Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev ändå lättad över att ditt tillfälliga körförbud inte verkar bero på att du körde med alkohol i dig (förstår att du inte ger oss alla detaljer men var oroad) utan ditt återfall kom nu. Alla skriver så bra men du kommer att kunna se tillbaka på detta som något i raden av bevis på att du faktiskt inte kan dricka alls längre. Du är i en total kris och ingenstans hjälper alkoholen. Den förbättrar inte din situation utan förvärrar.

kram <3

Tänkte också på att ja du ska vila men kan du planera vilan? Mellan tid och tid se två avsnitt av rolig serie, kl något laga lunch, kl något läsa en tidning etc. Lugna städgrejer som gå runt med en dammvippa med musik? Beroende på vad du får göra men då blir det mer uppstyrt men ändå inte ansträngande.

Jag ville inte skriva dig på näsan mitt i krisen men jag har verkligen varit tacksam för att du kommit ur det värsta missbruket när hästen gick bort. För jag vet inte hur illa du hade hanterat det för två månader sen. Då hade du absolut inga verktyg. Nu krävdes det ändå två flaskor som stod hemma och pockade på din uppmärksamhet.

Visst var det så att man går gå på möte även om man har druckit så länge man inte pratar? Isåfall tycker jag att du ska försöka ta dig dit ikväll redan. Så att du sätter ner foten för sig själv att nykterhet trots allt är dit du vill. Be partnern att skjutsa eller åk kollektivt.

Förr har jag älskat fyllan. Men något har hänt. Jag gör det inte längre. Den är inte fantastiskt och man är inte på små rosa moln. Den är blaha. Föredrar att vara nykter. Men inte må dåligt. Vill vara nykter och må bra.

Hur svårt ska det va???!!!
Skriver inte hur mycket jag druckit nu för det är dumt. Vill inte göra någon arg. Inte mig själv eller någon av er ❤️

Jag vill ju leva ett bra liv. Inte så här. Nu ljuger jag för alla igen. Ok ingen som har frågat men ändå. Kanske mina bästa vänner läser här och tänker nånting. Inte vet jag!
Älskar er och ingen kan göra något ❤️
Den ändå som kan göra något är jag. Steg 1 ehh…
Drick lite till.
Nej jag menar sluta drick! Men hälla ut MAMMAS vin det händer inte!!

Förr har jag älskat fyllan. Men något har hänt. Jag gör det inte längre. Den är inte fantastiskt och man är inte på små rosa moln. Den är blaha. Föredrar att vara nykter. Men inte må dåligt. Vill vara nykter och må bra.

Skriver inte hur mycket jag druckit nu för det är dumt. Vill inte göra någon arg. Inte mig själv eller någon av er ❤️

Jag vill ju leva ett bra liv. Inte så här. Nu ljuger jag för alla igen. Ok ingen som har frågat men ändå. Kanske mina bästa vänner läser här och tänker nånting. Inte vet jag!
Drick lite till.
Det är skitsvårt för nu har din alkoholism dig i ett järngrepp, du är slav under ditt beroende. Det spelar ingen roll om det är din mammas vin eller något du eller sambon köpt. DU KAN INTE HA DET HEMMA, ALLS.

Men hälla ut MAMMAS vin det händer inte!!
Vi vet! En flaska är tom och den andra är öppnad, eller nåt liknande.

Vad tror du din mamma hellre vill att ska hända med HENNES vin?
- att hennes älskade dotter förstör sitt liv med det, eller
- att det hälls ut och blir ofarligt för dottern
Vad tror du @karamelldrottningen ?

Drick lite till.
Kan du hälla i dig din mammas vin, kan du väl istället hälla ut det. Det är jag säker på att hon hade föredragit!

Drick lite till.

Fast vad är det här för tafflig ursäkt? seriöst? Du är HELT OK med att dricka upp din mammas vin men att hälla ut det går inte för det är hennes?

Jo kan hälla ut det.
Men vad ska jag göra nu? Märks det att jag druckit?
Min tunga är helt blå oavsett om jag druckit eller inte (tack attacken tidigare 😂😂)
Vill inte att det ska märkas för tydligt. Eller ska jag skita i vilket som?

Är påverkad nu och tappat räkningen men inte druckit mer än en flaska vin och detta på flera timmar inte allt snabbt.

Jo kan hälla ut det.
Min tunga är helt blå oavsett om jag druckit eller inte (tack attacken tidigare 😂😂)

Är påverkad nu och tappat räkningen men inte druckit mer än en flaska vin och detta på flera timmar inte allt snabbt.
Gör dig av med skiten och fokusera på ditt eget mående så du kan ta tag i din barnönskan sedan ❤.

Jo kan hälla ut det.

Var ärlig nu! Du har druckit! Du är ordentligt påverkad! Det märks! Låt det märkas!

Vem tänker du att du ska dölja det för?

Jo kan hälla ut det.

Ja det märks tydligt.

Jo kan hälla ut det.

Det märks att du är rejält påverkad.
Nu ska du dricka ordentligt med vatten och kolla upp hur du tar dig till mötet ikväll utan att köra själv.

Går så där att äta. Tungan är inte vad den borde…

Sen fick jag dåligt samvete fast det inte ens är jag som skriver som en idiot. Skrev till en person. Inget allvarligt öht bara för skojs skull. Men de två sista inläggen från honom gav mig verkligen kalla fötter 😞
Så nu känner jag mest för att lägga mig under en sten och stanna där.
Varför kan inte saker få vara lite enkelt och smidigt för?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
313
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 766
Senast: SiZo
·
Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
821
Senast: Lillkin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Föl 2023
  • Sällskapsspel om hästar