Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska försöka inte dricka så mycket 🙏 vill bara må lite bra. Känna mig mig normal och så.
"Förr har jag älskat fyllan. Men något har hänt. Jag gör det inte längre. Den är inte fantastiskt och man är inte på små rosa moln. Den är blaha. Föredrar att vara nykter."
Du har inte lyckats att stoppa ditt drickande idag. Du kommer inte stoppa det på krogen utan fortsätta hälla i dig.

Jag äter soppa. Tomatsoppa mest. Gott och behövs inte tuggas!

Jag har druckit alldeles för mycket eftersom jag är allergisk mot alkohol. Bästa promillen i mig är 0.00%
Trodde inte det skulle bli så här ikväll. Verkligen! Är själv förvånad!

Men nu är det som det är. Målet är fortfarande att sluta dricka helt. Det kan jag kontrollera. Men att dricka ”lagom” det finns inte!

Jag äter soppa. Tomatsoppa mest. Gott och behövs inte tuggas!

Jag har druckit alldeles för mycket eftersom jag är allergisk mot alkohol. Bästa promillen i mig är 0.00%
Trodde inte det skulle bli så här ikväll. Verkligen! Är själv förvånad!

Men nu är det som det är. Målet är fortfarande att sluta dricka helt. Det kan jag kontrollera. Men att dricka ”lagom” det finns inte!
Men stanna hemma då. Svårare än så är det inte.

Far jag vill ju ut? Det är hemma jag alltid druckit mest oavsett
Tror du på allvar att du inte kommer dricka något/"mycket" om du går ut?

Jag fattar att det känns skit för dig att läsa den här tråden just nu pga våra reaktioner, men det är faktiskt ofattbart för oss som läser här och skriver till dig att förstå hur du håller på och hur du blir så självdestruktiv direkt när du druckit. Du är inte schysst alls mot dig själv just nu, men inte mot din partner heller. Eller mot oss..

Tror du på allvar att du inte kommer dricka något/"mycket" om du går ut?

Jag fattar att det känns skit för dig att läsa den här tråden just nu pga våra reaktioner, men det är faktiskt ofattbart för oss som läser här och skriver till dig att förstå hur du håller på och hur du blir så självdestruktiv direkt när du druckit. Du är inte schysst alls mot dig själv just nu, men inte mot din partner heller. Eller mot oss..
Så jag blir alltså mer självdestruktiv direkt jag druckit? Varför ser jag inte det själv för?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
313
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 766
Senast: SiZo
·
Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
821
Senast: Lillkin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Föl 2023
  • Födda -21