Hanen flashar sina färger och dansar för honan som dödsstirrar på mig. Maaaaat. Hon är den fisk som är socialast
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
OkVanliga panda
Vad är anledningen till att du vill höja? Köper du fisk i närliggande butik har de troligen liknande vattenvärden och då är det ju sådana värden som fiskarna är vana vid. Köper man inte vildfångad fisk borde det inte vara ett problemHur brukar ni göra för att höja pH något i era kar? Jag mätte i morse och det lägsta värdet stickan visar är 6.8 och jag tycker min gula nyans är något ljusare än den så gissar på att det ligger runt 6 eller strax över. Vi har extremt mjukt vatten här så förvånar mig inte.
För arten (kampfisk) ahr jag förstått det som att bra pH range är mellan 6.5-7.5 och jag är lite rädd att det är lägre än så.Vad är anledningen till att du vill höja? Köper du fisk i närliggande butik har de troligen liknande vattenvärden och då är det ju sådana värden som fiskarna är vana vid. Köper man inte vildfångad fisk borde det inte vara ett problem
Jag har lågt pH, och kh/gh. Vet inte om jag har tur eller inte, men mina skräpsnäckor trivs och förökar sigFör arten (kampfisk) ahr jag förstått det som att bra pH range är mellan 6.5-7.5 och jag är lite rädd att det är lägre än så.
Jag har tyvärr ingen närliggande djurbutik alls förutom arken, denna fisken är köpt några mil härifrån. Osäker på var de får sitt vatten i den kommunen men där jag bor är det från en närliggande sjö.
Kan ju heller inte ha snäckor. Jag fick ju lite skräpsnäckor med flytväxterna som jag ser ibland, vet inte om de dör "naturligt" eller om Åke äter upp dem ärligt talat men deras skal är nästan helt genomskinliga vilket jag misstänker har att göra med att KH/GH är så lågt att det inte ens är mätbart.
Funderade på om jag borde ha i lite snäckskal? Skulle kunna öka hårdheten något och i sin tur ge lite högre pH. Samtidigt om ni inte tror det är någon fara är det nog bra att inte mixtra för mycket eftersom volymen bara är 30 liter känns det som att det lätt blir obalans