Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det kan inte vara från substratet om någon rör runt där? Det brukar se lite dammigt ut i vårat kar precis efter vattenbyte också.Tycker förövrigt att det ser ut som "damm" i mitt 200L. Syns i de mörka partierna ovanför amanoräkan på bilden ovanför också. Det flyger runt massor av "damm", utan att jag riktigt förstår varför. Inget liknande i de andra akvarierna. Är det någon spännande alg eller liknande? Alla vattenvärden utmärkta.
Känns inte så... men kanske? De enda som kan tänkas röra omkring i sanden är räkorna. Har inga bottenlevande fiskar. Ska nog ge det någon dag och sedan göra ett större vattenbyte om det inte ger med sig, och då kanske passa på att få loss slangarna till filtret också... Nu kan jag ändå inte göra så mycket, har ett sår på högerhanden som jag inte vill blöta ner.Det kan inte vara från substratet om någon rör runt där? Det brukar se lite dammigt ut i vårat kar precis efter vattenbyte också.
Vad menar du med matta?Det ser väldigt slitigt ut? Vad är mattan på ytan? Tror malar skitar ner mycket. Ta bort mattan på ytan, rengör filter och gör ett vattenbyte
Jag förstår inte riktigt bilden? Vad är det bruna bakom luftbubblor?Vad menar du med matta?
Jag rengör filtret en gång i veckan.
Det här är uppifrånJag förstår inte riktigt bilden? Vad är det bruna bakom luftbubblor?
Så liten fisk är det mest humana att bara krossa den.I mitt akvarium har det inte hänt något särskilt på länge. Bebisfiskarna flyttar hemifrån nästa vecka, eller vi behåller nog 3-4 st. Pga ett missförstånd fick fiskarna dubbel matranson på semestern så det blev rätt mycket alger. Men det är påväg att hämta sig.
Men min lille neontetra som var alldeles blek på mitten har nu dessutom blivit helt krokig . Den uppför sig inte annorlunda än de andra (fast den är lite mindre), är pigg och lika glupsk, men jag undrar om jag ska avliva den för säkerhets skull? Tänk om den lider? Vad tror ni? Hur avlivar man fiskar på ett humant sätt?
Visa bifogad fil 152577