Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

Det är mjölk och en limpa.

Alternativt mjölk och havregryn- dvs en veckas grötfrukost.

Eller lite guldkant på vardagen, en påse chips och lite lösgodis till fredagsmyset :)

..eller en bägare kulglass :d
Helt rätt! Ett knippe sparris av grillsorten jag köpte i går ju :D Mjukglass i hamnen :D
Och sporrade att ta foton på mina pussel jag har haft på köksbordet ett bra tag nu.... och köksmaskiner som jag plockade ur skåpet. De åker ut i en säljtråd de också. Stod och kika på min smörgåstoast. Behöver jag den? Tänkte på det man säger att om man inte använt det på ett år så behöver man inte saken. Jag har inte använt den själv på betydligt längre än så, barnen brukade använda det, så det är ju välanvänt. Men jag? Nej. Skulle jag mot förmodan bli sugen om ett halvår kanske jag hittar ett på en loppis/marketplace.... :D Donutmaskinen behöver jag inte heller, inte popcornsmaskinen, som dessutom är oanvänd, heller eller cup cakesmaskinen. Och om de blir sålda så, vad PLATS det blir! Men vad hade ni tagit för ett använt toastjärn? Jag tänker 50 kr för de andra stycket. Men den går jag bet på lite då den är välanvänd.
 
PLUS två saker mindre i hemmet. Liksom bara win win win. 🙌🏻 Så tänker jag iaf. 😅
Verkligen! Det är det som är den största poängen känner jag. Tidigare skänkte jag allt till Erikshjälpen istället för att "krångla" med att sälja, hade nog tjänat en rejäl slant om jag hade iddes sälja, men tänkte mer på att bli av med det samt göra en god gärna lite grann. Men nu vill jag både bli av med det för att få mer plats-färre prylar, men också tjäna lite på det....
 
Fast det här med inte använda på ett år stämmer inte alltid. Min köksmaskin som jag fick när jag var 17 år skulle jag nog aldrig sälja trots att jag använder den mer sällan än en gång om året numera. :D Den användes massor i min ungdom, men inte numera, är jobbig att diska, man kan ju göra så mycket för hand så varför släpa fram en maskin.
Hittade denna bilden på nätet:
1c871f49-650f-4620-bb52-09ee04028887.jpg

Den var modern typ 1997 :D Den är numera så gammal att den vita plasten har gulnat lite, ena kniven har försvunnit och det blågrå plastlocket är borta. :(
 
Nu har pussel och köksmaskiner åkt ut på annons och min servis har jag satt i ett annat skåp än köksskåpet. Jag äter på assietter enbart och när jag värmer matlådor får jag ha microtåliga assietter så de från servisen har guldkant och fungerar ju inte då. Dessutom gillar jag inte de djupa tallrikarna utan föredrar antingen riktigt små glasskålar som passar in mage bättre, har två, eller andra skålar som är djupa snarare än breda, så istället för att hela servisen med uppläggningsfat och allt för 12 personer stod och fyllde upp i skåpet satte jag allt utom assietterna i ett annat skåp. Blir med plats över. :) Får jag bort köksmaskinerna får jag ännu ett skåp att använda. Har brist på skåp i min lilla tvåa ju.
 
Blev en vända till tippen idag.

En hel flyttkartong med lite diverse smågrejer som lämnades på återbruket, och en kasse med skräp som sorterades. Hyllan jag försökte bli av med på facebook rök den också så nu slipper jag den iaf.
 
Fick sålt ett set bebiskläder via Vinted. Gött, en liten slant in och mer plats i byrån! Dessutom blir jag glad att någon annan gjort ett klipp och förhoppningvis blir nöjd.

Hade köpt en massa blöjor i fel storlek. De tar vi med till öppna förskolan och skänker till någon som behöver. Kan inte lämna tillbaka till affären, för jag var lite för snabb att öppna paketet.. Lite surt att lägga pengar på, men som sagt. Någon annan blir glad.
 
Fick sålt ett set bebiskläder via Vinted. Gött, en liten slant in och mer plats i byrån! Dessutom blir jag glad att någon annan gjort ett klipp och förhoppningvis blir nöjd.

Hade köpt en massa blöjor i fel storlek. De tar vi med till öppna förskolan och skänker till någon som behöver. Kan inte lämna tillbaka till affären, för jag var lite för snabb att öppna paketet.. Lite surt att lägga pengar på, men som sagt. Någon annan blir glad.
Har sett att folk säljer och köper blöjor på FB ifall du hellre vill sälja dem.
 
La ut en gammal trehjuling på marketplace, såld inom ett par timmar! 🙌🏻
75kr till sonens konto och en skrymmande pryl mindre i förrådet. Och för mig ännu en liten sten som lättar från axlarna med det minskande prylberget. 🤓

Har också tagit tag i att sköta ut plagg ur en del tyger som ligger, de stannar ju visserligen i huset men går från skrymmande material till användbara plagg liksom. Plus några som
Lägga till lådan för att säljas framöver.
 
Kom på att jag hade böcker i en låda "för att läsa sen" och jag läser i princip bara ljudböcker så la in dom på Storytel :D
Några novellsamlingar sparade men 7 st kommer åka till en bokhylla på en tågstation som jag passerar i veckan. Den slukar böcker så blir nog toppenbra! Plus att jag nu kunde gömma pussel i lådan :up:
 
Kom på att jag hade böcker i en låda "för att läsa sen" och jag läser i princip bara ljudböcker så la in dom på Storytel :D
Några novellsamlingar sparade men 7 st kommer åka till en bokhylla på en tågstation som jag passerar i veckan. Den slukar böcker så blir nog toppenbra! Plus att jag nu kunde gömma pussel i lådan :up:
Det fetade. Vilket trevligt initiativ !
 
Fick en köpare på en annons med små muggar. Det står mini i överskriften, det står små i beskrivningen. Det finns jämförelsebilder med en tärning bredvid där det syns att de är små och det finns bilder där jag håller dem i handen.

Köparen avbryter köpet när hon förstod att det var små muggar.

Ibland funderar jag över om folk internetshoppar på fyllan eller om de bara är urkorkade :rofl:
 
Fick en köpare på en annons med små muggar. Det står mini i överskriften, det står små i beskrivningen. Det finns jämförelsebilder med en tärning bredvid där det syns att de är små och det finns bilder där jag håller dem i handen.

Köparen avbryter köpet när hon förstod att det var små muggar.

Ibland funderar jag över om folk internetshoppar på fyllan eller om de bara är urkorkade :rofl:
Jag sålde en gång ett litet svart sobbord. Rubriken var "Svart soffbord" och det fanns en bild på bordet ifråga i annonsen. Jag fick ändå meddelandet "vilken färg är det?" man skulle ju kunna tro att folk bara trollar men med tanke på alla möjliga dumma frågor man får så.. jag vet faktiskt inte, men det är skrämmande ibland.
 
Fick en köpare på en annons med små muggar. Det står mini i överskriften, det står små i beskrivningen. Det finns jämförelsebilder med en tärning bredvid där det syns att de är små och det finns bilder där jag håller dem i handen.

Köparen avbryter köpet när hon förstod att det var små muggar.

Ibland funderar jag över om folk internetshoppar på fyllan eller om de bara är urkorkade :rofl:
Jag hade en (finsk köpare) som köpte en glasskål som påminner lite om en från iittila, men det är ändå stor skillnad, och jag hade döp den till just "glasskål på fot" och inte så mycket mer än höjd och diameter, och pris 20 kr. Köparen avbröt köpet med motiveringen "bought wrong item" 🤷🏼‍♀️🤦🏼‍♀️
Jäkla tur jag inte hann packa 🙄 förmodligen trodde väl köparen att den gjorde ett fynd innan den kollade ordentligt 😅
 
Fått i väg ett paket med postnord i dag och sålt tre pussel och donutmaskinen, 150 kr in. :) Var i väg och pantade, när jag ju ändå skulle posta paketet, och handlade det jag glömt, och betalade då endast 54 kr för mitt inköp, tex maskindiskmedel, batterier och lite mat. Känns som en ganska bra dag i dag ändå. Funderar på om jag inte har något mer att sälja.... :sneaky: Och det har jag ju i mitt förråd, så det är kanske dags att börja ta sig igenom det där. Inte mycket pant av min ett års samling finns kvar däremot :D Hurra för det.

Märkligt ändå att inte ett enda klädesplagg är sålt alls.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 429
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 905
Senast: kma
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 326
Senast: Calmiche
·
Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
9 682
Senast: lbb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCII
  • Sämsta filmen?
  • Skal/regnjacka för vandring.

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Breeders dressyr 2024
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp