Åkesson hos Skavlan

Han har varit sjukskriven för utbrändhet och depression... Då är det ju självklart att man "bara" struntar i att sätta sej in i alla delar av vad FK anser ? ELLER INTE !!!

I det här fallet tog han "time out" istället för att störta ett plan med människor i Alperna... För JA så irrationellt tänker deprimerade människor... Så jo då är det ju självklart att man tar reda på ALLA ekonomiska regler först :banghead:
Sjukdomsinsikten för vad utbrändhet och depression gör med en människa är VÄLDIGT utbredd i Buke UTOM när det kommer till JÅ ... För HAN borde ju veta bättre :confused:

Jag har full förståelse för att en kan krascha bortom all kontroll. MEN,

1. I detta fall finns en hel partiorganisation som har struntat i att följa upp sin partiledares sjukskrivning. Partier som vill ta ansvar för HELA nationens intressen gör rimligen bäst i att börja med att försöka rätt i sitt eget partis affärer.

2. Det jag störs av är mer attityden av att det skulle vara okej att det blev fel bara man inte kollat upp fakta, inte att folk ibland gör fel. När det gäller din synpunkt att han skulle ha kraschat så djupt att han överhuvudtaget inte KAN tänka tanken att ringa FK så blir ju frågan istället varför partiledningen och JÅ själv framställt det som att han varit informerad och rådfrågad angående vad som händer i partiet under sjukskrivningstiden?

Seriöst ? Tror du han brydde sej det minsta om vart pengarna ens kom ifrån i början ?

Jag förstår inte frågan?

Du såg inte Stefan Lövén hos Skavlan antar jag? Där han fick stå oemotsagd och orera utan att bli avbruten en enda gång.
Det är skillnad på partiledare och partiledare. Inte så konstigt iofs när hela SVT är vänsterorienterade. Men som tur är betyder Jimmie
mycket mindre än många tycks tro. Partiet har ju ökat under hans frånvaro. Sen kan man ju undra över frågor om saker som hände för 15 år sedan?
Det är ju bara att gå till sig själv, för 15 år sedan hade jag t.e.x inga barn utan levde livets glada dagar i USA. Saker ändrar sig och vi blir alla äldre och det man ansåg då kanske inte är det man anser idag.

Eller så är det som Niklas Orrenius skriver i DN:

"Däremot är det konstigt att många inte tycks förstå hur djupt SD och Åkesson skrämmer människor. Folk som vädrar sitt obehag inför tanken på SD-ledaren i fredagsmys-tv avfärdas otåligt: Vadå, Löfven, Wallström och Bildt har ju varit med!

Ja. Och även Löfven, Wallström och Bildt kan skapa obehag hos sina politiska motståndare. Ibland säkert även rädsla. Men rädslan som SD och Åkesson väcker ligger på en existentiell nivå. Får jag vara här? Hör jag till? Duger jag? Har jag fel namn?"

Hela krönikan, SD skrämmer människor på djupet: http://www.dn.se/nyheter/sverige/niklas-orrenius-sd-skrammer-manniskor-pa-djupet/

En gång rassenasse alltid rassenasse. Annars måste man göra avbön, inte bara säga att man uttryckt sig olyckligt. Att inte se problemet med reklamfilmen, suck. Suck igen.
Många nassar var under kriget medlemmar i Socialdemokraterna och att Nazi Tyskland fick fri lejd genom Sverige med trupper och vapen till både Norge och Finland är dokumenterat. Dock har jag aldrig hört någon Sosse göra avbön för detta. En gång Nasse sympatisör alltid nasse sympatisör.
Jag har heller inte hört någon från VPK (som dom ju hette och för att bli någorlunda rumsrena bytte namn) eller V be om ursäkt för Stalins massmord på 30-miljoner sovjeter och andra. Tvärtom, Lars Ohly deklarerade ju stolt att han minsann var kommunist. En gång kommunist alltid kommunistkräk.
Varför använda olika måttstockar?

Ja visst är det märkligt att många känner sig nödgade att tillägga så där. "Jag röstar inte på SD, men.....! Vad tror du ligger till grund för ett sådant beteende?
gulan

Att de inte är så bra på, alternativt inte vill, ta till sig det som sägs i debatten, när missförstånd uppstår och halmgubbar kastas omkring. Det är ju oftast samma personer som påstår att det är en yttrandefrihetsfråga när de får sina påstående ifrågasatta eller kritiserade. Jag känner massor av personer som kan diskutera både invandring och integration utan att varken behöva berätta att de inte är rasister eller att de inte röstar på SD. När någon känner sig nödgad att göra det tillägget tycker jag att personen bör ta sig en funderare på varför.

Det är som att försöka skriva några balanserade rader i debatten på Avpixlat. Omedelbar censur och bannad.

Yttrandefrihet? Sanning? Ocensurerade?

Jo, tack.......

Och du är väl medlem så du är kvalificerad att uttala dig? Hur mycket yttrandefrihet finns i andra partier?
Partilinjen är den som gäller, oavsett om du är S, V, FP eller andra

Eller så är det som Niklas Orrenius skriver i DN:

"Däremot är det konstigt att många inte tycks förstå hur djupt SD och Åkesson skrämmer människor. Folk som vädrar sitt obehag inför tanken på SD-ledaren i fredagsmys-tv avfärdas otåligt: Vadå, Löfven, Wallström och Bildt har ju varit med!

Ja. Och även Löfven, Wallström och Bildt kan skapa obehag hos sina politiska motståndare. Ibland säkert även rädsla. Men rädslan som SD och Åkesson väcker ligger på en existentiell nivå. Får jag vara här? Hör jag till? Duger jag? Har jag fel namn?"

Hela krönikan, SD skrämmer människor på djupet: http://www.dn.se/nyheter/sverige/niklas-orrenius-sd-skrammer-manniskor-pa-djupet/

Eller också kan det som Sanna Rayman skriver i sin ledare på SvD ha något med saken att göra. Vad tror du?

De två poster som verkligen spelar roll, nämligen de skenande kostnaderna för sjukskrivningar och assistansersättning samt de skenande kostnaderna för migrationen har regeringen i stället för avsikt att förvärra. I det förra fallet genom att ta bort den bortre tidsgränsen i sjukförsäkringen, i det andra fallet genom att inte göra någonting åt det faktum att detta land befinner sig på gränsen till kollaps vad gäller asylmottagning och integration.

Och oppositionen? Säkert blir det ett öronbedövande bjäbbande från Allianspartierna. Men vi vet ju att de inte tänker göra något åt vare sig budgetar eller skenande kostnader, så trovärdigheten är utomordentligt låg.

Bevare oss väl.

Så upplevde inte jag det när Löfvén var där, jag tyckte det var rätt pinsamt det med eftersom Skavlan gick in och sa att Löfvén inte kunde prata så mycket om SD när de inte var där och kunde försvara sig.
Men det var lååångt efter det att svetsarn fick prata på oemotsagd. JÅ blev gång på gång avbruten innan han ens hann svara på föregående fråga Skavlan ställde. Oförskämt men inte förvånande.

Eller också kan det som Sanna Rayman skriver i sin ledare på SvD ha något med saken att göra. Vad tror du?

De två poster som verkligen spelar roll, nämligen de skenande kostnaderna för sjukskrivningar och assistansersättning samt de skenande kostnaderna för migrationen har regeringen i stället för avsikt att förvärra. I det förra fallet genom att ta bort den bortre tidsgränsen i sjukförsäkringen, i det andra fallet genom att inte göra någonting åt det faktum att detta land befinner sig på gränsen till kollaps vad gäller asylmottagning och integration.

Och oppositionen? Säkert blir det ett öronbedövande bjäbbande från Allianspartierna. Men vi vet ju att de inte tänker göra något åt vare sig budgetar eller skenande kostnader, så trovärdigheten är utomordentligt låg.

Bevare oss väl.

Jag svarade på ditt inlägg om att Löfven varit med i Skavlan, vilket inte väckte samma uppståndelse och typ av frågor som Åkesson. Rayman kastar kängor åt både regeringen och Alliansen för deras poltik, men skriver inget om det mitt inlägg kommenterar.

Men det var lååångt efter det att svetsarn fick prata på oemotsagd. JÅ blev gång på gång avbruten innan han ens hann svara på föregående fråga Skavlan ställde. Oförskämt men inte förvånande.

Jag håller med om att Skavlan var lite väl snabb några gånger, men samtidigt förstår jag honom i det. Det blir ett problem när JÅ börjar med sina svepande myter och Skavlan inte kan gå i debatt, då tar han till en fråga istället. Och varför skulle JÅ inte behöva svara på frågor om partiets utveckling medan han har varit borta? Är han partiledare bör han ju få frågor om sitt parti. Sin helt egna framställning kan han ju publicera på sin hemsida, helt utan att bli emotsagd, vilket väl är det han vill :up:

Frågade Skavlan vem SD håller på i Saudiaffären? Jag tycker det varit helt tyst från SD där. Har de svårt att välja sida? :-)

Och du är väl medlem så du är kvalificerad att uttala dig? Hur mycket yttrandefrihet finns i andra partier?
Partilinjen är den som gäller, oavsett om du är S, V, FP eller andra

Nej, men jag vet vilken öppen attityd till olika åsikter som finns i andra medier och fora, och tar mig för pannan när Avpixlat påstår sig vara yttrandefrihetens och sanningens försvarare. Med vapen som censur, banningar i första rummet.

Suck.

Många nassar var under kriget medlemmar i Socialdemokraterna och att Nazi Tyskland fick fri lejd genom Sverige med trupper och vapen till både Norge och Finland är dokumenterat. Dock har jag aldrig hört någon Sosse göra avbön för detta. En gång Nasse sympatisör alltid nasse sympatisör.
Jag har heller inte hört någon från VPK (som dom ju hette och för att bli någorlunda rumsrena bytte namn) eller V be om ursäkt för Stalins massmord på 30-miljoner sovjeter och andra. Tvärtom, Lars Ohly deklarerade ju stolt att han minsann var kommunist. En gång kommunist alltid kommunistkräk.

Det gör man väl inte? enligt Åkesson är ju det som hänt 2002 så gammalt att man inte ska bry sig om det. Då finns det ingen anledning att ta upp det som hände under första halvan av förra århundradet?:devil:

Jag håller med och suckar med dem som tror att om man har synpunkter på den fullständigt havererade migrationspolitiken gör 800.000 svenskar till rasister. Det är naturligtvis inte sant. Men det känns alltid bra för somliga att hålla en hög moralisk profil, bara att fråga Margot, fast hon behövde ju kungen för att ro skutan i något som kan betecknas som landkänning.

Det gör man väl inte? enligt Åkesson är ju det som hänt 2002 så gammalt att man inte ska bry sig om det. Då finns det ingen anledning att ta upp det som hände under första halvan av förra århundradet?:devil:

Och du var fläckfri som tonåring? Jag hälsar dig.
Du lär vara unik.

Norrmännen kan inte bara åka skidor dom är rätt kloka också. :up::up:

Norsk tittarstorm efter SD-intervju

Fredrik Skavlans intervju med SD-ledaren Jimmie Åkesson har väckt massiv kritik i Norge.
Men i motsats till reaktionerna i Sverige, som kretsat kring att den sjukskrivne partiledaren ens bjudits in till programmet och som var mest upprörda innan intervjun ens sänts, kallas intervjun för ”mobbning” i grannlandet, skriver Verdens Gang.

