Så trött på detta nu, och mig själv.
Vi var på djuraffären idag för att köpa en ny fisk. De hade en kampfisk inne som varit inne i två veckor. Jag tyckte han liksom såg lite slö ut? Var bara vid ytan i ett hörn och toppfenan såg lite dålig ut. Han såg inte helt pigg ut helt enkelt.
Tjejen i butiken sa att han varit frisk i de två veckor de haft honom och att det med fenan nog berodde på att vattnet blivit lite för kallt i alla karen under en tid i samband med ett strömavbrott och att det var därför. Hon frågade om vi ville ha honom och jag tänkte att kanske han kan bli piggare i ett bättre kar.
När vi kom hem låg han bara på botten av påsen, trodde han var död men provade hälla ut i karet, han sjönk som en sten till botten. Väl där rörde han sig lite så tror inte han är död men lär vara det när som helst.
Jag är arg på mig själv för att jag köpte en fisk jag inte tyckte såg helt hundra ut. Jag är less på att det känns som att vi blev pålurade en sjuk fisk. Jag sa ju att jag tyckte det såg skumt ut men när personalen intygar att det är okej så vill man ju lita på det? Jag är också trött på att Arken köt upp den här butiken väldigt nyligen så nu tar de inte kundbeställningar på fisk längre för de "ska se över lönsamheten på fisk", bara en tidsfråga innan det försvinner alltså.
Så då får jag dessutom nästan 14 mil till närmaste butik som säljer fisk.. Det är som att all glädje över den här hobbyn bara sugits ut mig men jag har spenderat för mycket tid och för mycket pengar för att ge upp.. Önskar just nu att jag aldrig köpt det stora karet till att börja med. Som för övrigt fortfarande står tomt.. Hade tänkt beställa fisk till det idag men det gick ju som sagt inte. Härlig start på helgen och slutet på min semester