Har satt i en del växter i mitt 200L, tänker att jag börjar med några, fyller upp med vatten, ser hur det ser ut och därefter planterar mer. Ena växten jag köpt är väldigt ömtålig, stjälkarna går sönder bara man tittar på dem ungefär. Hoppas att den mår bra i akvariet ändå, för fin är den! Sedan har jag enormt mycket cryptocoryne, så lite sådant blev det också. Ska senare kolla vad som ser bra ut i de andra akvarierna och ta lite därifrån.
Håller också på och flyttar över siameserna till 110an. De har varit så små och gått i mitt 54L med luminatus, men nu börjar de bli lite större och algproblemen är borta i det akvariet, så nu blir det uppgradering och så får vi hoppas på att de fortsätter vara glupska i sin nya bostad.
Testade förresten med fryst daphnia till fiskarna. Well. Även det är för stort för mina luminatus och för trådfenorna. Praecoxarna och guppysarna åt med god aptit. Det är svårt att hitta mat som är tillräckligt liten för de små regnbågarna! Cyclops fungerar, och krossade flingor.