En tittarstorm har drabbat det norska public service-bolaget NRK och anmälningarna har duggat tätt hos Kringkastingsrådet, Norges motsvarighet till Granskningsnämnden.

– Det är klart bland de 8-10 inslag eller program som har skapat mest reaktioner de senaste åren, säger rådets sekreterare Erik Berg-Hansen till tidningen.

Han har varit sjukskriven för utbrändhet och depression... Då är det ju självklart att man "bara" struntar i att sätta sej in i alla delar av vad FK anser ? ELLER INTE !!!

I det här fallet tog han "time out" istället för att störta ett plan med människor i Alperna... För JA så irrationellt tänker deprimerade människor... Så jo då är det ju självklart att man tar reda på ALLA ekonomiska regler först :banghead:
Sjukdomsinsikten för vad utbrändhet och depression gör med en människa är VÄLDIGT utbredd i Buke UTOM när det kommer till JÅ ... För HAN borde ju veta bättre :confused:

Märkligt att alla andra människor har det ansvaret men inte han? Varför skulle just Åkesson slippa sätta sig in i de regler som finns? Han har väl samma ansvar för sig själv som alla andra? Om en vanlig Svensson skulle strunta i att sätta sig in i vilka regler som gäller så tas det ingen hänsyn så varför ska det göra det för en person som har så mycket back upp omkring sig som Åkesson har? Det spelar ingen roll om du precis har fått besked om att du har dödlig cancer eller om du är utbränd, du måste ändå följa de reglerna som finns.

Att de inte är så bra på, alternativt inte vill, ta till sig det som sägs i debatten, när missförstånd uppstår och halmgubbar kastas omkrin
Ok så tänker du kring fenomenet. Själv tänker jag att människor i debatten blir kallade rasister så fort de har en avvikande åsikt. för några år sedan funkade den låga nivån på argumentationstekniken ganska bra, ( vräka ur sig rastst, nazist när argumenten tog slut. Här på buke kommer nasse och rasse olika fort in i debatten beroende på vilken användare som använder sig av den billiga och uråldriga tekniken och till vem.
Idag, när debatten existerat i flera år så bryr sig de flesta inte om att bli kallade för nasse och rasse......man inser helt enkelt att argumenten tagit slut och personen är antagligen bara förbannad och frusterad. Men inte alla är okänsliga för att bli kallade för dessa ord (som ju blivit så totalt missbrukade att de förlorat sin "styrka", om du förstår vad jag menar) och därför fortfarande känner ett behov av att ursäkta sig genom att klargöra att man varken röstar eller gillar SD, men.....

Märkligt att alla andra människor har det ansvaret men inte han? Varför skulle just Åkesson slippa sätta sig in i de regler som finns? Han har väl samma ansvar för sig själv som alla andra? Om en vanlig Svensson skulle strunta i att sätta sig in i vilka regler som gäller så tas det ingen hänsyn så varför ska det göra det för en person som har så mycket back upp omkring sig som Åkesson har? Det spelar ingen roll om du precis har fått besked om att du har dödlig cancer eller om du är utbränd, du måste ändå följa de reglerna som finns.

Va bra då citerar jag dej nästa gång vi har en gnälltråd om deprimerade som inte visste vad som gäller...
Men hade det handlat om dödlig cancer och jag fått för mkt pengar ... Inte en chans att jag brytt mej om det då... :p

Här handlar det dessutom om att han sagt att har han gjort fel så ska det självklart rättas ... Så jag ser fortfarande inte problemet.

Problemet för dig kanske är att du hör det du vill höra.

Liknande trådar

Relationer Jag är särbo med en man sedan flera år tillbaka. I grunden är det en bra snubbe. Vi ger varandra utrymme att leva "egna" liv med...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 092
Hästvård Kort resume: Kring 9 december noterar jag att hon rör sig ovanligt lite i hagen och inte busar vilket är olikt henne. Dock var...
Svar
18
· Visningar
2 152

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka