Status
Stängd för vidare inlägg.
37 dagar klarade jag av. Det är lång tid. Nästan en hel livstid.
Dricker vin. Inte mycket. Smuttar bara. Måste berätta för mamma om mina problem. Det är ju hon som köpte den. Har känt på den innan. Nästan helt full var den.

Det är inte så gott som jag minns det. Jag borde klara av ett liv utan alkohol. Det jag gör just nu är självmedicinering.
Funderar hur jag ska lägga upp det. Samtidigt kanske jag bara fått för mig att jag är alkoholist. Problemen kanske sitter nån annanstans?

Det du gör hela tiden när du dricker är att du självmedicinerar. Du är alkoholist och att du dricker för att du inte inte längre klarar av att låta bli att dricka. Använd inte sorg som en ursäkt att du dricker. Det är en rationalisering och en mycket dålig ursäkt och orättvist mot hästen du sörjer att använda det som en ursäkt.

Det kan kännas som att det inte är så gott som du minns det och att du tänker att det därför blir lätt att avstå nästa gång, men din hjärna kommer snart att börja ropa högt efter mer alkohol.

De tog graviditetstest på akuten. Verkar vara standard men jag blev ändå ledsen. 0,2 hade jag och 5 och under är alltså icke gravid. Så mer icke gravid än mig är ju svårt att vara. Och mest irriterad och ledsen blev jag att partner verkade tycka det var skönt. Eller komiskt. Att det var så lågt. Han var med hela tiden.
Känner mest att skita i allting. Någon vidare bra mamma är det ytterst tveksamt om jag skulle bli. Hela livet känns så sorgligt.

De tog graviditetstest på akuten. Verkar vara standard men jag blev ändå ledsen. 0,2 hade jag och 5 och under är alltså icke gravid. Så mer icke gravid än mig är ju svårt att vara. Och mest irriterad och ledsen blev jag att partner verkade tycka det var skönt. Eller komiskt. Att det var så lågt. Han var med hela tiden.
Känner mest att skita i allting. Någon vidare bra mamma är det ytterst tveksamt om jag skulle bli. Hela livet känns så sorgligt.

Du kanske skulle fokusera på ditt beroende innan du bestämmer dig för att bli mamma.

Att din partner verkad tycka att det var skönt behöver ju för det första inte vara en korrekt iakttagelse, och om det vore korrekt så är det väl ganska rimligt att tänka att det skulle vara en extra svår och turbulent tid att genomgå en graviditet för dig nu liksom :)

Det är jättesvårt att sluta nu. Måste vara bland det tydligaste tecknet på alkoholism? Eller?
Trodde faktiskt jag skulle hålla mig till bara något glas men det går inte 😞
Precis. Det där är solklart att det är missbruk när man inte kan sluta. Jag har haft samma sak när jag mått så illa men ändå fortsatt äta, för jag kunde inte sluta. Det är också ett missbruk.

Det är jättesvårt att sluta nu. Måste vara bland det tydligaste tecknet på alkoholism? Eller?
Grejen är väl att du verkar ha druckit för att du var ledsen nu, och... nog för att det hade varit ett lika dåligt sätt att rationalisera drickandet om du istället hade sagt "ville bara ta ett glas till maten för att det är gott" men om anledningen till varför du dricker är just att du är ledsen, vill döva, varför trodde du då att det skulle funka med bara något glas?

Du kommer dra i dig (minst) en flaska vin vid lunch en fredag för att du inte klarar av att sluta och försöker fortfarande övertyga dig själv och andra att du inte är alkoholist.

Du har fortfarande undanflykter och ursäkter för att slippa göra jobbet.

Det viktigaste för dig just nu (tror jag) är att du inte ser detta som ett misslyckande som gör att du lika gärna kan dricka upp den andra flaskan också. Och köpa fler till helgen. Eftersom "det ändå är kört".

Det är det inte. Nu behöver du ta fram viljestyrkan och stanna här och nu. Släng/häll ut/be partnern hämta den andra flaskan och sätt sedan stopp. Det här dippen är inte slutet OCH heller inget go-ahead för att dricka en period till. Du gjorde ett misstag, gör inte om det.

Det viktigaste för dig just nu (tror jag) är att du inte ser detta som ett misslyckande som gör att du lika gärna kan dricka upp den andra flaskan också. Och köpa fler till helgen. Eftersom "det ändå är kört".

Det är det inte. Nu behöver du ta fram viljestyrkan och stanna här och nu. Släng/häll ut/be partnern hämta den andra flaskan och sätt sedan stopp. Det här dippen är inte slutet OCH heller inget go-ahead för att dricka en period till. Du gjorde ett misstag, gör inte om det.
Just nu tänker jag ingenting. Låter konstigt men det är sant. Tänker inget. Bara gör. Gör inte så mycket.

Ska fokusera på ett nytt och nyktert liv imorgon

Du kommer utan någon som helst tvekan att bli en bra mamma. När du inte har ett aktivt drickande.

Fråga dig själv om ett barn verkligen förtjänar en mamma som är missbrukare. Gör ett barn det? Vill DU utsätta ett barn för allt vad det innebär, allt trauma det blir? För det blir en traumatisk uppväxt med en sådan förälder. Jag blir arg när du tänker egoistiskt på dig själv och inte på hur det är för ett barn i en sådan situation, du har ingen rätt att skapa ett barn till ett sådant miserabelt liv!

Barn får ske när du är nykter alkoholist. Då kan du ge ett barn precis en sådan mamma det behöver och förtjänar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
313
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 766
Senast: SiZo
·
Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
821
Senast: Lillkin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Föl 2023
  • Sällskapsspel om hästar