Status
Stängd för vidare inlägg.
Förstår om ni tycker jag skriver dumt på de senaste inläggen! Vill bara säga det att det är INTE min mening att vara elak eller förmer eller så. Vill egentligen bara förstå vad som händer

Lugn nu i båten!
Ingen ko på isen osv!

Han har läst men inte svarat än. Är säker på att han redan vet min eh.. geniala plan.

Men ok om jag inte skulle dricka mer då? Inte nu och inte sen? Kan jag få lossads vara en normal person med normala problem en helt vanlig fredag?
Ut och dansa då? Det borde jag väl klara
En normal person dricker inte alkohol kl 10 på morgonen i sin ensamhet, kallar det självmedicinering och sedan tycker att en flaska är lite.

Förstår om ni tycker jag skriver dumt på de senaste inläggen! Vill bara säga det att det är INTE min mening att vara elak eller förmer eller så. Vill egentligen bara förstå vad som händer
Det är ingen som tycker du är ELAK, det är bara sorgligt egentligen . Inget vi säger till dig verkar gå in. Det är massor av saker vi har skrivit till dig i flera veckor. Du måste få hjälp. Du måste berätta läget på riktigt för din sambo och din mamma. De här problemen försvinner inte av sig själva.

Inget konkret alltså utan hur jag skriver?
Ditt beteende syns ju i hur du skriver. Ju fullare du blir desto mer osammanhängande blir du och du får mer och mer självdestruktiva idéer. Det är solklart för alla här, men inte för dig. Det du behöver nu är INTE att gå ut och dansa (och dricka. Du lurar INGEN.), det är att stanna hemma och nyktra till.

En normal person dricker inte alkohol kl 10 på morgonen i sin ensamhet, kallar det självmedicinering och sedan tycker att en flaska är lite.

Detta plus att du försöker övertyga oss om att det är lugnt att du druckit en flaska, du försöker lura din partner, du ursäkter om och om igen ditt drickande och vill ha medhåll att det är ok att gå ut och dricka mer. Den här personen du blir när du druckit är verkligen ingen person jag hade velat umgås med

Tror att de flesta som kommit i kontakt med missbrukare tidigare ser samma beteende i dig nu som missbrukare oftast visar upp.

Dricka för att döva känslor, inte kunna sluta, absolut vilja gå ut på stan (för att få mer sprit), total avsaknad av självinsikt — allt detta är så typiskt för den som håller på med missbruk.

Om du fått tre månaders körförbud och varit på sjukhus så är det av en anledning: din kropp behöver vila.

Du behöver lära dig att starka känslor inte är farliga. Ingenting hemskt händer fast man känner starka känslor.

@karamelldrottningen Jag blir så provocerad av dina senaste inlägg att jag nog sätter tråden på ignore. Både vad du väljer att utsätta din sambo för, och att du ens funderar på att köra bil? Helt bisarrt. Väx upp och ta tag i dina bekymmer istället för att utsätta omgivningen för dom. Du har ju tappat greppet fullständigt.

Kära @karamelldrottningen. Jag önskar mer än något annat just nu att du ska må bra och ha ett gott liv där alkoholen inte håller dig i ett järngrepp. Jag förstår att det är svårt och att du ska ta dig igenom detta utan bakslag är en utopi. Det är mänskligt med bakslag.

Nu kommer dock ett ”men”.

Du skrev tidigare i tråden om ditt nyktra jag:
Men jag är rädd.
Den roliga, vänliga, sympatiska karamelldrottningen kommer hon att försvinna helt?
När jag är nykter är jag ens någon då? Finns det något att leva för?

Du är rolig, snäll, varm, klok och sympatisk när du är nykter. Men det bleknar en hel del när du dricker. Du tänker på allvar att du ska lura ut din partner på stan för att du ska få dricka. Förstår du magnituden av vilket svek det är? Jag tror att den enda som tycker att du är charmigt rolig och påhittig när du dricker är din alkoholberoende hjärna, som gör allt i sin makt för att lura dig.

Gå på ett AA-möte! Nu! ❤️

Läs tråden i morgon, så kommer du se det konkreta. Du skrev förut att det inte är samma känsla längre att vara full, det är för att du blivit medveten om att du har problem, du vet att du inte kan dricka, inte ett glas. Förstår att det känns skit och orättvist.

Bli nykter handlar inte bara om att sluta dricka, du kan vara nykter på vita knogar under lång tid. Men genom att ta hjälp kring varför du dricker så kommer du må så mycket bättre. Alkoholism är är en dödlig sjukdom, ta mer hjälp!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
313
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 766
Senast: SiZo
·
Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
821
Senast: Lillkin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Föl 2023
  • Födda -21