Sv: Akvarietråden
kl
länge sedan jag var här inne.. har en liten fundering, mitt akvarium sköter sig själv typ, iaf vad det ser ut som, jag gör vattenbyten då jag ska, ger växterna lite näring en gång i månaden, men kan man på nått sätt se om ett akvarium inte mår bra?
fiskarna lever och frodas för övrigt!
här är en bild, jag tror fiskarna tycker det är mysigt med alla växter de kan gömma sig i.
växterna växer så det knakar för övrigt, får slänga en del då de blir för många, de är mest de gräsaktiga jag får slänga, för de förökar sig som tusan
.
hade en besvärlig bakterie i akvariet för... är det ett år sedan nu....
den bakterien åt typ upp fiskarna, de fick sår och sådant.. den gav sig på zebrafiskarna mest! de var de som dog ut, en efter en till bara en stackare lämnades kvar, så jag väntade och väntade, men bakterien som angrep aldrig den överlevaren, tiden gick och det hände ingenting, så nu har jag skaffat några zebrisar till, de klarar sig, så jag misstänker att bakterien mystiskt försvann (tur det!)
måste också tillägga att när det kommer till alger så,, det är typ inga som man stör sig på, det som man ser är lite mörka alger som sitter på bladen (syns på bilden) annars ingenting.. (som man kan se då)
vad tror ni, mår akvariet bra? ^^