åksjukepiller?

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Tokmaja

Till barn och till mig som ammar.
Kan man äta vanliga "piller", såg att det även fanns tuggummi nu, verkar ju bra!
Men vi ska åka långt nästa helg och sonen har börjat visa tecken på åksjuka om han ritar eller läser i bilen (både jag och "farmor" är åksjuka så jag är ju inte förvånad...) och något måste han ju kunna göra när vi ska åka i flera timmar...
Finns det något att ge en 4:åring?
Piller kan ju kanske vara svårt att få i honom, men det finns plåster va? Tuggummi tuggade han första gången i går så det är kanske heller ingen bra idé..

Nån som vet?

Och är det som sagt på nått sätt farligt för mig som ammar att äta, eller tugga??
Vore skönt om jag kunde underhålla sonen lite under resan, utan att behöva spy varannan kilometer typ.. :smirk:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Finns så mycket kloka människor här så jag vill fråga, kanske finns något man kan göra som man inte har tänkt på. Min väninna levde...
Svar
14
· Visningar
3 263
Senast: krambanan
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 239
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Det blev lite långt...hade nog lite behov av att ösa ur mig... Min mamma ska till Soc imorgon då fadern till min nioåriga bror begärt...
Svar
8
· Visningar
1 769
Senast: tipex
·
Övr. Barn Jag och mina barns far är skilda sen snart två år tillbaka. Barnen (nu 4 och 8 år) har bott varannan vecka hela tiden, och jag måste...
2
Svar
24
· Visningar
2 964
Senast: Brisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp