De gamla växterna (på rötter) fick flytta till stora karet och jag har köpt två nya som jag ska plantera imorrn eller nåt. Jag missade att jag nog borde ha köpt en sån ventil till nya pumpen för att justera luftflödet. Det nya filtret med syresten i är så liten att den liksom flyter som syns på bild, skulle varit lite mindre sprutt på luften.
Blev också förvånad över hur högljudd den är! Tidigare hade jag ju ett Aquael filter med sugpropp som inte var speciellt bra men iaf väldigt tyst. Denna är en en Aqua Nova NA-100 pump och den kostade iofs 110 kr så förväntningarna borde kanske varit därefter men den är så liten! (syns nere i vänster till bild, den lilla gröna lådan) så trodde inte den skulle låta så pass mycket som den gör.
Nu är ju detta kontoret och man har alltid headset på och ofta något ljud i (för att inte tala om min älskade sambos mekaniska tangentbord som har en ljudnivå på ungefär 700 decibel) så det är inte överdrivet störande egentligen men hade det varit typ ett sovrum hade det varit ett problem.
Vattnet är väldigt smutsigt på bilden, har precis dammsugit lite i karet, fyllt mer vatten osv.