Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

Nej det är jag inte heller bekväm med. Vad är gränsen på för belopp?
1000 euro tydligen.
IMG_20240605_084936.jpg
 
20240606_112715.jpg


Det här var en ny rolig statistikfunktion på Vinted!
Om jag får sålt allt jag har i garderoben till utsatt pris skulle jag alltså få 4700 kr. Samt har sålt för totalt 9629 kr sedan i höstas.
Men det betyder också att även jag snart är uppe i 10000 gränsen och kommer bli ombedd att skicka bild på körkortet :cautious:
 
Har börjat rensa på allvar i stugförrådet.
Lampor, korgar, krukor, mindre leksaker och smått samlas ihop för att skänkas till loppis.
Hoppas kunna åka dit på lördag för nu börjar det bli en del :)

Mitt I rensningen hittade jag en okänd nyckel i en av barnens gamla ryggsäckar. Efter lite eftersök visade sig nyckeln höra hemma hos en släkting som saknat nyckeln i flera år. Ingen har en aning om hur den hamnat här 😄
 
La ut en nästan 170 cm hög benjaminfikus på annons. Fått svar från folk långt bort som undrar om den går in i bilen eller om jag kan leverera.
Jag vet inte om den går in i din bil, speciellt inte med tanke på att du inte säger vad du har för bil, och nej jag levererar inte.
 
Nu är det färdigrensat bland verktyg, skruvar och spik samt reparationsdelar till diverse lägenhets-maskiner etc.

Frågan är bara vad jag ska göra med allt som "låg på fel plats" och nu bor i "vet inte vad jag ska göra av"- påsen.
Några få saker kannor skänkas till loppis, en del borde få flytta till förrådet för att sparas. Dock är ju förrådet fullt och ordnat än så länge! Hm...?
 
Fick ett bud på trädet. Ca 40% under begärt pris. Typ vad krukan är värd 🙃
Funderar på att ta det ändå. Bara för att få bort trädet, som är för stort och skräpar ner.
Får fundera lite till..
 
Jag försöker bli av med en hylla, jag skänker bort den gratis på marketplace.

17 (!) stycken har hört av sig nu och frågat om den finns kvar/sagt att de tar den i varierande grad.. samtliga har sedan slutat svara..

Blir seriöst så less.
 

Liknande trådar

Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
26 292
Senast: ptr
·
Kropp & Själ På sedvanligt manér så har jag spenderat senaste veckorna med att läsa otroligt mycket om den här pusselbiten som fick allt att falla på...
Svar
10
· Visningar
2 081
Senast: Rosett
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 260
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 758
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp