Åkesson hos Skavlan

Men det tråkiga är ju SD anhängare gång på gång får en massa fakta presenterade för sig att asylhanteringen inte är det stora ekonomiska problem som de själva vill få det till.

Ja och och det finns forskning som pekar på att det ÄR kostsamt så det är liksom det som vi "3-4" står för gentemot de "3-4" som hävdar sin forskning... Dvs vi "kastar" olika forskningar i debatten och vi tror på den som säger att det INTE är lönsamt och de andra att den är det...

Det roliga i kråksången om nu asylhanteringen va lönsam så skulle ju inte sveriges ekonomi se ut som den gör nu... Då skulle omsorgen kunna få mer pengar.. Utan att minska på asylhanteringen, men så ser det inte ut vad jag vet... Snarare går alla myndigheter back. Och då vill "vi" minska på asylhanteringen då den kostar en massa som vi då skulle kunna lägga på andra myndigheter i stället...

Snarare går alla myndigheter back. Och då vill "vi" minska på asylhanteringen då den kostar en massa som vi då skulle kunna lägga på andra myndigheter i stället...
Liten upplysning bara.

Myndigheter tjänar inga pengar. De bekostas av våra skattemedel för att de tillhör det som vi sköter gemensamt. De kan aldrig "gå back".

Kollade - vi har 244 statliga myndigheter. Kan du redovisa hur du menar att de alla går back?

Resten av dina argument har vi tröskat ett antal varv här så det blir bara upprepning att gå i svaromål igen. Vill man inte förstå så vill man inte.

Nej, det är du och ett gäng till på bukefalos som tar Er rätten att kalla människor för nasse och rasse och bestämmer vad som är rasistiska argument. Få känner att det är relevant att bli kallade så och här på bukefalos tycker inte jag personligen att det finns någon som kan kännetecknas rasse, nasse eller antisemit.

Rasism är rasism. Och den dyker upp tämligen ofta på Buke. Men den dominerar inte, vare sig om man är för eller emot. Men den visar sitt fula ansikte då och då.

Jag tycker istället att okänsligheten inför den egna rasismen är frapperande emellanåt.

Resten av dina argument har vi tröskat ett antal varv här så det blir bara upprepning att gå i svaromål igen. Vill man inte förstå så vill man inte.

Exakt... Alla gillar olika... Alla TÄNKER olika... Tom ser färger olika (appropå vit/guld svart/blå) TÄNK så konstigt det kan bli då det är väl därför det heter diskussionsforum ? Fast det är ju där "rätt" åsikter bara räknas... Alla fakta "vi" kommer med är ju FEL ... För vi är ju bara rasister...

Exakt... Alla gillar olika... Alla TÄNKER olika... Tom ser färger olika (appropå vit/guld svart/blå) TÄNK så konstigt det kan bli då det är väl därför det heter diskussionsforum ? Fast det är ju där "rätt" åsikter bara räknas... Alla fakta "vi" kommer med är ju FEL ... För vi är ju bara rasister...
Nu slingrar du dig.Samt kommer med svepande anklagelser.

Jag har aldrig kallat dig rasist vad jag vet. Det är ytterst sällan jag använder det ordet över huvud taget.

Väntar fortfarande på svar hur alla myndigheter går back.

Samt vilka myndigheter som skulle behöva förstärkning i kassan med medel från just asylmottagandet.

Nu slingrar du dig.Samt kommer med svepande anklagelser.

Jag har aldrig kallat dig rasist vad jag vet. Det är ytterst sällan jag använder det ordet över huvud taget.

Väntar fortfarande på svar hur alla myndigheter går back.

Samt vilka myndigheter som skulle behöva förstärkning i kassan med medel från just asylmottagandet.

Trevligt ... Fortsätt vänta du så kommer du märka det ändå skulle jag tro... Framför allt migrationsverkets önskningar om mer pengar pga ökade kostnader...

Du borde å andra sidan veta bättre än att försöka få Sjöberga att visa källa på sina påståenden... :D
Det har LBB försökt med i evigheter... :meh:

Vilket jag då gång på gång gjort. När det gäller din rasism mot romer så minns jag tydligast att du uttalat att romer inte vill jobba, utan hellre tigger till sig enorma inkomster. Vilket blev två faktafel i samma mening, och svartmålar romer som grupp. En tydlig rasism.

Jag kallar sällan någon rasist. Däremot kallar jag rasistiska utsagor vid dess rätta namn.

Vilket jag då gång på gång gjort. När det gäller din rasism mot romer så minns jag tydligast att du uttalat att romer inte vill jobba, utan hellre tigger till sig enorma inkomster. Vilket blev två faktafel i samma mening, och svartmålar romer som grupp. En tydlig rasism.

Jag kallar sällan någon rasist. Däremot kallar jag rasistiska utsagor vid dess rätta namn.

Då bör du nog definitivt hitta det inlägget och visa mej för NEJ mej veterligen har jag aldrig skrivit eller ens sagt nåt liknande....

Det roliga i kråksången om nu asylhanteringen va lönsam så skulle ju inte sveriges ekonomi se ut som den gör nu... Då skulle omsorgen kunna få mer pengar.. Utan att minska på asylhanteringen, men så ser det inte ut vad jag vet... Snarare går alla myndigheter back. Och då vill "vi" minska på asylhanteringen då den kostar en massa som vi då skulle kunna lägga på andra myndigheter i stället...

De som kom hit i år, förra året, året innan dess och de senaste åren har i de flesta fall kostat mer än vad de betalt in i skatter. Än så länge. Men på lång sikt så kommer de att betala in mycket skattepengar som vi kommer behöva till bland annat vård och omsorg.

Att Sveriges ekonomi kunde varit bättre kan inte invandringen belastas för. Det vore snarare mer förvånande om ekonomin blomstrade med tanke på hur världsekonomin ser ut. Utvecklingen som gör att vi kan hålla människor vid liv längre kostar också, eftersom de då kräver mer vård. Samtidigt som vi lever längre är pensionsåldern dock densamma = färre som arbetar. Sverige står inför en stor ekonomisk utmaning i och med den demografi vi har där det blir allt fler gamla men inte fler unga. För att lösa den behöver vi unga människor som kommer hit och arbetar. Dessutom slipper vi i många fall betala för deras utbildning, jämför vad det kostar att ta hit en person som får utbildning i svenska med vad det kostar att producera en "infödd svensk", med 9+3 år i skolan, sjukvård, barnbidrag, studiebidrag, föräldrapeng....

Så invandringen kostar mycket - nu. Men på sikt behövs flera som betalar skatt om vi inte vill ha sämre välfärd i framtiden. Vi behöver både skattepengar och mer arbetskraft för vård och omsorg.

Sedan tycker jag att man kan göra mer än vad man gör idag för att snabbare kunna ge invandrare möjlighet att börja bygga sig ett liv här och därmed minska kostnaderna och öka intäkterna för både samhället och den enskilda. Det finns en del bra initiativ, men mycket kan förbättras vilket vi alla tjänar på. Utom SD då.

Nu blev det kanske lite OT men jag kände mig tvungen att bemöta ditt påstående eftersom jag inte tycker att det stämmer med verkligheten alls.

På ämnet så är det ju inte särskilt konstigt att Jimmie Åkesson får fler kritiska frågor än typ Stefan Löfvén. Dels då det varit så mycket skandaler kring partiet, som bland annat innefattat högt uppsatta personer. SD-skandalerna betraktas av de flesta som aningen värre än skandaler av typ tobleronen. Dessutom så har främlingsfientligheten växt i Europa parallellt med att ekonomin försämrats. Vilket många människor tycker är obehagligt eftersom detta har hänt förr i tiden och då slutade i tragedi. Så JÅ får förstås räkna med tuffare frågor.

Jag tycker Skavlan gjorde det bra!

Nej, det är du och ett gäng till på bukefalos som tar Er rätten att kalla människor för nasse och rasse och bestämmer vad som är rasistiska argument. Få känner att det är relevant att bli kallade så och här på bukefalos tycker inte jag personligen att det finns någon som kan kännetecknas rasse, nasse eller antisemit.
Men det blir ju jättekonstigt om vi inte får peka ut rasism om vi tycker att vi ser det. Inte för att jag känner för att peka ut något eller någon men om jag skulle göra det spelar det liksom ingen roll om personerna som spyr ur sig rasism "inte känner att det är relevant att bli kallade så", det de säger blir ju inte mindre rasistiskt bara för att de lever i förnekelse.

Om det vore så så behöver vi inte Granskningsnämnden. Den kan omedelba t avskaffas och pengarna överföras till Migrationsverket.

Nej granskingsnämnen granskar förstås att SVT och SR följer sitt uppdrag att vara oberoende, allmänbildande osv. Du har helt enkelt missuppfattat public service svenska uppdrag. Å andra sidan är du SD och har missuppfattat det mesta, så ta det inte så hårt.

Att som SD brukar tycka, att opartiskt betyder att båda sidor av en sak ska ha samma utrymme att marknadsföra sin vanföreställning (SD, UFO-loger, förintelseförnekare, jorden-är-platt) är inte oberoende.

Men det är bra att du tycker att migrationen ska få mera pengar.

Av allt att döma får vi se Jimmie Åkesson hos Skavlan på fredag.

Instinktivt tycker jag att det är för j-ligt. Samtidigt som det väl kanske är bättre att inte tiga ihjäl fasonerna.
Vad säger buke? Är det galet tänkt eller helt OK att han ges så mycket utrymme?

/tanten - aningen illamående

golit har nu sett Jimmys totala fiasko på skavlan. Att hen i något annart parti skullle överleva som partiledare är fullkomlomloigt uteslutet

Hen kan inte ens stå upp för budskapet i hens egna valfilm.

Men det blir ju jättekonstigt om vi inte får peka ut rasism om vi tycker att vi ser det. Inte för att jag känner för att peka ut något eller någon men om jag skulle göra det spelar det liksom ingen roll om personerna som spyr ur sig rasism "inte känner att det är relevant att bli kallade så", det de säger blir ju inte mindre rasistiskt bara för att de lever i förnekelse.

och ännu kostigare blir det när icke-urbana-personer, säger att inget är rasism utan att stalin var värre.

Om man vill mäta motstånd och aversioner mot ett parti är det väl ändå självklart att mäta på det sättet? Det är inte samma fråga och man får inte samma svar. Det går inte att invertera svaret på den ena och tro att man har svaret på den andra, som det försöks göra här när man jämför SD med MP.
Mitt förslag:
Ställ frågan vilket parti man gillar mest. Då får du ju per automatik det parti man skulle rösta på

Och vilken nytta har man av att försöka beräkna vilket parti flest ogillar, förutom att kunna använda det i sitt eget valarbete?
95% gillar inte FP om 5% gillar dem. sannolikheten att fp då skulle erhålla så mycket mer än just 5% vid ett val är försumbar.

Däremot så fokuseras aversioner mot partier som starkt profilerar sig. SD, MP och V.
Ju vanligare et partis linje är ( den mening att man inte avviker från mittfåran) ju färre är det som skulle avlägga en av dina sk "motröster" på ngt av dem.

Nej, rasistepitetet använder jag när argumentationen är rasistisk. Aldrig, annars. Jag är noga med det. Vissa här är väldigt duktiga på att häva ur sig rasism mot romer, muslimer och araber. Det har aldrig med ekonomi att göra.

Du själv har hävt ur dig en hel del rasism mot romer.
Så du har aldrig använd rasism i andra hänseenden än då det gällt etnisk särbehandling då?
Du säger ju ex här ovan "rasism mot romer, muslimer"
Hur fungerar egentligen rasism mot en religiös grupp som omfattar anhängarna av alla jordens folkslag?
Om Kalle Svensson, svensk sedan 10 generationer blir särbehandlad för att han konverterat till Islam så är det inte rasism.
Det är förutom ett brott mot svensk lag, vanlig diskriminering. Men inte rasism.

;)

Liknande trådar

Relationer Jag är särbo med en man sedan flera år tillbaka. I grunden är det en bra snubbe. Vi ger varandra utrymme att leva "egna" liv med...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 092
Hästvård Kort resume: Kring 9 december noterar jag att hon rör sig ovanligt lite i hagen och inte busar vilket är olikt henne. Dock var...
Svar
18
· Visningar
2 152

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka