Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Funderar på om det skulle hjälpa att byta till en filterpatron som är grövre för får inte riktigt rent den ena filterpatronen,kramar ur i akvarievattnet när jag gör vattenbyte. Idag 2 dagar efter vattenbyte är flödet rejält nedsatt igen. Måste rengöra filterna imorgon igenHar ett ytterfilter i 200 karet, + 3 små innerfilter pga mkt fisk
Jag får städa innerfilter i stora karet en gång i veckanFunderar på om det skulle hjälpa att byta till en filterpatron som är grövre för får inte riktigt rent den ena filterpatronen,kramar ur i akvarievattnet när jag gör vattenbyte. Idag 2 dagar efter vattenbyte är flödet rejält nedsatt igen. Måste rengöra filterna imorgon igen
Som det är nu får jag städa mina varannan till var tredje dag, vilket känns helt vansinnigt då det förut räckte med 1 gång varje/varannan vecka.Jag får städa innerfilter i stora karet en gång i veckan
Vad använder ni för filter? Har 112 l med ett eheim aquaball och ett filter från ett juvelakvarium pga mycket fisk, men känner att de täpper igen på nolltid och cirkulationen minskar drastiskt.
Ja mitt aquaball är upp till 180 liter, funderar på att byta till större, juwelfiltret är till över 100 liter också...Kanske ska köpa ett mer överdimensionerat och sen ett pumphuvud/streampump just för cirkulationen.Jag kör med rejält överdimensionerade filter, tycker ofta att den satta nivån är lite väl lågt. Så i mina 112 liters har jag filter från eheim powerline, minns inte exakt vilket men det ska vara till för akvarium från 200 liter och uppåt. Behöver inte göra rent dem ofta
Har innerfilter i de 6 andra karen, där städar jag varje/varann veckaSom det är nu får jag städa mina varannan till var tredje dag, vilket känns helt vansinnigt då det förut räckte med 1 gång varje/varannan vecka.
samma här. Egentligen ska mitt ytterfilter klara 350 liter, men jag har 3 små innerfilter i med, ett 50 liters, ett 80 och ett 100Jag kör med rejält överdimensionerade filter, tycker ofta att den satta nivån är lite väl lågt. Så i mina 112 liters har jag filter från eheim powerline, minns inte exakt vilket men det ska vara till för akvarium från 200 liter och uppåt. Behöver inte göra rent dem ofta
brukar finnas ibland på TraderaJag har ett filter upp till 120l i mitt 65l kar. Städar det kanske en gång i månaden/varannan månad max.
Det beror förstås på vilken typ av fisk man har och hur mycket bös det blir också.
Är det någon här som kör med PMDD förresten och som kan tipsa mig om en återförsäljare? Här i uk verkar det helt enkelt inte vara en grej. Jag har provat flera olika gödningar nu och inget är lika bra!
Har köpt från pmdd.nu för något år sedan och fiskfoder.se i höstas.Jag har ett filter upp till 120l i mitt 65l kar. Städar det kanske en gång i månaden/varannan månad max.
Det beror förstås på vilken typ av fisk man har och hur mycket bös det blir också.
Är det någon här som kör med PMDD förresten och som kan tipsa mig om en återförsäljare? Här i uk verkar det helt enkelt inte vara en grej. Jag har provat flera olika gödningar nu och inget är lika bra!
Tack så mycket! Det var PMDD.nu jag alltid köpte för innan, jag fick helt hjärnsläpp nu bara.Har köpt från pmdd.nu för något år sedan och fiskfoder.se i höstas.
Vad jag förstått så blir de lata med åldern, men otocinclusar ska vara bra. Annars i med fler växter så ska det balansera upp sig. Blev av med mina alger när jag skaffade fler växter samt tog bort de som var värst drabbade. Har inte ens fläckar på mina anubias längre. Plus att jag har många ancistrus yngel som hjälper tillHar fått tofsalger i mitt stora kar. Det sitter på jättevallens blad och utsuget på innerfiltrena.
Borstar bort de alger som sitter på filtrena. Nyper bort alla blad med alger på. Ändå kommer det nya hela tiden.
Akvariefolk har tipsat om siamesiska algätare. Men hört både bu och bä om dem
Har ancitrusar i redan, men de börjar bli lite stora nuVad jag förstått så blir de lata med åldern, men otocinclusar ska vara bra. Annars i med fler växter så ska det balansera upp sig. Blev av med mina alger när jag skaffade fler växter samt tog bort de som var värst drabbade. Har inte ens fläckar på mina anubias längre. Plus att jag har många ancistrus yngel som hjälper till