Status
Stängd för vidare inlägg.
Min plan just nu är att lura ut partner till stan. Så jag kan dricka något glas till :angel:
Han lär väl genomskåda mig som vanligt men det är iaf planen.

Ja jag borde vara vuxen människa och säga att nu är det nog men så förnuftig är jag tydligen inte
Jag bara skakar på huvudet åt det här. Och det gör du förmodligen imorgon också. VARFÖR vill du försöka försätta din stackars partner i den sitsen? Och jag antar att du nu har druckit upp även flaska nummer två eftersom du är på jakt efter mer?

:meh:Min plan just nu är att lura ut partner till stan. Så jag kan dricka något glas till :angel:

Ja jag borde vara vuxen människa och säga att nu är det nog men så förnuftig är jag tydligen inte
Men skärp dig. Här försöker helt okända människor hjälpa dig och du svarar så här. Tyckte du att du var lite rolig nu eller?

Går så där att äta. Tungan är inte vad den borde…

Sen fick jag dåligt samvete fast det inte ens är jag som skriver som en idiot. Skrev till en person. Inget allvarligt öht bara för skojs skull. Men de två sista inläggen från honom gav mig verkligen kalla fötter 😞
Så nu känner jag mest för att lägga mig under en sten och stanna där.
Varför kan inte saker få vara lite enkelt och smidigt för?
Livet ÄR inte enkelt och smidigt. Vet inte varför.

Vin och alkohol är totalt jäkla överskattat.
Vin OCH alkohol???
Hur många gånger ska vi påpeka att vin, cider, likör och what ever ÄR alkohol.

Att skilja på dem som du gör är märkligt och kontraproduktivt.
Jag hör folk prata om vin och sprit. Men alkohol är de.

Men överskattat är det definitivt för dig. Det ska över huvud taget inte finnas i ditt liv.

Nu kommer en ny abstinens. Ta dig igenom.
OCH GÅ PÅ MÖTEN.
:heart

Förr har jag älskat fyllan. Men något har hänt. Jag gör det inte längre. Den är inte fantastiskt och man är inte på små rosa moln. Den är blaha. Föredrar att vara nykter. Men inte må dåligt. Vill vara nykter och må bra.

Hur svårt ska det va???!!!
Skriver inte hur mycket jag druckit nu för det är dumt. Vill inte göra någon arg. Inte mig själv eller någon av er ❤️

Jag vill ju leva ett bra liv. Inte så här. Nu ljuger jag för alla igen. Ok ingen som har frågat men ändå. Kanske mina bästa vänner läser här och tänker nånting. Inte vet jag!
Älskar er och ingen kan göra något ❤️
Den ändå som kan göra något är jag. Steg 1 ehh…
Drick lite till.
Nej jag menar sluta drick! Men hälla ut MAMMAS vin det händer inte!!
Ja, vi ser att du druckit. Du fylleskriver igen.
Sluta nu. Heja!

Lugn nu i båten!
Ingen ko på isen osv!

Han har läst men inte svarat än. Är säker på att han redan vet min eh.. geniala plan.

Men ok om jag inte skulle dricka mer då? Inte nu och inte sen? Kan jag få lossads vara en normal person med normala problem en helt vanlig fredag?
Ut och dansa då? Det borde jag väl klara

Går så där att äta. Tungan är inte vad den borde…

Sen fick jag dåligt samvete fast det inte ens är jag som skriver som en idiot. Skrev till en person. Inget allvarligt öht bara för skojs skull. Men de två sista inläggen från honom gav mig verkligen kalla fötter 😞
Så nu känner jag mest för att lägga mig under en sten och stanna där.
Varför kan inte saker få vara lite enkelt och smidigt för?

Min plan just nu är att lura ut partner till stan. Så jag kan dricka något glas till :angel:

Två supertydliga inlägg som visar på att du är alkoholberoende och att alkohol ALDRIG varken gör dig till någon "bättre version" på något vis (som du funderade över tidigare i tråden) utan bara gör att du tar rakt ut dåliga beslut och förstör för dig själv och de som står dig nära.

100% inget du behöver i ditt liv, väldigt tydligt!

Lugn nu i båten!
Ingen ko på isen osv!

Han har läst men inte svarat än. Är säker på att han redan vet min eh.. geniala plan.

Men ok om jag inte skulle dricka mer då? Inte nu och inte sen? Kan jag få lossads vara en normal person med normala problem en helt vanlig fredag?

Nej, du får först ens börja ta tag i dina grundproblem innan du ens har förmågan att börja "låtsas vara normal". Been there, kämpar på själv 😅

Lugn nu i båten!
Ingen ko på isen osv!

DU ÄR FULL.

Inga kloka vettiga tankar kommer i fylla.

Och jo, kon är på isen. En hel flock kor.

Lugn nu i båten!
Ingen ko på isen osv!

Men du missar poängen lite, oavsett om han inte nappar på betet så är det elakt att ens sätta honom i den sitsen.

FÖR I HELVETE.

Ja, det är missbrukaren i dig som pratar men också... Ditt förhållande, personen som du älskar och som stöttar dig. Du sårar och driver bort honom med detta beteende vilket jag är 100% på att du inte vill. Du vill leva ett liv med honom, ha en familj. Att lura honom skadar erat förhållande och dina övriga planer med livet.

Skrev att vill du dricka kan jag köra. Men kom på att det kanske inte är helt lysande heller. Dels får jag inte köra på 3 månader och dels har jag druckit lite :banghead:
Om inte annat så hoppas jag att du kan gå tillbaka i den här tråden och läsa om hur snabbt det går från normalt nyktert resonerande (som förvisso också är en kamp för dig, försöker inte förminska det) till batshit crazy-resonerande på några timmar när du druckit.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
313
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 766
Senast: SiZo
·
Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
821
Senast: Lillkin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Föl 2023
  • Sällskapsspel om hästar