Vilken dag...
Jag hann aldrig ta ur min Dario-hane i förmiddags, hade för bråttom iväg till allt möjligt. Väl hemma igen så hittade jag honom inte och antog att räkorna ätit upp honom. Men nej, jag har hittat honom, vid liv! Han var inte alls död även om han såg ut så. Däremot är han smal och blek. Måste verkligen försöka få honom att äta
Vet inte om guppy-yngel kan vara små nog..? Vad tror du
@Scandi? Känns elakt att ens fundera så, men jag har typ en miljard guppy-yngel, och skulle han vilja äta några av de minsta så kanske han i alla fall klarar sig till på måndag när jag är ledig och kan ta mig till en butik som säljer levande föda. Nu jobbar jag hela helgen och kan inte få tag på något.
Sedan fick jag ju ett helt gäng skräpräkor av vännen jag hjälpte idag. Herrejösses så många det var! Men, vännen råkade även slänga ner en väldigt ung guppy. Först tänkte jag bara låta honom vara här tills vi ses igen så att hon kan få tillbaka honom, men när han väl var stilla en kort stund så kunde jag se att han är ganska rejält krokig
Pratade med vännen och vi bestämde att jag ska avliva honom.
Just nu är jag bara less. Jag funderar på hur jag ska göra om min akvariehörna och leker lite med tanken på att ha några tetror tillsammans med mina praecox, för att kunna ha mer än en sorts fisk och ändå ha något som lyckas få mat när praecoxarna kastar sig runt som galningar... Vill ha något enkelt och tåligt men ändå fint att titta på.