Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det ska inte vara någon fara. Det enda problemet är väl att gammalt torrfoder inte har några vitaminer kvar typ, de börjar försvinna så fort man öppnar burken/påsen så i gammalt foder är det inte mycket kvar men med varierad diet spelar det nog ingen större roll.Hur tänker ni angående att ge fiskarna mat med passerat bäst före-datum? Lika som till människor att det är ok bara det inte luktar/ser allt för skumt ut?
Så tjusiga, fint med mycket vitt! Scalarena med, de ser väldigt eleganta ut. Vilken sort är det?Och tre dalmatiner-molly. Så fort jag närmar mig akvariet simmar de upp till ytan. Vet inte om de är rädda eller förväntar sig mat.
Visa bifogad fil 144509
Pterophyllum scalare ska det vara.Så tjusiga, fint med mycket vitt! Scalarena med, de ser väldigt eleganta ut. Vilken sort är det?
Jag har i seachems gh+. Finns kh pluss också. Men jag läste att det förkortade livstiden på soilen så jag låter KH vara noll. Har sett att andra har i snäckkross till hönor.Hur brukar ni göra för att höja pH något i era kar? Jag mätte i morse och det lägsta värdet stickan visar är 6.8 och jag tycker min gula nyans är något ljusare än den så gissar på att det ligger runt 6 eller strax över. Vi har extremt mjukt vatten här så förvånar mig inte.
Så söt. Så himla kul att du fått yngel på dina fina honungsguramis!Jag har i seachems gh+. Finns kh pluss också. Men jag läste att det förkortade livstiden på soilen så jag låter KH vara noll. Har sett att andra har i snäckkross till hönor.
Mitt lilla yngel Visa bifogad fil 144519
Och tre dalmatiner-molly. Så fort jag närmar mig akvariet simmar de upp till ytan. Vet inte om de är rädda eller förväntar sig mat.
Visa bifogad fil 144509
VackraEn annan liten hane som har en fläck på stjärtfenan, den har sett ut såhär sen den började färga ut så jag tror bara det är en väldigt pigmenterad fläck?
Visa bifogad fil 144552
Ingen av hanarna ser exakt likadana ut, alla har lite olika ränder och fläckar, vilket är kul för jag vill gärna kunna se skillnad på dem.
Pygme gurami var det dockKöpte lite fler dvärg rasbora och dvärg gurami på Zoo.se i torsdags
Så nu har jag ett rejält gäng
Mina "gamla" rasboror har lyckats med att yngla sig i början på året