Sv: Akvarietråden
Får man lov att ställa frågor?
Jag ska flytta hemifrån inom en inte alltför lång tid och är då riktigt sugen på ett akvarium! Vi har ett här hemma nu, 8:a kantigt på ca 140l med slöjstjärtar och lite andra småttingar i, jättefint!
Men jag vill ha ett ganska litet akvarium, kommer förmodligen att bo i en 2:a och då ska det få plats i vardagsrummet är det tänkt, mamma säger att det betyder otur att ha ett sovrummet
Vill gärna ha en sån där tjusig bänk som sitter ihop med akvariumet, kan man ju ha mat osv i själva skåpet!
Men nu till frågan, vad ska jag ha för fiskar? Är GALET förtjust i Guppys men vill absolut inte ha en jäkla massa inavelsfiskar, och jag kommer knappast ha varken tid eller intresse för att ha massa olika kar för att byta över hanar och honor, även om jag gärna velat!
Vill gärna ha svart sand och mycket färg, gillar även silverhajar och såna där orangesvarta hajliknande fiskar, vi har 1 sån tjockis i vårt akvarium hemma nu, vi tog över honom från en släkting, han verkar trivas riktigt bra och växer hela tiden!
Hur löser jag detta?