Har insett att mina två äldsta yngel nog inte(!) är från favorithanen. Hade helt glömt att det föddes några få yngel redan innan hanen fick träffa sina honor
Jag gillar dem, men de båda ska nog få flytta till en bekantings hem snart. Hon har ett 240L med lite all möjlig småfisk i, bland annat guppys. Igår tog hon mina tre endlerkorsningar och blev jätteglad åt dem, och jag är glad åt att inte längre ha dem
Nu är det bara regnbågar i 110an och det ser så mycket bättre ut. Eller ja, räkor och sandsnäckor är ju också där såklart, men inga fiskar mer än regnbågar. Jag fick förövrigt ett helt lass med sandsnäckor i utbyte mot guppysarna, hon hade invasion av dem och ville inte gärna ha det så, så hon fångade upp en drös och gav mig. Jag älskar ju dem och vill absolut ha fler nu när mitt 200L ska komma igång.
Fick förövrigt se en ny intressant fisk på zoopet idag. "Spräcklig sötvattensspigg" heter den (
https://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=2874) och precis som allt annat jag fastnar för så kommer den från Oceanien
Har inte sett den irl dock. Vet inte om den är ovanlig eller om jag varit blind? Kanske skulle ta en titt på Akvarielagret...
Såhär ser ena stor-ynglet ut idag