Akvarietråden IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
11 st Red Galaxy Tigers blev det ju också. Jag är så nöjd med dem redan, så mycket roliga prickar och fina röda nyanser. <3

1an:
01an152509.webp

Har hittat en riktigt regnbågsfisk-nördig grupp på facebook, där även några av de mest kända regnbågsfisknördarna finns med (bland annat Gary Lange som även fått en fisk uppkallad efter sig). Det finns otroligt mycket att lära sig! Tex har jag bara idag fått lära mig om att det finns olika "linjer" av praecox, något som jag inte ens hört talas om innan. Mina verkar höra till den nyare linjen, inte lika "korta och höga", lite mer färgglada. Sedan har jag fått se bilder på sorter jag inte ens visste att fanns, har läst massor av intressant om hur folk odlar regnbågar osv. Känner mig otroligt pepp på att göra några mer seriösa odlingsförsök på alla mina fiskar nu :rofl:

OM jag lyckas med regnbågsyngel, då kommer jag nog avveckla guppyakvarierna och ha dem som yngelkar till regnbågarna istället. För en sak är säker, om man inte gör allt i sin makt för att rädda rommen från regnbågarna, då blir den uppäten snabbare än man hinner blinka.. Och små yngel kan säkert leva farligt de också. Förstår inte hur de där tokiga fiskarna lyckas föröka sig i vilt tillstånd... Gissar att det fungerar pga stömt vatten som spolar bort rommen till tryggt område eller något. Men jag älskar de där knäppa fiskarna.

Här kan man se anledningen till att jag började lära mig mer om mina praecox: på alla bilder och alla beskrivningar så har de enfärgad kropp. Mina honor har, i visst ljus vid vissa tider på dygnet, smala ränder längs kroppen. Började fundera på om de är korsningar, men så verkar det ändå inte vara :)
praehona1.webp

Video-Capture-20240610-223012.jpg
Babaultisarna har blivit rätt tuffa/obrydda i 112an. Jag hade nog själv blivit rätt skraj om en Dario som var större än mig kollade på mig såhär: :nailbiting:
20240610_221249_1_3.gif

Det hjälper väl att dariosarna noga överväger om saker och ting är ätbart innan de hugger så det är nog sällan de faktiskt naffsar på dem = trygga räkor. :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Djur Ännu en gång har vi lyckats fylla vår akvarietråd med 2000 inlägg och det är därmed dags för tredje delen av bukes blötaste serie...
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
107 370
Senast: Red_Chili
·
Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 957
Senast: TinyWiny
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 369
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har alltid (typ så långt tillbaka jag kan minsann) upplevt mig själv som lite udda och annorlunda. Blev mobbad för det genom hela...
Svar
3
· Visningar
1 177
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka