Åkesson hos Skavlan

Men det tråkiga är ju SD anhängare gång på gång får en massa fakta presenterade för sig att asylhanteringen inte är det stora ekonomiska problem som de själva vill få det till.
Nej där har du rätt, den stora kostnaden kommer när de erhållit sina tillstånd. Bostäder, socialhjälp, sjukvård, pensioner o åldringsvård.
Flyttar en Fransman till Sverige, får uppehållstillstånd och arbete, bor här i 10 år fram till sin pensionering så får han ut 10/42 delar av garantipensionen. Vilket jag anser riktigt.Får istället en äldre herre från Syrien uppehållstillstånd och blir 67 ett år efter det han erhållit sitt tillstånd så får han 42/42 delar av garantipensionen.
Vari ligger rättvisan i det?

Nu förstår jag att det spelar ingen roll för samhället, man åker ju på kostnaden i vilket fall via socialhjälpe....

Mitt förslag:
Ställ frågan vilket parti man gillar mest. Då får du ju per automatik det parti man skulle rösta på

Och vilken nytta har man av att försöka beräkna vilket parti flest ogillar, förutom att kunna använda det i sitt eget valarbete?
95% gillar inte FP om 5% gillar dem. sannolikheten att fp då skulle erhålla så mycket mer än just 5% vid ett val är försumbar.

Däremot så fokuseras aversioner mot partier som starkt profilerar sig. SD, MP och V.
Ju vanligare et partis linje är ( den mening att man inte avviker från mittfåran) ju färre är det som skulle avlägga en av dina sk "motröster" på ngt av dem.

Du fattar verkligen inte. suck. Nej, det stämmer inte att 95% ogillar ett parti för att 5% röstar på dem. Men vi har dragit detta fram och tillbaka, och om du saknar vilja eller intellekt att förstå så får du fortsätta leva i den missuppfattningen. Men sluta gärna dela med dig av den.

Du fattar verkligen inte. suck. Nej, det stämmer inte att 95% ogillar ett parti för att 5% röstar på dem. Men vi har dragit detta fram och tillbaka, och om du saknar vilja eller intellekt att förstå så får du fortsätta leva i den missuppfattningen. Men sluta gärna dela med dig av den.
Men om du då med ditt stora intellekt kan förklara nyttan med att via en undersökning få fram det parti som flest ogillar jämfört med en undersökning som visar vilket parti som flest gillar.
Och min andra fråga gäller naturligtvis vad du menar med att du är noga med att använda ordet rasism, för det gäller uppenbarligen inte att använda ordet korrekt.

Men jag ska ge dig kred, för att det är förståeligt att en FP;anhängare är intresserad av en ogilla-lista istället för en gilla-lista.
Då FP inte lär toppa någon av dem är det ju trevligare att inte toppa en ogilla-lista än att inte toppa en gilla-lista ;)

Men om du då med ditt stora intellekt kan förklara nyttan med att via en undersökning få fram det parti som flest ogillar jämfört med en undersökning som visar vilket parti som flest gillar.
Och min andra fråga gäller naturligtvis vad du menar med att du är noga med att använda ordet rasism, för det gäller uppenbarligen inte att använda ordet korrekt.

Men jag ska ge dig kred, för att det är förståeligt att en FP;anhängare är intresserad av en ogilla-lista istället för en gilla-lista.
Då FP inte lär toppa någon av dem är det ju trevligare att inte toppa en ogilla-lista än att inte toppa en gilla-lista ;)

Precis som många andra använder rasism som del av islamofobibegreppet.

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Islamophobia

Såklart för att få veta hur många som ogillar varje parti, vilket var vad som diskuterades.

Trevligt ... Fortsätt vänta du så kommer du märka det ändå skulle jag tro... Framför allt migrationsverkets önskningar om mer pengar pga ökade kostnader...

Så vi ska dra ner på asylmottagningen i första hand för att spara pengar så att vi kan ge mer pengar till migrationsverket för att de ska kunna hantera alla asylsökande? Det känns som ett snurrigt resonemag, som att spara in på matkostnaderna så att det blir mer pengar över att köpa mat för...

Så vi ska dra ner på asylmottagningen i första hand för att spara pengar så att vi kan ge mer pengar till migrationsverket för att de ska kunna hantera alla asylsökande? Det känns som ett snurrigt resonemag, som att spara in på matkostnaderna så att det blir mer pengar över att köpa mat för...

Om du är nyfiken kan du ju läsa SDs partiprogram...

Nej vi ska dra ner på kostnaderna som kommer av asylhanteringen (dvs minska den) för att kunna fylla i de hål som finns i andra myndigheter OCH se till att när vi tar in fler asylsökande att de har någonstanns att ta vägen...

Om du är nyfiken kan du ju läsa SDs partiprogram...

Nej vi ska dra ner på kostnaderna som kommer av asylhanteringen (dvs minska den) för att kunna fylla i de hål som finns i andra myndigheter OCH se till att när vi tar in fler asylsökande att de har någonstanns att ta vägen...

Så vi ska låta flyktningarna från Syrien leva och dö i misär för vi inte ska få obehaget att vänta en vecka på en icke-akut läkartid? Låter som en usel prioritering, om du frågar mig. Så tycker jag absolut inte vi ska göra.

Så vi ska låta flyktningarna från Syrien leva och dö i misär för vi inte ska få obehaget att vänta en vecka på en icke-akut läkartid? Låter som en usel prioritering, om du frågar mig. Så tycker jag absolut inte vi ska göra.

Det är du som väljer att motställa en asylsökande mot en läkartid, men jag anser att det finns fler problem i sjukvården och skolan och omsorgen osv än att bara behöva vänta en vecka på en icke akut läkartid.

Av allt att döma får vi se Jimmie Åkesson hos Skavlan på fredag.

Instinktivt tycker jag att det är för j-ligt. Samtidigt som det väl kanske är bättre att inte tiga ihjäl fasonerna.
Vad säger buke? Är det galet tänkt eller helt OK att han ges så mycket utrymme?

/tanten - aningen illamående

För det första tyckte jag att det var en urusel intervju av Skavlan. Han passar inte i den rollen han tog på sig och det blev bara löjligt.

Jag är väldigt kluven inför SD. Jag är egentligen inte så "rädd" för JÅ men livrädd för vad partier som han står för kan åstadkomma i längden. Samtidigt anser jag att själva grunden i vår demokrati är att ALLA har rätt till sina åsikter och man har rätt att uttrycka dem (så länge man inte går över till "hets mot folkgrupp" vilket inte heller har någon klar definition) Om någon ska bestämma vad som är "rätt" åsikter är det inte längre en demokrati i min mening. Så där står jag och trampar. Men jag tror aldrig på "prata inte om det så försvinner det" - metoden som övriga partier använt.

Så för att svara på ts fråga - ja, fram med dem i ljuset men BEMÖT dem sakligt och med konkreta förslag på lösningar på de problem som SD tar fram. Att tiga och peka finger och skrika rasist gynnar bara strömningar som SD.

För det första tyckte jag att det var en urusel intervju av Skavlan. Han passar inte i den rollen han tog på sig och det blev bara löjligt.

Jag är väldigt kluven inför SD. Jag är egentligen inte så "rädd" för JÅ men livrädd för vad partier som han står för kan åstadkomma i längden. Samtidigt anser jag att själva grunden i vår demokrati är att ALLA har rätt till sina åsikter och man har rätt att uttrycka dem (så länge man inte går över till "hets mot folkgrupp" vilket inte heller har någon klar definition) Om någon ska bestämma vad som är "rätt" åsikter är det inte längre en demokrati i min mening. Så där står jag och trampar. Men jag tror aldrig på "prata inte om det så försvinner det" - metoden som övriga partier använt.

Så för att svara på ts fråga - ja, fram med dem i ljuset men BEMÖT dem sakligt och med konkreta förslag på lösningar på de problem som SD tar fram. Att tiga och peka finger och skrika rasist gynnar bara strömningar som SD.

Fast de andra partierna pratar och arbetar massor med migrationsfrågor. Det är en skev uppfattning att påstå att det inte pratas om frågorna.

Det är du som väljer att motställa en asylsökande mot en läkartid, men jag anser att det finns fler problem i sjukvården och skolan och omsorgen osv än att bara behöva vänta en vecka på en icke akut läkartid.

Vilka problem skulle det vara, som bara beror på resursbrist (och inte dålig kommunikation, dålig planering, dåligt ledarskap, olämplig personal, och annat som absolut behöver åtgärdas, men inte nödvändigtvis beror på resursbrist i första hand) som är i paritet med den misär som råder i syriska flyktingläger?

Vi kommer aldrig få perfekt vård och omsorg, så att sätta det som villkor för flyktingmottagning, då kan man lika gärna säga nej för evigt på en gång.

Du väljer att ställa asylsökande mot svenska medborgare på ett sätt som grundar sig i nationalism och inte i humanism. Det blir jäkligt lätt rasistiskt när man överger tanken om att alla människor är lika mycket värda.

Fast de andra partierna pratar och arbetar massor med migrationsfrågor. Det är en skev uppfattning att påstå att det inte pratas om frågorna.

Kanske har man fått upp ögonen lite efter valet, men jag saknar fortfarande raka svar. Nu vet jag att det inte finns enkla svar på komplicerade frågor - det är ju det som SD försöker ge. Men vad tänker politikerna göra åt att människor bygger kåkstäder i städerna? Är det en human invandrarpolitik? Är det vad de kalla "öppet samhälle" då är jag tyvärr benägen att hålla med SD - det här går inte längre.

Lena Melin skriver om den uppåståndfelse somvarit efter att Åkesson medverkade.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article20546654.ab

Här gör Lena Melin onekligen en "Arnstad".
Dvs. hon förvränger sanningen för att den ska passa in i den egna agendan.

NRK har fått in närmare 2500 anmälningar till deras motsvarighet till granskningsnämnden efter Skavlans program i fredags.
Aldrig i NRK's historia har ett program fått motta så många anmälningar.

På Skavlans Facebooksida har tusentals upprörda norrmän kommenterat och den i Norge skapade Facebookgruppen "Boikott Skavlan" har i skrivande stund 11 838 medlemmar!

"Galenskapen tittar fram i tittarstormen"

"SD:arna är helt enkelt hyperallergiska, på gränsen att inte kunna vistas tillsammans med andra människor."

"De galna nättrollen har än en gång lyckats.."

Sedan när blev norrmän galna SD-troll?

Kanske har man fått upp ögonen lite efter valet, men jag saknar fortfarande raka svar. Nu vet jag att det inte finns enkla svar på komplicerade frågor - det är ju det som SD försöker ge. Men vad tänker politikerna göra åt att människor bygger kåkstäder i städerna? Är det en human invandrarpolitik? Är det vad de kalla "öppet samhälle" då är jag tyvärr benägen att hålla med SD - det här går inte längre.
Om du med kåkstäder menar sånt hemlösa bygger för att få tak över huvudet, så hade DN (tror jag) em genomgång vad de olika partierna vill göra häromdagen. I princip så ville alla partier utom SD öka antalet platser på härbärgen, så att folk inte behöver sova ute, och sen arbeta med Rumänien för att förbättra villkoren där så att inte en trottoar i Sverige blir det bästa alternativet (säger ju en del om hur eländigt det är i Rumänien) för de tiggare som kommer hit. Avhysningar och rivningar av olagliga bostäder sker redan.

SDs lösning var att förbjuda tiggeri, och inte skapa fler platser på härbärgen. Oklart hur de skulle göra de fattiga bättre rustade att inte behöva sova ute.

Så det finns gott om raka svar från alla partier, skulle tro att det ofta står på deras hemsidor, t ex.

Liknande trådar

Relationer Jag är särbo med en man sedan flera år tillbaka. I grunden är det en bra snubbe. Vi ger varandra utrymme att leva "egna" liv med...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 092
Hästvård Kort resume: Kring 9 december noterar jag att hon rör sig ovanligt lite i hagen och inte busar vilket är olikt henne. Dock var...
Svar
18
· Visningar
2 152

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka