar en plastburk i en papperskartong begriper jag inte). Har får ibland medicinburkarna i plast också, men då har jag diskat ur dem, sparat så jag har några stycken och så får han leta upp dem. Ger mycket längre aktivering och hjärngympa än hans aktiveringsleksaker som han löser på 5 röda nu :D Ehum... jag sparar toarullar till hans julkalender också (bara ett tips :D ), han gillar att splittra sådana saker för att få ut sina godisar :D
 
Screenshot_20240613_095004_Sparbanken.jpg


Yey, fått in pengarna och är uppe i 7000 kr!
Av småsaker och kläder som bara drällt och tagit plats.

I år kommer det inte bli en lika tråkig utgift att betala vinterfodret :banana:
 
Det väcker så mycket känslor när man börjar plocka i sakerna. Det som känns värst att sälja är shettisens fina vagn och mina körspön från Piskmakaren.
Här går säljandet bättre än förväntat. Allt hö, lucern och spån är sålt. Likaså hinder, cavaletti och lite annat som sadelhängare. Jag har även sålt ett av mina körspön till en bekant som jag vet kommer att uppskatta känslan av att ha ett så lätt och välbalanserat spö.

Nu ska jag börja lägga ut de dyra sakerna som sadlar, vagnar och selar.
 
Har nu sorterat färdigt bland mina tyger. Passade på att organisera förvaringen och har nu en lista över alla tyger så jag vet vad som finns, sorterat efter typ av tyger och tvättade/ ej tvättade för trikåtygerna.
Passade också på att dammsuga ordentligt där jag inte brukar komma åt när förvaringen är på plats.

Inser dock att det är en förfärlig mängd främst trikå så nu får jag nog leta lite bland mina mönster och sy litegrann i sommar.
 
Min kusin har varit på besök i 1,5 vecka och vi har rensat sååå mycket hemma! Så skönt att få hjälp från någon som inte har samma affektionsvärde eller tankar kring saker. Fyllde en hel sopsäck med kläder/halsdukar/vantar mm från hallen som ärligt talat mest bara hängt eller är trasigt och väntar på att lagas. Nu åkte allting till textilåtervinningen istället.
 
Här går säljandet bättre än förväntat. Allt hö, lucern och spån är sålt. Likaså hinder, cavaletti och lite annat som sadelhängare. Jag har även sålt ett av mina körspön till en bekant som jag vet kommer att uppskatta känslan av att ha ett så lätt och välbalanserat spö.

Nu ska jag börja lägga ut de dyra sakerna som sadlar, vagnar och selar.
Om du har någon mer pisk från piskmakaren till salu får du gärna tipsa om var du lägger ut den 😊
 
Nu gör jag er lite sällskap igen :bump:

Jag har slängt ut 20 annonser på Vinted idag och igår och har redan fått två saker sålda. Jag har en kasse till som behöver tvättas innan jag lägger upp det. Det svider att sälja mycket av det, men det är bara att inse att jag snart är 40 och med sköldkörtelkrabb och inte kan få tillbaka samma kropp som jag hade för några år sedan

Jag har en massa nagelprylar också, men det får man ju inte sälja på Vinted när det är öppnat :down:
 
Ett par jeans sålda för 100kr. Med tanke på intresset så hade jag nog kunnat ta mer för dem, men jag vet att jag har inte gett så mycket som 100kr för dem så jag är nöjd. Även två par strumpor blev snabbt sålda. Jag har nog minst 100 favoritmarkeringar på andra prylar så jag hoppas att någon nappar på mer. Ska slänga igång en tvättmaskin med mer som ska bort när jag går ut med hunden
 
Jag är billös veckan ut och ganska strandsatt hemma förutom jobb så jag tänkte ta tag lite mer i rensandet. Har ett skåp med blandade hästprylar och annat tjoffs som borde rensas och eventuellt säljas. Behöver iaf få iordning det plus linneskåpet. Man får lov att göra sig av med urtvättade påslakan när man haft de i tio plus år.
 
450 kr in för två set med färgpennor i dag. Det gick fort! Sorgligt att bli av med dem dock.... Men men de bara ligger här ju. Blev inte mycket hundgrejer på annons, men testar, går det inte åker det på någon second hand eller så. Eller bortskänkes.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 429
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 905
Senast: kma
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 326
Senast: Calmiche
·
Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
9 682
Senast: lbb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCII
  • Sämsta filmen?
  • Skal/regnjacka för vandring.

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Breeders dressyr 2024
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp